• Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Hej! Jag har en liten tjej född i april 2012 och nu bestämde min man o jag att det va dags för syskon Med första tog det på första försöket, så nu väntar vi med spänning att få se hur fort det går denna gång . Nån mer som vill följas åt?

• Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
  • Bittersweet2012

Jag ser att vi är några "minisar" här Skönt att höra att det inte bara jag som hade samma bekymmer med viktnedgång under amning. När lillan va ca 6 månader då va min vikt knappt 46kg (!), som tur så va dottern så intresserad av vanlig mat att hon började trappa ner amningen själv, så jag lyckades gå upp tillbaka till min normala 50kg igen.

• in the making

Gick upp 15kg och de rann av under första månaderna, sedan försökte jag gå all in med maten men tappade ändå ganska mycket muskler under amningen. Var normalviktig och hyffsat vältränad numera bara normalviktig. Hinner inte träna så mycket längre tyvärr :'( men lycklig ändå.. Undrar hur kroppen klarar av en andra graviditet?

• 1StoltMamma

Jag gick upp 28 kg och tog mig ca 4-5 månader att gå ner allt Men min mage är dock fortfarande inte "tillbaka" och kommer nog inte bli som innan i heller.

• WillhiamsMamma

Jag gick upp 26 kg med första barnet och 28 med andra. Har haft turen att gå ner allt igen inom ca 2-3 månader dock. Min mage har gått tillbaka till den vanliga båda gångerna. Vägde 54 med första vid inskrivning och 57 med andra. Vägde 58 denna gången och den vikten är lagom för mig då jag är ganska lång. Ska bli spännande och se hur många kg det blir denna gången

• Bittersweet2012
    WillhiamsMamma skrev 2014-10-20 10:19:52 följande:

Jag gick upp 26 kg med första barnet och 28 med andra. Har haft turen att gå ner allt igen inom ca 2-3 månader dock. Min mage har gått tillbaka till den vanliga båda gångerna. Vägde 54 med första vid inskrivning och 57 med andra. Vägde 58 denna gången och den vikten är lagom för mig då jag är ganska lång. Ska bli spännande och se hur många kg det blir denna gången smile5.gif

Gissar på +30kg, om du följer din kurva

Men va imponerande tjejer att alla har lyckats gå ner sina gravidkilo så fort! Ni är grymma!
  • Tallbarr12

Hur går det för er här inne? Jag väntar på bim jag, äl+12 idag tror jag... Tänkte vänta till i helgen med att testa, känner inga symptom alls och är less på att testa på morgonen och få mens på eftermiddagen... 

• 1StoltMamma

Är på Bim-7 om jag har rätt för mig. Denna väntan är så dryg, finns inget att göra mer än att vänta...

• Bittersweet2012

Har bim på fredag, men tror inte att blir nån plus denna månaden heller (har haft bruna flyttningar i nästa en vecka nu, så det är ingen bra tecken...). Ska till gyn imorgon o hoppas att kan ge mig några svar, samtidigt är jag riktigt nervös att höra att det är nåt allvarligt...

• 1StoltMamma

Något säger mig att de kanske hänt något denna månaden. Men vågar inte lyssna på den känslan, rädd för att bli besviken

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)