• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Sofiato88
    AnnC skrev 2014-10-18 23:16:11 följande:

Har ingen erfarenheter av cb test men kan det vara så att den hittar fler fertila dagar före äl? För billiga stickor mäter ju bara lh hormonet som har sin pik precis innan äl sker. Men man är ju fertil flera dagar innan.

Jag tempar och äl testar med billiga stickor och det har alltid "matchat" ganska bra

Det är det som är grejen, men den från cb testar två hormon och den har visat att jag varit fertil i flera dagar innan den stannar upp på glad gubbe under 48 timmar då äl ska ske, (vilket den gjorde idag) .. Har alltid tagit billigare tester men nu visar dem ingenting
  • AnnC

Kanske visar på stickorna imorgon då? Jag vet inte men sexa på iaf, det är nog det bästa!

• Bittersweet2012

Jag kör med testlagrets tester och man brukar kunna se att strecken blir starkare nån dag innan det ger fullt utslag. Jag börjar alltid testa dag 7-8 och har äl runt dag 12 o då ser man vilka dagar som är fertila

• Bittersweet2012

Hej tjejer! Apropå nåt helt annat... Hur mycket gick ni upp med första barnet? Och hur längre tog det för er att återgå till sin before-pregnancy-kropp?

• Loncelot
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-19 17:17:53 följande:

Hej tjejer! Apropå nåt helt annat... Hur mycket gick ni upp med första barnet? Och hur längre tog det för er att återgå till sin before-pregnancy-kropp?

28-30kg gick ner på 2månader.
  • Bittersweet2012
    Loncelot skrev 2014-10-19 18:51:55 följande:
    28-30kg gick ner på 2månader.
    Wow! Det gick snabbt!!! Samlade du mycket vätska på slutet?

Jag gick upp 18kg och vågen visade -20kg efter 4 månader. Men tyckte att det tog ca 9-10 månader för magen att se ut som sitt vanliga igen.
  • Loncelot
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-19 19:20:45 följande:

Wow! Det gick snabbt!!! Samlade du mycket vätska på slutet?

Jag gick upp 18kg och vågen visade -20kg efter 4 månader. Men tyckte att det tog ca 9-10 månader för magen att se ut som sitt vanliga igen.

Jo precis fick havandeskapsförgiftning på köpet, 30kg låter mycket men tycker inte ja såg sååå stor ut.. 55kg var min normalvikt.
  • KnytetsMamma
    Bittersweet2012 skrev 2014-10-19 17:17:53 följande:
    Hej tjejer! Apropå nåt helt annat... Hur mycket gick ni upp med första barnet? Och hur längre tog det för er att återgå till sin before-pregnancy-kropp? smile1.gif
    Jag gick upp ca 9-10 kg med första barnet och tappade säkert minst det dubbla på bara några månader Rynkar på näsan Underbart kanske vissa säger men inte om man är precis normalviktig innan graviditeten, kilona fullständigt rasade av mig med amning, promenader m.m. Ska se till att hålla i mina kilon denna graviditet så jag orkar vara en pigg och glad mamma Glad
  • Tallbarr12

Jag gick upp 16 kilo ungefär. Ligger på gränsen mellan undervikt och normalvikt i vanliga fall och hoppades på att få behålla några graviditetskilon, men de trillade av och några till på köpet tyvärr. Höll inte koll på när de försvann (jag ville ju behålla dom...) men magen tog nog 8-9 månader att gå tillbaka någorlunda.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)