Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?
3420g 51cm!! De gick snabbt!! Nu ligger hon och jag på BB och myser!! Mannen åkte hem till sonen för att avlösa barnvakten!!
Tack för sympatierna.
jag måste nog ta mig till vårdcentralen ändå, det blir inte bättre och körteln blir bara större. den är typ 7 cm i diameter nu och har en kompis på ca 2 cm. det gör ont och ser läskigt ut. :(
Hoppas jag hinner komma in till läkaren på drop in tid för lilla jag bokade ju inte om tiden till BM som är kl.10.30.
Och senare imorn så är det sommarfest på min yngstas dagis. Både vill och inte vill gå. haha jag vill se min son sjunga men orkar inte allas kommentarer om magen och varför jag inte fött än och nu är det väl dags etc etc.
suck, kan jag inte få gömma mig inne tills förlossningen börjar?
Bluegrass: underbart fundersam blick
vecka 40+0 idag, och sista BM besöket.
Fått info om när jag ska ringa till sjukhuset för att boka ultraljud (om 6 dgr) sen är det ytterligare en vecka innan man bokar eventuell induktion. senast 5 juni får jag träffa henne om hon inte behagar komma själv innan. ser framemot ultraljudet så länge iaf.
just det, jag hann till vc imorse också, men det var ju som jag trodde - pengar i sjön. får fortsätta med Alvedon tills efter förlossningen då kan man få ngt häftigare om körteln inte vill ge sig. men jag hoppas den går ner snart för jag får fan ingen sömn för smärtan den orsakar och så denna värme på natten också. *gnäll gnäll*
nu ska jag vila lite innan det blir mag-kommentars-hagel på dagis.
Precis varit hos bm, och hon tyckte att huvudet var jättelångt nere nu. Så det är ju precis vad man vill höra! Fick en ny tid till nästa onsdag när det blir 41+3 och då får man remiss till överstidskontroll. 2.6 senast börjar man göra något åt saken sen...
Men alltså. Det skulle vara så konstigt om man gick över tiden som de andra barnen kommit ut på...
Har inte haft känningar alls idag, lite vanliga sammandragningar bara, men sov fruktansvärt dåligt. Högra handen domnade hela tiden. Men jag har enorm tur som inte har värre besvär!! Alla mina värden var bra och mår egentligen helt bra, förutom svullnad och kliande hud och sånt. Men det är småpotatis.
40+4 i dag då... Siktar in mig på dotterns födelsetid 41+1 nu... det är på måndag. Händer inget före måndag eller tisdag blir det nog ångest... Hoppas på helgen!! 24.5.14 eller 25.5.14 skulle vara fina symmetriska datum
25.5 är ju valdagen också. Lite speciellt... har som tur förhandsröstat redan, ville inte riskera att missa chansen
BM gav mig förresten igångsättningstipsen på finska i dag: SSS, sex, sauna och siivous, som betyder städning Bastu behövs ju knappast nu med värmeböljan där ute... Önskar att jag hade ett badkar. Tog ett fotbad igår och fick faktiskt lite sammandragningar av det!
God morgon
Jacqueline: hemskt med migrän! Men hoppas det är tecken på att något är på gång...
EQ85: hoppas myset funkar! Funderade lite på att testa igår, men så satt mannen uppe och så på hockey och jag ver egentligen sjukt trött och ville inte ha värkar kl 22 på kvällen
hej massabarn! Sjätte barnet! Inte illa!
Själv hade jag massor av underligheter på natten. Vaknade av en riktigt ond förvärk kl 23.30, och tänkte "NU börjar det ju kännas mer rätt det här!" men sen skulle det vara himla jobbigt att åka och föda den tiden på dygnet så önskade lite också att det skulle avta och att jag hann sova en natt till... det kom inga mer förvärkar sen, men har haft värre foglossning och väldigt ömt och mycket ilande neråt. Så något har tydligen varit på gång där under natten. Också nu på morgonen har det ilat och stuckit väldigt mycket. Och sammandragningarna känns väldigt starkt under magen, som om det verkligen drar där. Det är väl huvudet som trycker på nu och gör "inre hinnsvepning" När det känns så mycket så får man lite hopp igen om att det kan börja snart...! 40+5 i dag! Hoppas på att det startar idag eller imorgon nu!! Men så kan det ju lugna sig igen... men känner mig så otroligt redo! Glädjen jag kände igår kväll när den där ena förvärken gjorde riktigt ont
Känner mig rätt yr i bollen i dag. Trött och yrvaken på något vis. Och spänningen stiger...
Har tänkt en del på könet senaste dygnet. Det är hela tiden en flicka som dyker upp i fantasierna. Drömde också något om att jag hade en äldre bebis och att det var en flicka... får se om den intuitionen är rätt...