Inlägg från: luspudel |Visa alla inlägg
  • luspudel

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Om det ändå vore så väl Jag var uppe inatt och kissade vid typ 3-tiden, sen när jag vaknade vid 6 var byxorna helt genomblöta och då hade jag ändå trosskydd. Det har fortsatt under morgonen och det är missfärgat (jag gissar pga slempropp) men förlossningen ville ha in mig på kontroll.... Kan garantera att det enda de säger är att "allt är bara braa, åk hem och avvakta".

Eftersom bebisen var så stressad i helgen vill de kolla ändå. Och visst är det bra att kolla, det är ju inte det, men jag har en timme enkel väg till sjukhuset och det enda jag vill är att lägga mig och sova medan barnen är på förskolan

• luspudel

Ja vi är ju verkligen nära även om vi (hemska tanke) går över maximalt Men jag håller med... Liten snosig bebis, hela familjen hemma, ute i solen och bara vara....

Snaaart är vi i mål!! BF-2 idag så du är tre dagar före mårran

• luspudel

Nu ligger jag på BB och snosar på vår lilla pojk. Jag var ju inne på kontroll för att kolla om det var vattnet som gått, vilket det var. Men det var bara det att han hade lagt sig som en propp i vägen för resten av vattnet, så när läkaren skulle känna hur öppen jag var och passa på med en hinnsvepning så liksom puttade hon ju lite på honom, vilket resulterade i att allt vatten gick Detta var kl 13. Nästan direkt drog värkarna igång, men kl 15 var jag fortfarande bara öppen 5cm fast hade vansinnigt ont och spinal skulle sättas. Bara det att när läkaren kom var jag öppen fullt och skulle börja krysta... 16:06 är han född! <3

• luspudel

Grattis Tezza!

Förstår att det är jobbigt med allas kommentarer Även om folk menar väl så är det jobbigt, man vill ju försöka fokusera på något annat åtminstone några minuter per dag....

Annars håller jag med bluegrass. Är lite avis på er som fortfarande har förlossningen och bb-tiden framför er Så otroligt underbart. Vi kom hem igår, storebror 5 år är sjukt stolt och storasyster 3 år är mer trotsig än någonsin.... Hjälp!

• luspudel

Men Gud tiger, vad konstigt att de inte tog crp? Hoppas du får hjälp nu åtminstone, måste vara helt fruktansvärt jobbigt att vara på BF+ i denna värmen och så feber på det

• luspudel

Ja bra att han inte bara skickar hem dig även om det är drygt att vänta och skickas runt. Är helt obegripligt att man ska behöva vara gravid på "övertid" när man är så dålig!

Det får mig att fundera lite på hur förlossningsvården hade sett ut om det var männen som födde barn (inkl graviditet osv...)

• luspudel
    MårranTre skrev 2014-05-25 08:21:48 följande:

Har haft förvärkar sedan igår när jag gick och lade mig. Totalt oregelbundet och det känns i olika styrka. På natten var jag osäker på om smärtan var förvärkar, foglossning eller bara dålig mage. Har väldigt lös mage nu, haft sedan i fredags ungefär. Måste på toa mitt på natten också det bubblar så mycket och har sig, usch. Men det verkar som om förvärkarna och tarmarna liksom retar upp varandra, så på sätt och vis är det ju hoppfullt.

Började tänka igår att ifall alla dessa förvärkar faktiskt öppnar upp nåt så skulle det kunna betyda att när riktiga värkar väl sätter igång är man redan rätt öppen.

Nu molar det igen... Det här är nästan som med första förlossningen som liksom harvade på med oregelbundna värkar i flera dagar. Argh. Svårt att sova. Också hettan gör att det är svårt att sova. Men det är lite svalare i dag!! Mycket tacksam över det smile1.gif

Är på 41+0 i dag. Dottern föddes på 41+1 så nu hoppas jag på att det ska starta! Går det längre än tisdag går jag förbi båda barnens födelsetider och vet inte hur man ska stå ut med det riktigt smile4.gif

Det låter onekligen lovande!! Jag håller alla tummar, för er alla såklart. Nu är det inte långt kvar. Och jag påminner igen, ni har de där fantastiska tiimmarna efter förlossningen och allt kvar <3 Denna lilla trea är vårt sista barn och jag blir lite sorgsen av att tänka på att jag inte kommer föda fler barn. Njuter varje sekund på ett helt annat sätt denna gång
  • luspudel

Livet som trebarnsmamma: glömde bort lillemans första Bvc-tid igår, hoppsan. Väldigt tyst här i tråden, hoppas ni mår bra!

• luspudel

Ja, lycka till idag EQ! Äntligen dags Undrar också över er, mårran och sagström, hoppas allt är väl.

• luspudel

Märks att det har blivit bebisar i tråden. Inte lika mycket tid att skriva, eller otålighet att skriva om

Ebbe är 16 dagar idag, helt galet. Igår började min man jobba igen och barnen var på förskolan en stund, 15-timmars blir det ju nu. Det gick jättebra att vara själv med alla tre, var lite orolig innan men det gick så bra så

Lilleman är annars hur lugn som helst, men har lite magknip (får endast ersättning vilket han fick redan på BB.) Ska köpa magdroppar och se om det hjälper. Hur rullar livet för er andra? Hur reagerar syskonen?

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?