Inlägg från: MårranTre |Visa alla inlägg
  • MårranTre

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Har haft en riktigt orolig natt med kroppen! Mellan 22 och 24 hade jag molande värk som kom ganska regelbundet, c. 10 minuter emellan! Men de var liksom inte i synk med sammandragningar... Hoppas det ändå hade någon effekt. Sen hade jag förfärligt mycket värk i höfterna hela natten, vände och vred mig. Kan det vara så att hormonnivåerna (relaxin, det där som mjukar upp lederna) på något vis steg? Brukar sova på någondera sidan, men måste vända mig hela tiden nu i natt för det började värka där var lårbenet möter höften nästan direkt. Är alldeles mör nu på morgonen Men hoppas det betyder något bra i varje fall! Molvärken var det ju lite trevligt och bekant att känna. Kanske det närmar sig? Men ingen slempropp nu på morgonen...

BF imorgon! Men på ett UL hade jag faktiskt BF i dag också (tror det kom från det tidiga UL:et vecka 12). BF enligt mens är först 21.5...

Nu tycker jag nog det borde komma lite mer bebisar på tråden riktigt snart

• MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-17 07:33:21 följande:
    Ja visst är det så, man vill ju veta så att det går att ordna smile1.gif Håller tummarna för en lagom snabb förlossning för dig!

Natten lugn igen... Jag som var inställd på 16:e smile2.gif Haha. Med dottern startade förlossningen 4 dagar innan BF, kl 22 på kvällen och hon är född kl 04. Idag är jag på den dagen, så nu taggar jag för natten istället smile5.gif Är så redo för förlossning nu! Borde det inte bli lite bebisar i tråden nu? smile1.gif
    håller tummarna för dig!!
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-18 07:57:01 följande:
    Allt verkar lugnt och vi ska väl få bli kopplade till ett ctg igen om en stund här. Tycker bara att det måste tyda på att bebisen helt uppenbart påverkas av min stress och att det är bättre han kommer ut, men det funkar ju inte riktigt så smile4.gif Jag förstår att det bästa är en spontan förlossning men ändå.
    Åh nej det låter jobbigt! Hoppas det sätter igång av sig själv eller att du iaf får igångsättning!
  • MårranTre

Händelselös natt här, men fick i varje fall sova bra! Hade inte alls lika ont i höfterna nu.

Min mamma ringde nyss och berättade att både hon och min pappa hade drömt att jag hade fött under natten och de hade inte hunnit hit. Så nu bestämde hon sig för att hon ska köra hit och vara här hos oss hela tiden nu. Bättre det än att de båda sitter där hemma och är mer nervösa än jag Skönt tycker jag, ville inte vara så krävande och tänkte att det inte är någon idé att hon är här när det inte verkar hända något. Men ändå skönt att ha barnvakten lite närmare än 2 timmars körväg ändå särskilt nu när man vet att man måste in snabbt... och dessutom är ju ungarna glada över att få umgås mycket med sin mommo.

BF i dag då! Lugnt i magen, bara lite molande. Bebis har det trångt och har vilodag varannan dag ungefär, igår var lill*n lite vildare (vilket alltid är lite lugnande, man känner ju sig mer orolig nu att något ska hinna hända innan barnet kommer ut)... men börjar kännas väldigt spännande det här...

• MårranTre
    sagström skrev 2014-05-18 10:40:25 följande:
    Luspudel; håller tummarna på igångsättning idag. Annars låter det som att det är väääldigt nära. Med tanke på att du får stanna så räknar nog personalen att bebis kommer inom ett eller två dygn med. Snart, snart så håll ut! Och stå på dig om du känner dig orolig för något.

Mårran; söta föräldrar du har. Blir ju absolut bäst om de kommer nu om du ska snabbt tillförlossningen.

Här är det lugnt, vi går på lite kalas och har det ganska bra förutom att barnen är rätt förkylda. Mannen gick ner till vc med minsta nu som haft en hemsk hosta några dagar (kanske skrivit om det innan), sån där hosta som känns farlig för spädbarn att få så vill gärna kolla upp det om lillan skulle komma nu.

Annars går jag mest runt och äter, har tappat all disciplin och glass och godis flödar fritt här hemma, sån jäkla ångest för min vikt, ser ju att det är rätt banalt jämfört med så mycket annat som skull kunna hända men kan inte hjälpa att må dåligt över det.

Verkar bli ytterligare en fin sommardag idag så ha det så skönt man kan (är det bara jag som dör av värmeslag framför allt på natten?) i v 40.
    sommarvärme här också! Har beställt glass av maken som ska ut och handla strax :)

Börjar själv längta efter att få ta tag i träning och gå ner i vikt igen... men man får ju ta det lugnt ändå när man ammar osv och inte stressa med det. Men jo, har också ångest över vikten just nu, man vet att allt inte faller av en direkt heller... och när bebis inte är i magen mer så känns det som om man inte har någon bra ursäkt för att ha en putande mage mer, trots att det är helt normalt att vara rätt rund och slapp ett bra tag efter :(

Och jo, mina föräldrar är rätt härliga. Särskilt min mamma älskar verkligen när det kommer barnbarn. Det här blir barnbarn nummer 6 för henne (och högst troligen det sista) och hon är lika entusiastisk som med det första Min bror (som har tre barn) bor utomlands så hon hinner inte träffa dem så mycket, men jag är ju närmare, och det är kanske en annan grej också när ens dotter får barn, än när det är sonen som får det...
  • MårranTre
    luspudel skrev 2014-05-18 11:13:34 följande:
    Nope ingen igångsättning idag, dock en tid på mottagningen för ny bedömning på torsdag, BF+1.... Jaja, jag hoppas det är nära iaf, jag har också tappat greppet helt kring mat/godis smile4.gif känns skitjobbigt faktiskt. Men som sagt, vackert väder är det ju, skönt för barnen att kunna vara ute hela dagarna smile1.gif
    aah, jag som tänkte att du födde barn i natt (missade det här inlägget)

Och hej till hundtok!
  • MårranTre

Jag vaknade 4.20 i morse och hade värk som kändes i livmoderhalsen och strålade bakåt i ryggen. Men när jag var uppe på toa och la mig igen så höll värken bara på och molade (och det var ingen sammandragning samtidigt) och det började kännas mer som bara foglossning... men något måste det ju ha varit, för väcktes av att det stack till lite mer än bara förvärk. Hann ligga och tänka att det kanske började nu... men så somnade jag om, suck... skulle vara bra tid på dygnet att sätta igång, för man har ju hunnit sova rätt länge innan!

Idag känns det mest bara ömt... så kanske den där värken gjorde något för att man skulle öppnas mer.

Jag är på bf +1 nu, men eftersom båda äldre ungarna gått en vecka över så känns det inte så farligt... nästan vant Tänker att det KAN inte vara många dagar nu, kanske det till och med sätter igång i dag eller imorgon! Men värmen nu gör att man svullnar mycket mer. Obehagligt i benen... LÄngtar så sjukt mycket till att få ha en bebis i armarna istället för att ha denna obekväma kropp att släpa på!! Och så är det sommar nu också, och att gå omkring i lösa svala kläder med barnvagn och sitta och amma i skuggan, åååhh....

• MårranTre
    bluegrass skrev 2014-05-19 10:25:18 följande:
    Luspudel- spännande! Det kan väl vara sipprande fostervatten?

Heja heja heja er! Förstår att det börjar bli tungt och att ni är less. Med mitt första barn gick jag över 11 dagar, så jag vet hur dryg väntan är och hur oproportionerligt ledsen jag var varje morgon när det inte startat.

Men jag är ändå fortfarande avundsjuk på er som snart ska föda och uppleva första timmarna, första dygnet, första syskonmötet smile1.gif !
    Här är allt fortfarande bra. Didrik är en nöjd prick som äter, sover och bajsar mest. Han är nöjd i babysitter och har inga skrikperioder än.
    Min man är hemma denna v också. Det är väl först efter det som trebarnschocken kommer smile5.gif !

Ang kosthållning...
    Åt extremt onyttigt sista delen av grav och slutade träna i v 36. Har fortsatt äta onyttigt nu, nu är vi mkt inne på att unna oss och fira att han är här med diverse opastöriserade ostar, charkvaror, vin, choklad etc.
    Magen är en stor utåtstpende degklump och jag har absolut inga kläder som passar. Och har bara gått ned ca 7-8 av ca 16 kg.
    Men jag orkar inte tänka på det nu.
    Får ta tag i det senare. Jag var för att vara mig ovanligt vältränad och smal före denna grav, så jag har verkligen ett stort jobb framför mig om jag ska komma tillbaka dit.
    Men nu tänker jag fortsätta njuta och unna mig och räknar med att vara insvept i handduk på stranden i sommar smile1.gif !
    Åh det blev Didrik Hoppas det inte blir en så allvarlig trebarnschock
  • MårranTre
    Besa skrev 2014-05-19 11:27:56 följande:
    Hej tjejer förlåt att jag inte har skrivit eller uppdaterat. Jag vill först gratta bluegrass till er prins en mycket fin pojke och skönt att allt har gått bra. Jag har själv inte mått bra fått infektion på infektion att det nästan drabbades av blodförgiftning. Legat på sjukhus nästa en vecka och nu är man kommen äntligen hemma och vi mår bra. Har varit så sjuk att jag har knappt orkat hålla mitt eget barn så inget kul sen skulle man hålla på med amningen så det var ingen dans på rosor. Nu känner jag att jag kan njuta. Tycker bara att det är så jäkla tråkigt att man ska få sina bakterier direkt efter förlossningen som orsakade det hela. Snart kommer era sötnosar tjejer så ni kan njuta era små liv...
    Åh, det låter hemskt jobbigt, men vad skönt att det börjar gå mot det bättre! Tänkte på dig, så det är trevligt att höra hur det gått
  • MårranTre

Har precis suttit i fåtöljen och haft förvärkar med 15 minuters mellanrum i någon timme... men de känns inte tillräckligt skarpa ännu för att jag ska känna att det är på riktigt :-/ Man känner sig som en rostig gammal maskin som liksom försöker starta upp sig... Men alla små värkar ger mig hopp nu :) Så vi ska se om det drar igång under kvällen, eller om magen tar en paus och det blir ett par dagar att vänta ännu (senast kom dessa förvärkar typ 2 dagar innan själva förlossningen... hoppas på att få se lite slempropp lossna snart...)

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?