BioBonus skrev 2014-06-26 08:15:57 följande:
Vi måste ju, precis som när det gäller en biologisk pappa som vill ha umgänge med sina barn, utgå ifrån att han inte är direkt olämplig om inte soc bedömer honom som det.
Vi vet inget mer än att TS inte vill se honom mer, men att han vill ha umgänge med de barn som har varit "hans" i fyra år.
TS har inte gett några som helst indikationer på att han skulle vara direkt olämplig, så vi får väl bedöma situationen utifrån samma premisser som om det vore en biologisk pappa som ville ha umgänge med sina biologiska barn.
Är mannen direkt olämplig att ha umgänge med "sina" barn så ska han självklart inte ha det.
Nä, jag vet inte om
vi måste det

Jag vet inte hur det är med alla andra, men jag personligen tycker nog att soc lägger ribban extremt lågt för vad som anses vara en acceptabel tillvaro för ett barn. Föräldrar och andra vårdnadshavare kan ju nästan bete sig hur som helst utan att soc tar barnen därifrån, i mitt tycke.
Vi kan ju spekulera fram och tillbaka om detta eftersom ts inte går in med detaljer om varför hon inte vill att exet har umgänge med barnen. Det kan vara så att ts är egoistisk och det kan vara så att exet är olämplig som föräldraförebild. Who knows.