Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

enplattspåjorden skrev 2015-02-25 03:26:36 följande:

Jag blir galen på detta.. Jag testadeed

RFSU morgonen efter, det var ännu svagare. Jag var så himla säker på art jag haft mf, testet var ju jätte svagt +, de minskade ju varje dag!

Men så började jag ana annat i går. Från ingenstanns fick jag en brum/mörkröd blödning som varade ett par timmar.

Jag trodde resterna från missfallet skulle komma men så verkar inte vara fallet.

Med yngsta sonen hade jag först "mena" sen 1-2v(mins ek riktigt) efter kom en blödning liknande denna. Och nu är det 2v sedan jag började blöda första gången).

I alla fall så tog jag precis ett cb test. Så starkt positivt det kan vara!

I morgon ringer jag bm.. Måste få kollat med

Vul om jag är gravid eller ej!

Oj spännande!

Har din bm vul-utrustning? Här måste man kontakta privat gyn själv för att få göra vul. Jättedrygt.
  • Tallbarr12

Nån som väntar in bim? I helgen för mig, men mina cykler har varit helknasiga det sista så vågar inte hoppas...

• Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-03-03 12:26:50 följande:
    Här är också bim i helgen ca.

Har precis varit på jobbintervju med så frågan är om man vågar testa innan man får svar på om man fick jobbet eller inte smile2.gif
    Spännande! Jag sökte jobb för ett par veckor sen men inte hört nåt än, så lutar väl åt att det inte blev någon intervju.

Håller tummarna för dig både för intervju och bim! Känner du av något än?

Jag har haft små blödningar av och till några dagar från äl+6 till äl+8, och magen är redan groteskt svullen. Blödningarna passar ju bra in med en nidblödning men vågar inte hoppas. Har haft cykler på mellan 25-35 dagar efter missfallet och bestämt mig för att om det inte tar sig denna gången så ringer jag gyn.
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-03-03 16:21:04 följande:
    Har du haft mellanblödningar förut? Vi hoppas på nidblödning!!

Jag har haft mycket molvärk ända sen äl och haft lite andra små symptom. Men vågar inte lita på symptomen för man har ju vart skenis förr. Men man hoppas ju ändå!
    Nej, brukar aldrig ha mellanblödningar men samtidigt brukar inte min cykel vara så här knasig heller!
  • Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2015-03-03 21:06:45 följande:

Håller tummarna för er tjejer!!!!!

@Tallbarr - om det inte tar sig denna gången ring gyn o be om Primolutkur. Jag blev gravid samma månad jag tog den, men det slutade i mf o sen blev jag ju gravid månaden efter smile1.gif .

Vad gör primolut bittersweet? Brukar ha cykel på 27-31 dagar och 14 dagars lutealfas, men efter missfallet har jag har 35, 35 och 24 dagars cykel... Less!

Men ja, tar det sig inte nu ska jag ringa gyn. Vi har dessutom tänkt ta ett uppehåll nästa månad så då hinner jag vänta på gyntid mm dessutom.
  • Tallbarr12

Hur går det AnnC?

Mina små blödningar är borta sen ett par dagar tillbaka, så de verkade inte vara en början på mensen i alla fall. Hade lite molvärk igår men det har också avtagit nu. Vill verkligen inte hoppas för jag blir så vansinnigt besviken, men det är så svårt att låta bli!

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2015-03-06 09:09:04 följande:
    Primolut sätter ordning på hormonerna, oftast får man den om man har hormonrubbning (som jag hade) eller oregelbunden menscykeln.

Håller tummarna att du slipper ringa till gyn! smile5.gif
    Aha, bra att veta om jag ringer gyn, men jag hoppas också att jag slipper!!
  • Tallbarr12

Fy tusan vad jag är ambivalent för tillfället. Maken och sonen är bortresta i helgen så jag ska få jobba i fred (skriver klart min avhandling), så på sätt och vis vill jag att tiden ska gå fort så jag hinner jobba mycket. Men samtidigt vill jag att det ska vara måndag NU så jag kan testa!! (Och får träffa familjen igen såklart).

• Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-03-05 10:56:20 följande:

Vad bra att blödningarna har försvunnit! Nu håller vi tummarna att det var nidis. Och jo visst försöker man hålla förhoppningarna nere men det är svårt.
    Här var det negativt test idag äl+10 så nu har jag halvt gett upp för denna månaden och känner mig bitter.

Trist med neg, hur har det gått?
  • Tallbarr12

Negativt test idag på äl+16. Undrar hur det står till med min cykel egentligen! Tog inga äl-tester denna månaden men tyckte ändå att jag kände av äl någorlunda...

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)