• Murrmys

BIM Juni 2014

Hej! Jag vill också vara med, kan nån lägga till mig? Tog ut kopparspiralen i fredags och har ÄL i dagarna, troligen onsdag. Kör inga tester nu då detta är första försöket till ett syskon, sonen är 4 år och en bonusson på 10. Sist tog det sig på andra försöket och enda jag gjorde då var att tempa. Jag har ju haft mens och ÄL regelbundet nu med spiralen, 24-26 dagar och har tydliga ÄL flytningar och ökad lust ;P om det inte tar sig nu så får jag överväga tempning igen :) nu får de gå som det går! Maken är helt på, jag skrev idag att "idag är det lite flytningar" och svarade då: "oj då blir det ligga ikväll då?" :) myyys att ha denna hemlis ihop, nykär it is!!

3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet

• Murrmys
    Milie skrev 2014-05-19 20:57:43 följande:
    Välkommen! Jag la till dig i listan. Vad roligt att ni är peppade båda två. Min sambo var lite seg i starten, men nu snackas det en del om sånt som i normala fall inte är särskilt sexigt. Som sekret, tömning och allt vad det heter. Haha. Men det är som sagt roligt och förhållandet får sig som en extra kick.

Glömde att skriva 30 år...om det är nån som vill veta :)
  • Murrmys
    eagle87 skrev 2014-05-19 20:56:28 följande:
    Behöver bara skriva av mig lite. Känns dumt o känna såhär så de svårt o prata om det till andra. Jag hatar min mans familj, dem har alltid behandlat mig dåligt o önskat att han skulle vara med någon annan. Jag har flyttat från Sverige från min familj till England där han bor med sin familj. Dem har aldrig haft medkänsla att jag saknar min familj o försökt vara extra snälla. Dem har vid flertal tillfällen anordnat familjedagar o inte bjudit mig, varenda familje middag har jag ångest innan o de får mig alltid att känna mig utanför.

Ok nu till saken. Han har en några år äldre syster som blev gravid för några månader sen. Visst blev jag väll glad för hennes skull men det känns så jävla jobbigt att höra henne prata om graviditeten varenda familje träff. Känns som att hon verkligen måste hävda att hon är gravid och tar upp det hela tiden. Hur illa hon mår, hur de ska dekorera barnrummet, hur underbart det är osv osv. Idag hade hon 20 v ultraljudet och fick reda på att det skulle bli en pojke. Alla är jätteglada för de önska en pojke. Min man är jätte glad också. Jag känner mig bara så tom och ledsen.

Jag skulle inte kännt så om de va någon jag tyckte om o brydde mig om. Det skulle kännts bättre om de va en tjej för då skulle inte min man vara lika exalterad.

Ville bara skriva av mig, hoppas någon förstår.

Urs va jobbigt att känna så :( måste kännas väldigt tomt när du lämnat släkt och land också, och så beter de sig så illa "/ har de alltid varit så? Vad säger din man om det hela?
  • Murrmys

Ni som är osäkra på om ni har ÄL eller inte: märks det inget på flytningar för er? Jag märker väldigt tydligt! Vet inte exakt vilken dag ÄL är men brukar ha flytningar 3 dagar ungefär...idag var det tydligt så hoppas vi prickar rätt. Är ju mkt annat som ska funka med "/

• Murrmys

Okej! Läste nånstans att det fanns nåt speciellt fertilitetsglidmedel, är det istf ÄL flytningar då? För de flytningarna fyller väl en funktion, att hjälpa simmarna...dock inte sagt att de inte hittar ändå ;)

• Murrmys
    eagle87 skrev 2014-05-19 23:18:15 följande:
    Ja de har varit så från början men blir värre o värre. Han tycker de jobbigt o behöva medla o vara i mitten. O känner sig sårad men han försöker typ inte lösa de. Vi bråkar mest varje gång vi pratar om de så jag orkar inte. Jag är glad om jag har så lite o göra me dem som möjligt. Blir dock lite orolig för när vi får barn då jag inte kommer ha någon hjälp eller barnvakt. Men vad kan man göra?

Urs vad jag lider med dig :( så trist att folk bara kan bestämma sig för att inte gilla en...kan tänka mig att det måste kännas jobbigt att ensam ta allt. Men vem vet-de kankse ändrar uppfattning när ni får barn?! Och om de gillar din man så ställer de säkert upp som barnvakt osv...
  • Murrmys
    joss82 skrev 2014-05-20 06:40:40 följande:
    Positivt äl-test igår. Hade sex igår och ska försöka få till det idag och i morgon också. Spännande!!

Oh, håller tummarna! Vi ligger nog i samma fas ungefär :) hur lång cykel har du?
  • Murrmys
    joss82 skrev 2014-05-20 07:13:44 följande:
    Lång och oregelbunden ;(. Men de senaste gångerna ca 35 dagar. Lutealfas på 13 dagar dock, så vi lär väl ha BIM ungefär samtidigt nu?

ja det borde bli ungefär samtidigt, men min lutealfas är 11-12 dagar :)
    eagle87 skrev 2014-05-20 11:33:30 följande:
    Skulle kännas så jobbigt om vi inte lyckats denna månad då vi anstränger så extra mycket. Igår skulle vi ha sex enligt metoden vi kör denna månad men hade bråkat. Vi löste det först kl 3 på natten o efter de hade vi sex inte för att vi hade ork utan bara för man skulle. Idag är båda trötta på jobbet :(

Men fy va trist :( skönt ni löste iaf! Det där med att tvinga fram sex är nog inget vidare...

Många som är låga nu verkar det, får tänka positivt och bita i ta nya tag! Jag hejar på er :)
  • Murrmys
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-21 18:24:01 följande:
    Kan man bli annat än glad när man får ett sånt här resultat på kvällen

då vet vi vad ni ska göra ikväll ;) hehe!
    ramada skrev 2014-05-21 18:50:48 följande:
    Härligt!!

Här tycker jag att det ser likadant ut, möjligen aaaaaningens bättre linje idag, kanske går att skönja en liten stegring, nu är det dag 12 och morgontemp ligger stadigt på 36,2 så jag hoppas på ett starkare streck imorgon och kanske fullt på fre-lör om man har tur

Tycker absolut att det ser tydligare ut, spännande!

Tycker inte det har varit lika mkt flytningar idag men svårt att säga...vi får se hur det gått för oss. Maken sa att han var trött idag så han tyckte jag fick köra själv ikväll! Haha, missar lite poängen då ;P
Svar på tråden BIM Juni 2014