• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-03 11:18:27 följande:
    Ojoj, lycka till! Vad spännande, hoppas att du mår så pass bra att de kan sätta in embryo direkt!
    Tack det hoppas jag också!!!
  • Pluppen13

Hej!

Hoppar in här i tråden. Jag och min man har precis blivit klar med vår utredning och min man hade typ noll spermier som var aktiva i sitt spermaprov. Dock har vi tagit blodprov på honom nu som visar på bra hormonnivåer, så förhoppningsvis har han i alla fall en fungerande produktion men något hinder på vägen.

Så nu är nästa steg att försöka hitta några fungerande spermier så att vi kan komma igång med IVF. Ärsom sagt helt ny på detta men känns bra att vara med i ett forum för personer i liknande situation.

Hoppas äggplocket går bra för dig Linda8110! Jag hoppas själv kunna vara igång snart!

Vi har nu väntande remiss till Andrologen i Huddinge, är det någon av er som varit där tidigare? Har ni bra erfarenheter?

Lycka till med era behandlingar allihopa!

• Linda8110
    Pluppen13 skrev 2014-10-03 15:47:26 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Jag och min man har precis blivit klar med vår utredning och min man hade typ noll spermier som var aktiva i sitt spermaprov. Dock har vi tagit blodprov på honom nu som visar på bra hormonnivåer, så förhoppningsvis har han i alla fall en fungerande produktion men något hinder på vägen.

Så nu är nästa steg att försöka hitta några fungerande spermier så att vi kan komma igång med IVF. Ärsom sagt helt ny på detta men känns bra att vara med i ett forum för personer i liknande situation.

Hoppas äggplocket går bra för dig Linda8110! Jag hoppas själv kunna vara igång snart!

Vi har nu väntande remiss till Andrologen i Huddinge, är det någon av er som varit där tidigare? Har ni bra erfarenheter?

Lycka till med era behandlingar allihopa!

Hej!

Du är välkommen och TACK för lycka till :)

Vad säger läkarna att de kan göra för att öka på din mans spermier?
  • Pluppen13

Tack!

Linda 8110, de har inte sagt något än. Vi väntar på tid från Andrologen i Huddinge för att se vad det är som orsakar problemet. Gissar att man kan få åtgärder efter det? Men vi ska prova att göra lämna ett spermieprov till, om de hittar några fungerande så kommer de frysa dem direkt.

Har ni fått någon information om vad man kan göra annars? Vår läkare sa att man inte skulle försöka några "hemmakurer" innan vi vet vad som är orsaken...
    Så det är väl bara till att fortsätta vänta ;)

• Linda8110
    Pluppen13 skrev 2014-10-05 10:25:06 följande:

Tack!

Linda 8110, de har inte sagt något än. Vi väntar på tid från Andrologen i Huddinge för att se vad det är som orsakar problemet. Gissar att man kan få åtgärder efter det? Men vi ska prova att göra lämna ett spermieprov till, om de hittar några fungerande så kommer de frysa dem direkt.

Har ni fått någon information om vad man kan göra annars? Vår läkare sa att man inte skulle försöka några "hemmakurer" innan vi vet vad som är orsaken...
    Så det är väl bara till att fortsätta vänta ;)

Bra att de fryser in de rackarna direkt om de hittar några :) Jag har ingen koll alls angående just det. På oss hittar de inga fel. Det vill sig bara inte helt enkelt. Hoppas att detta kan förändra vår situation! Vill ha bebis nuuuuuuu :)
  • karro 2014

Åhh vad jag e avis på er som e under behandling/ruvar. Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

• Linda8110
    karro 2014 skrev 2014-10-05 22:43:08 följande:

Åhh vad jag e avis på er som e under behandling/ruvar. Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Förstår precis hur du känner... Man slits mellan hopp och förtvivlan. Det är så slitsamt och uttröttade. Man ska låtsas vara glad över andras graviditeter trots att man faktiskt är glad för deras skull men samtidigt gråter inombords. Om man ska se något positivt i det hela så känner jag i alla fall att hela denna resa gör mig sårbar men samtidigt starkare än någonsin. Man får bättre värderingar och förvånas ständigt över vad man själv klarar av.

Det blir er tur snart! Låt dig vara ledsen men glöm inte att glädjas över att det kommer fler chanser.

Kram!
  • Linda8110

Herregud vilken dag. Jag är inte gjord för äggplock, men gud vilken gullig sköterska som tog hand om mig. Min sambo var fantastisk han också! Äntligen hemma i sängen. Fick stanna efter vägen och kräkas... Kan knappt gå men vad gör det? Jag klarade det!!!

• Pluppen13

Vad jobbigt för er Karro 2014. Håller tummarna för att det blir er tur snart! Ge inte upp än!

Grattis till äggplock! Fick de många? Hoppas jag kan göra också innan årsskiftet!

• Linda8110
    Pluppen13 skrev 2014-10-06 21:35:49 följande:

Vad jobbigt för er Karro 2014. Håller tummarna för att det blir er tur snart! Ge inte upp än!

Grattis till äggplock! Fick de många? Hoppas jag kan göra också innan årsskiftet!

22 st så det blev MVG :) Hoppas bara att några blir bra embryon också!
Svar på tråden IVF 2014