MårranTre skrev 2014-05-25 08:21:48 följande:
Har haft förvärkar sedan igår när jag gick och lade mig. Totalt oregelbundet och det känns i olika styrka. På natten var jag osäker på om smärtan var förvärkar, foglossning eller bara dålig mage. Har väldigt lös mage nu, haft sedan i fredags ungefär. Måste på toa mitt på natten också det bubblar så mycket och har sig, usch. Men det verkar som om förvärkarna och tarmarna liksom retar upp varandra, så på sätt och vis är det ju hoppfullt.
Började tänka igår att ifall alla dessa förvärkar faktiskt öppnar upp nåt så skulle det kunna betyda att när riktiga värkar väl sätter igång är man redan rätt öppen.
Nu molar det igen... Det här är nästan som med första förlossningen som liksom harvade på med oregelbundna värkar i flera dagar. Argh. Svårt att sova. Också hettan gör att det är svårt att sova. Men det är lite svalare i dag!! Mycket tacksam över det
Är på 41+0 i dag. Dottern föddes på 41+1 så nu hoppas jag på att det ska starta! Går det längre än tisdag går jag förbi båda barnens födelsetider och vet inte hur man ska stå ut med det riktigt
Det låter onekligen lovande!! Jag håller alla tummar, för er alla såklart. Nu är det inte långt kvar. Och jag påminner igen, ni har de där fantastiska tiimmarna efter förlossningen och allt kvar <3 Denna lilla trea är vårt sista barn och jag blir lite sorgsen av att tänka på att jag inte kommer föda fler barn. Njuter varje sekund på ett helt annat sätt denna gång