• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 09:58:13 följande:
    Ojdå, ja att du andas tungt och mår illa är ju tecken... Har du fått tag i doktorn?

Själv har jag kanske fått för stor dos puregon sen i tisdags, fick 150 av ivf kliniken medan min läkare blev förvånad, han hade gett mig 50 på blodprovsdagen för att värdet var för högt... Hade 27 äggblåsor redan nu, så fick ta ytterligare blodprov för att kolla värdena och ska invänta samtal från ivf kliniken hur de vill fortsätta. Jag får eventuellt "surfa" på spray ett par dagar extra för att lugna ner värdena.
    Ojojoj vilket slarv av dem! Farligt ju! Hoppas du kan lugna ner det?.
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-10 16:06:27 följande:
    Ojojoj vilket slarv av dem! Farligt ju! Hoppas du kan lugna ner det?.
    Ja, jag hoppas att värdena går ner över helgen, jag ska inte ta fler sprutor och endast ta nässpray, "surfa" Trodde hon skojade när hon från ivf-kliniken ringde och berättade om mina skyhöga värden, trodde de inte kunde vara så höga som 29 000, de var ju för höga när de låg över 2 000 i början av veckan :( Just nu är jag orolig över att bli överstimulerad såklart, men även att mina ägg går förlorade... 27 ägg är ju mer än två års naturliga ägglossningar som jag isf "tappar".
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-10 16:04:04 följande:

Äntligen hemma! Läkaren hittade vätska bakom min livmoder, tydligt tecken på överstimulering. Som tur var var det inte så pass mycket att han behövde tömma mig! Mina prover såg dessutom helt ok ut så det räddade mig från tömning haha. Dock så tyckte han att jag gjorde rätt i som kommit in. Fick sjukskrivning en vecka till med order om vila och massor med vätska att dricka. Ska dit på tisdag igen för nya prover samt VUL. Känns skönt att veta att jag är relativt ok om jag följer råden samt fortsätter med de där eländiga Parkinson tabletterna haha.

Vad skönt att dina börsen lång bra till, och skönt att stilla oron lite. Vad jobbigt att du får lov att vara sjukskriven, men förstår att det är nödvändigt då du mår som du gör :(
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-10-10 12:43:35 följande:

Hej tjejer...

Nu kanske man kan ha lite tur efter alla motgångar.. Avbröt min behandling för 2,5 veckor sedan pga det hade bildats cystor. Skulle då invänta en liten blödning och sedan vänta till min mens skulle komma (skulle dröja 6 veckor ungefär).. Den lilla blödningen kom och försvann efter ett par dagar, sen efter tre dagar kom det en riklig blödning.. Blev väldigt fundersam o ringde till kliniken, dem ville att jag skulle komma in på ultraljud för o kolla.. Det visade sig att cystorna blivit mycket mindre och jag hade en tunn slemhinna.. Det var visade sig att det var mensen som hade kommit så nu har jag börjat med mina injektioner igen!! Hoppas innerligt att detta går vägen nu..

Toppen, vad roligt att du kunde komma igång så snart :) hoppas inga fler cystor dyker upp nu :)
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-10 20:23:55 följande:
    Ja, jag hoppas att värdena går ner över helgen, jag ska inte ta fler sprutor och endast ta nässpray, "surfa" Trodde hon skojade när hon från ivf-kliniken ringde och berättade om mina skyhöga värden, trodde de inte kunde vara så höga som 29 000, de var ju för höga när de låg över 2 000 i början av veckan :( Just nu är jag orolig över att bli överstimulerad såklart, men även att mina ägg går förlorade... 27 ägg är ju mer än två års naturliga ägglossningar som jag isf "tappar".
    Ja jag vet inte hur de gör för att lösa det? När de väl plockat dig sen så måste de hålla stenkoll på dig. Lägga in medicinering direkt skulle jag tro. Ställ in dig på att vara hemma från jobb...
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-11 15:07:00 följande:
    Ja jag vet inte hur de gör för att lösa det? När de väl plockat dig sen så måste de hålla stenkoll på dig. Lägga in medicinering direkt skulle jag tro. Ställ in dig på att vara hemma från jobb...
    Min läkare tog upp lite troliga scenarior efter att han insåg vilken hög dos jag fått, och han trodde jag skulle få "surfa" tills att värdena sjunkit och tills äggstockarna lugnat sig. Vet dock inte vad som händer efter det om de kan plocka äggen som vanligt... Jag hoppas det. Idag är jag väldigt öm och får lov att ta kortare steg när jag går för att minska obehaget.

Hur mår du idag? Har några symptom på din överstimulering minskat?
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-11 16:13:43 följande:
    Min läkare tog upp lite troliga scenarior efter att han insåg vilken hög dos jag fått, och han trodde jag skulle få "surfa" tills att värdena sjunkit och tills äggstockarna lugnat sig. Vet dock inte vad som händer efter det om de kan plocka äggen som vanligt... Jag hoppas det. Idag är jag väldigt öm och får lov att ta kortare steg när jag går för att minska obehaget.

Hur mår du idag? Har några symptom på din överstimulering minskat?
    Ja hoppas de låter dig surfa så länge som möjligt eller att de plockar och att du får ligga kvar där sen. Grejen när man plockar vid risk för rejäl överstimulering är ju att man inte kan återföra som tänkt. Men det är ju egentligen det minsta problemet. Vart är det du behandlas nu igen? Nej jag mår lika illa idag. Tanken är att jag ska åka hem till landet imorgon och gå på jazzkonsert. Vill vill vill! Men vet inte huuuur jag ska palla?
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-11 16:44:52 följande:
    Ja hoppas de låter dig surfa så länge som möjligt eller att de plockar och att du får ligga kvar där sen. Grejen när man plockar vid risk för rejäl överstimulering är ju att man inte kan återföra som tänkt. Men det är ju egentligen det minsta problemet. Vart är det du behandlas nu igen? Nej jag mår lika illa idag. Tanken är att jag ska åka hem till landet imorgon och gå på jazzkonsert. Vill vill vill! Men vet inte huuuur jag ska palla?
    Ja jag hoppas att värdena blir så pass stabila och bra att de kan göra både äggplock och tillbakasättning utan att behöva frysa emellan. Är trött på att vänta nu.

Jag kommer att göra äggplock i Uppsala. Idag är jag ännu mer öm och har lite illamående om mornarna, men det känns ändå rätt okej, känner bara att jag inte har så stor lust att gå ut, utan stannar hellre hemma i soffan och vilar och ser till att dricka mycket vatten.

Oh, din stackare, :( tråkigt om du behöver ställa in, men kanske lika bra om du inte mår bättre nu heller.
  • Bergamott83
    metda skrev 2014-10-12 10:15:46 följande:
    Ja jag hoppas att värdena blir så pass stabila och bra att de kan göra både äggplock och tillbakasättning utan att behöva frysa emellan. Är trött på att vänta nu.

Jag kommer att göra äggplock i Uppsala. Idag är jag ännu mer öm och har lite illamående om mornarna, men det känns ändå rätt okej, känner bara att jag inte har så stor lust att gå ut, utan stannar hellre hemma i soffan och vilar och ser till att dricka mycket vatten.

Oh, din stackare, :( tråkigt om du behöver ställa in, men kanske lika bra om du inte mår bättre nu heller.
    Är du från Västmanland? Jag ska också få göra äggplock i Uppsala jag är från Västerås. Jag väntar just nu på kallelsen för första gruppträffen vilket jag är så nervös över. 
    Så jag har inte börjat och då är jag inte är så aktiv i den här tråden.
  • karro 2014

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

Svar på tråden IVF 2014