• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-19 14:07:23 följande:
    Har pratat med henne nu, vet inte om. Var positivt el negativt!

Berättade iallafall hur d låg till och ledigt får jag, sen frågade jag om detta med behandlingen påverkar min tjänst, och då visste hon inte riktigt vad hon skulle säga!

Men som sagt har iallafall sagt de nu o gjort rätt för mig, nu ligger de i hennes händer!
    Det är olagligt om det skulle påverka din tjänst.
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-19 15:29:21 följande:
    Det är olagligt om det skulle påverka din tjänst.
    Jo. Är ju de jag tänker med, men har än så länge bara ett vikariat och blivit lovad en tjänst om allt går bra!

Känns lite som om jag nu inte får jobbet, så kommer dem att leta fel!

Men de hoppas jag verkligen inte, alla jag jobbar med tycker att jag är jätte duktig!!

Som sagt vi får se men hade vart ledsamt om de inte blir någon tjänst pga detta..

Hur går jag till väga då?
  • Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-09-19 16:08:07 följande:
    Jo. Är ju de jag tänker med, men har än så länge bara ett vikariat och blivit lovad en tjänst om allt går bra!

Känns lite som om jag nu inte får jobbet, så kommer dem att leta fel!

Men de hoppas jag verkligen inte, alla jag jobbar med tycker att jag är jätte duktig!!

Som sagt vi får se men hade vart ledsamt om de inte blir någon tjänst pga detta..

Hur går jag till väga då?
    Om alla tycker att du är duktig och du ändå inte får tjänsten sen så ska du ju kontakta ditt fack.
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-19 16:39:03 följande:
    Om alla tycker att du är duktig och du ändå inte får tjänsten sen så ska du ju kontakta ditt fack.
    Ahh okej
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-09-18 22:05:11 följande:
    Jag börjar med sprutorna i nästa vecka! Jag är inställd på att påverkas så jag är beredd :)
    Vad spännande :) du får uppdatera oss om humörsvängningar och andra symptom så vi andra är lite beredda ;)
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 06:09:23 följande:
    Hej:)

Jag började med injektionerna igår:)
    Härligt, längtar tills jag får börja, men man har ju börjat vänja sig med allt det här väntandet, så snart sitter jag nog där och injicerar själv :) hur känns det vid sticket? Blir du röd och irriterad eller märks det inte av?
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 18:03:52 följande:
    Ahh okej
    Du har nog lite bättre odds om du arbetar inom sjukvården, om det är kommun/landsting känns det som. Hos privata företag tror jag det är lättare att avsluta provanställningar utan vidare orsak. Har för mig att såna saker som "personkemin stämde inte" till och med funkar då.

Tror jag blev lite stressad själv förresten, kände mig tvingad att gå in till chefen idag och prata med honom. Har insett att det är en väldigt intensiv vecka på jobbet vid äggplocksveckan, så han fick lov att veta att jag inte skulle vara där. Vet att jag inte bra skulle kunna ta ledigt utan orsak eftersom vi har så mycket då.... Men i alla fall så gick jag bara in och sa att jag skulle ha lite problem eftersom jag skulle göra ett ingrepp på sjukhus den veckan, och även ett återbesök en dag samma vecka och lite prover veckan innan. Det gick hur bra som helst och jag fick inga vidare frågor vilket var skönt. Så nu kan jag slappna av :)
  • karro 2014
    metda skrev 2014-09-19 18:49:23 följande:
    Härligt, längtar tills jag får börja, men man har ju börjat vänja sig med allt det här väntandet, så snart sitter jag nog där och injicerar själv :) hur känns det vid sticket? Blir du röd och irriterad eller märks det inte av?
    Ne inget rött o så men de sved till när jag sprutade in... Va lite obehagligt faktiskt... Men de e väl kanske bara i början:))

Ja precis, när ska du på ul?
  • karro 2014
    metda skrev 2014-09-19 18:56:00 följande:
    Du har nog lite bättre odds om du arbetar inom sjukvården, om det är kommun/landsting känns det som. Hos privata företag tror jag det är lättare att avsluta provanställningar utan vidare orsak. Har för mig att såna saker som "personkemin stämde inte" till och med funkar då.

Tror jag blev lite stressad själv förresten, kände mig tvingad att gå in till chefen idag och prata med honom. Har insett att det är en väldigt intensiv vecka på jobbet vid äggplocksveckan, så han fick lov att veta att jag inte skulle vara där. Vet att jag inte bra skulle kunna ta ledigt utan orsak eftersom vi har så mycket då.... Men i alla fall så gick jag bara in och sa att jag skulle ha lite problem eftersom jag skulle göra ett ingrepp på sjukhus den veckan, och även ett återbesök en dag samma vecka och lite prover veckan innan. Det gick hur bra som helst och jag fick inga vidare frågor vilket var skönt. Så nu kan jag slappna av :)
    Härligt o vilken förstående chef:)) sånt gillar vi!!

Jag jobbar på sjukhus (landsting) inom kvinnosjukvård så tycker de känns för jäkligt om de nu e så att jag ej får någon tjänst!

Jag får let enkelt vänta o se, finns inte så mycket mer o göra!
  • Linda8110
    metda skrev 2014-09-19 18:47:10 följande:
    Vad spännande :) du får uppdatera oss om humörsvängningar och andra symptom så vi andra är lite beredda ;)
    Haha självklart! Ska mäta mm tårar jag gråter ;)
Svar på tråden IVF 2014