sagström skrev 2014-05-18 10:40:25 följande:
Luspudel; håller tummarna på igångsättning idag. Annars låter det som att det är väääldigt nära. Med tanke på att du får stanna så räknar nog personalen att bebis kommer inom ett eller två dygn med. Snart, snart så håll ut! Och stå på dig om du känner dig orolig för något.
Mårran; söta föräldrar du har. Blir ju absolut bäst om de kommer nu om du ska snabbt tillförlossningen.
Här är det lugnt, vi går på lite kalas och har det ganska bra förutom att barnen är rätt förkylda. Mannen gick ner till vc med minsta nu som haft en hemsk hosta några dagar (kanske skrivit om det innan), sån där hosta som känns farlig för spädbarn att få så vill gärna kolla upp det om lillan skulle komma nu.
Annars går jag mest runt och äter, har tappat all disciplin och glass och godis flödar fritt här hemma, sån jäkla ångest för min vikt, ser ju att det är rätt banalt jämfört med så mycket annat som skull kunna hända men kan inte hjälpa att må dåligt över det.
Verkar bli ytterligare en fin sommardag idag så ha det så skönt man kan (är det bara jag som dör av värmeslag framför allt på natten?) i v 40.
sommarvärme här också! Har beställt glass av maken som ska ut och handla strax :)
Börjar själv längta efter att få ta tag i träning och gå ner i vikt igen... men man får ju ta det lugnt ändå när man ammar osv och inte stressa med det. Men jo, har också ångest över vikten just nu, man vet att allt inte faller av en direkt heller... och när bebis inte är i magen mer så känns det som om man inte har någon bra ursäkt för att ha en putande mage mer, trots att det är helt normalt att vara rätt rund och slapp ett bra tag efter :(
Och jo, mina föräldrar är rätt härliga. Särskilt min mamma älskar verkligen när det kommer barnbarn. Det här blir barnbarn nummer 6 för henne (och högst troligen det sista) och hon är lika entusiastisk som med det första
Min bror (som har tre barn) bor utomlands så hon hinner inte träffa dem så mycket, men jag är ju närmare, och det är kanske en annan grej också när ens dotter får barn, än när det är sonen som får det...