Inlägg från: luspudel |Visa alla inlägg
  • luspudel

Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?

Åh en tråd för mig Jag har BF den 21 maj med tredje barnet. Mår rätt bra om det inte vore för den förbenade pollenallergin! Har aldrig känt av det tidigare men i år kanske det är extra mycket. Känner mig annars mest stor och klumpig men det hör ju till...

• luspudel

Ja det måste vara helt hysteriskt mycket pollen i år! Har som sagt aldrig märkt det innan men det måste vara det som spökar.

Min man jobbar sjukt mycket just nu så jag sköter allt hemma. Mina barn är (snart) 5 och 3 men de går på fsk mycket då jag dessutom pluggar fortfarande. Bara liiiiite kvar i skolan, sen kan jag äntligen bli mammaledig på riktigt Storstädade igår och tog en långpromenad med 5-åringen i skrindan för att handla mat (haha) men bara ett par sammandragningar och allmänt ont i kroppen som resultat... Suck!

• luspudel

Jag var också hos BM idag fast på extrakontroll. Har haft en extremt öm fläck på magen, liksom på utsidan, och det är troligen en muskelbristning. Gör sjukt ont!! Hade lite äggvita i urinen också men det verkade de inte bry sig om...? 9 kg plus hittills....

• luspudel

Åh spännande med igångsättning Själv ska jag till BM imorgon och göra en hinnsvepning, det funkade aldrig sist gång men skadar ju iallafall inte. Idag har jag också gjort klart den allra sista redovisningen i skolan, så nu är jag på riktigt mammaledig! Kom nu lilla bebis!

• luspudel

Japp det var jag som ska svepas Som sagt har det inte fungerat innan men man ska ju aldrig säga aldrig. Hade lite äggvita i urinen i måndags, men de sa de inget om mer än ett konstaterande, ska fråga idag...

Har ni mvc på sjukhusen bluegrass? Praktiskt måste jag säga! Har du och ni andra långt till förlossningen? Vi har åtminstone en timme till sjukhusen trots att vi har tre stycken att välja mellan, det gillar jag inte riktigt.

• luspudel

Bluegrass: Oj! Skönt att dom tar det på allvar iallafall. Lycka till imorgon!

EQ: kan du inte vänta lite längre hemma om det drar igång igen? Förstår att det måste vara jättejobbigt att de stannar av det

Jag blev svept idag, var öppen 3 cm och ca en cm mjuk tapp kvar. Magen är i full gång (sorry....) så jag hoppas innerligt att något händer inatt! Men jag tvivlar, är inställd på att gå åtminstone en vecka till.

• luspudel

Jag har BF 21 maj så är bara i 38+1 idag. På ett sätt vill jag inget hellre än att det ska starta, å andra sidan har vi lite att göra i helgen.... Jag tänkte anlägga vår rabatt till exempel Fast det klart, bebis smäller ju högre!

• luspudel

Jag frågade faktiskt barnmorskan helt sonika om hon kunde känna om jag var öppen något, absolut sa hon - vi passar på att göra en hinnsvepning också! Jag kanske har tur med min BM? Hon är fantastisk

• luspudel

Spännande bluegrass Vilken tid åker du in? Lycka till, snart gosar du bebis

Jag har molvärk och en del av slemproppen gick imorse. Så det närmar sig väl, sakta men säkert

Svar på tråden Ca 3 veckor kvar till syskonet kommer, nån som vill följas åt?