-
Första gången för mig oxå Trodde det var upp till 9 kg men såg nu att det var till 13 kg.kokos skrev 2014-08-26 16:05:34 följande:Hur länge använder man babyskyddet? Vi hade ingen bil med första två barnen så det är en djungel för mig
-
Störigt när man inte lyckas sova när väl lillan ligger och sover i sin egen säng. Ska dessutom på bröllop imorgon så blir stressad när jag inte kan sova :(
-
Haha ja Somnade vid 5 tiden men då hade jag varit vaken sen 1.kokos skrev 2014-08-30 03:53:13 följande:
Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång
Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv
Hur gammal är han? Ja de kan ju bli mer klängiga och lite blyga för främlingar när de går in i en utvecklingsfas sägs det, om man läser växa och upptäcka världen. Sover sämre då också. De går in i en ny fas kring v14-15 (som håller i sig till v19). Är säkert olika dock från barn till barn såklart. Tror min tjej är inne i den. Hon var väldigt mammig för någon vecka sen. Sover inte så bra, men det beror nog inte på fasen dock -
Ja så är det säkert. Kilogränsen är säkert satt som säkerhetsgräns. Nog många som växer ur den tidigare.SophiaI skrev 2014-08-28 13:18:31 följande:
Brukar man inte säga att man ska byta till annan stol när bebisen sitter bra (stadigt själv alltså)? Vi bytte innan stora dottern vägde 9 kg (hon vägde 8,3 kg när hon var ett år).
Dröjer väl ett litet tag till men har dålig koll på vilken stol jag vill ha sen, då det är första gången :) -
Ja Alva sover fortfarande ganska bra i babyskyddet när hon är trött. Men är hon vaken blir hon lätt gnällig eller till och med hysterisk för att hon inte vill sitta fast där längre. Bra när man kan köpa av kompisar, det kostar ju en del.Erika 146 skrev 2014-08-26 16:22:50 följande:
Åh roligt att det gått bra Förväntansfull!
Ja för oss blev det lite panik med bilstol eftersom Meja gallskrek så fort vi satt henne i babyskyddet. Tur nig löste det sig väldigt bra då en bekant hade en kombostol (babyskydd och bilstol i en, 0-18kg) så köpte den för mindre än halva priset mot vad en ny kostar. Annars är ju bilstolarna från 9kg.
Det är en Akta graco duologic och vi hade akta graco logico på babyskyddet.
-
Min vägde 5868 kg och var 59,5cm lång tror jag vid 12 veckor. Hon är 17 veckor imorgon och ska vägas och mätas igen :)
-
Min försöker vända sig från sida till mage men lyckas inte. Från mage till sida har hon gjort någon gång men tror det mer är att hon "trillat" än att det var ett riktigt försök. Från rygg-sida-rygg vänder hon sig hela tiden och har gjort rätt länge. Hon är 4 månader nu. Jag övar nog dock lite för lite att ligga på magen, ska bli bättre på det :)kokos skrev 2014-09-02 15:55:28 följande:
Någons bebis som börjat vända sig?? Så spännande att läsa om alla
-
Ok bra tips, ska bebisen sedan vända sig själv till rygg (ev med hjälp) på skötbordet? :)kokos skrev 2014-09-02 20:40:54 följande:
Vi var på öppna förskolan idag och då kom sjukgymnast. Det var jättebra information! Hon sade att man ska ALLTID lägga ner bebisen på magen först även vid ex blöjbyte. Hon visade bra grepp på hur man ska hjälpa dom sig vända osv. Visade hur man ska locka dom att vända,vrida huvudet. Min plutt har vänt sig från mage till rygg 5 gånger sedan igår men vet inte om det bara händer liksom
-
Har också fått känslan av att min äter mindre på dagen. Det är nästan så att jag bestämmer att nu ammar vi för nu har det gått mer än 3 timmar sedan sist. Däremot så snuttar hon natten igenom vilket börjar bli jobbigt. Jag samsover ju och tidigare har det gått bra men nu om jag drar ut bröstet så vaknar hon till efter en stund och börjar leta. Jag har bestämt att nu måste jag börja vänja av henne vid det, för brösten tål inte det!! Har ju börjat lyckas lägga över henne i sängen, så det får nog bli nästa projekt att vänja henne vid att ligga där istället...maribel skrev 2014-09-03 15:51:57 följande:
Hur äter era bebisar nu? Min plutt vill äta mer sällan och då bara på ett bröst sen blir han arg om jag trugar andra också. Ska kontrollväga imorgon på bvc men vet inte varför han inte vill äta så gärna längre.
Äter era också mindre?
-
Jag har tänkt börja träna, men det har inte blivit av . Men som Erika säger ska man nog vänta med situps, kanske träna plankan eller andra övningar först. Finns ju en app som heter mammamage som sägs vara bra, men har inte testat den själv.
Knipövningar är jag jättedålig på att göra. Tänker att jag ska göra det när jag ammar men jag glömmer alltid bort det. Kan ju vara bra att göra om man tänker sig att komma igång att springa igen.