Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

dreaminggirl skrev 2015-03-10 11:18:37 följande:

Hej!

Jag var med här förut, missciss hette jag då. Fick missfall i oktober, vecka 6+0. Sen hade jag en kemisk graviditet i december. Sedan blev jag gravid i Jan igen och är nu i vecka 12.

Jag håller tummarna för er som e kvar att ni blir gravida snart! Har tänkt mycket på dig AnnC! Och även tallbarr. Kommer följa er och jag håller alla mina tummar för er att det tar sig snart!

Kram till er!

Hej! Så roligt att höra att du är gravid! Ja nu ska jag och AnnC banne mig bli gravida snart!
  • Tallbarr12

Det sticker i brösten och molar lätt i magen av och till så borde vara nära bim tycker jag. Det hade verkligen passat bra med en graviditet denna månaden!

Ingen mens än, så undrar vad min cykel håller på med.

• Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-03-29 08:19:23 följande:
    Jag gillar att man har hopp men ogillar när man testar negativt.

Vilken dag är du på? Äl+8 här...
    Äl+13 men mensen kom precis...
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-03-31 08:01:14 följande:

Här blev det svagt plus idag äl+10 smile1.gif starkare än mina två missfalls gånger dock, så här tidigt!! Känner mig positiv smile1.gif

Åhh så roligt! Stort grattis!!
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-04-05 06:41:04 följande:

Tack tjejer! Den här gången ökar testen i styrka som jag vill. Äntligen!! smile1.gif det blir dock en lång och orolig resa! Längtar plötsligt till jul smile5.gif

Förstår att det är oroligt AnnC! Men skönt att testen ökar i styrka och antar att de kommer hålla ordentlig koll på dig?
  • Tallbarr12

Rosali84: prioritera dig själv om fogarna börjar göra ont! Det som funkade för mig förra graviditeten var att vara jäkligt snäll mot fogarna konstant och inte göra nåt dumt. Det här funkade för mig: , använda foglossningsbälte, sova med kudde mellan knäna för att få bra vinkel i höften, inte bära barn på ena sidan och belasta snett, inte gå i trappor (sned belastning), inte köra kundvagn, dra ner på tempot på jobbet och gå lugnare, inte sitta bakåtlutad i soffan... Sen blev jag halvtids sjukskriven av andra anledningar vilket såklart underlättade fogarna med.

Helt enkelt: ta hand om dig redan nu, det är jobbigt med rejäl foglossning...

• Tallbarr12

Vi kämpar på här hemma, hade äl förra veckan och räknar med bim nästa helg. Fick svamp efter äl, vilket jag aldrig brukar få, men har använt Pevaryl och det verkar göra nytta. Om det inte tar sig denna månaden får jag nog ta och kontakta gyn/kk, börjar närma oss ett år nu...

• Tallbarr12
    littlejoanie skrev 2015-04-21 08:58:36 följande:

Håller tummarna att det går vägen nu AnnC och att ni får ett glädjefyllt slut..Tallbar håller tummarna och direkt de går ett år så ring...har en bästa vän som försökt bli gravid med första barnet i ca 4 år nu..tillslut upptäckte de att hon hade lite underproduktion i sköldkörteln och äter nu levaxin..

Här är man själv i vecka 23 idag och är lika stor nu som jag va med dottern i vecka 35 så känner mig stor.. Känns långt kvar till augusti med mycket som kan hända och fått mycket sammandragningar på jobbet nu så känns lite ohållbar situation :( men jag är glad ändå :)

Tack för peppen!

Jag hade sammandragningar förra graviditeten från ca v20, en del ganska regelbundna. Jag blev sjukskriven på 50% för att inte riskera att få en prematur och det blev bättre av att ta det lugnare. Så tveka inte att prata med bm/läkare om sammandragningarna.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)