• Danni90

IVF 2014

Hej alla .
    jag och min man ska nu få IVF pga min man har för lite spermier. Söker nu någon eller några som oxå ska genom gå ivf nu sommar höst! Vi själva ska få på salgrenska i Göteborg.

• Svar på tråden IVF 2014
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-06 22:07:04 följande:
    22 st så det blev MVG :) Hoppas bara att några blir bra embryon också!
    Ok vad bra! Toppen! När får su veta hur många befrukade som ni får?

Själv tog jag blodprov igår och blev inkallad extra idag på VUL pga för höga värden. Hade redan 15 stora äggblåsor fast äggplock inte är förrän v42 egentligen, nu blir det äggplock på fredag redan eller på måndag, kommer bli uppringd idag.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-07 12:14:12 följande:
    Ok vad bra! Toppen! När får su veta hur många befrukade som ni får?

Själv tog jag blodprov igår och blev inkallad extra idag på VUL pga för höga värden. Hade redan 15 stora äggblåsor fast äggplock inte är förrän v42 egentligen, nu blir det äggplock på fredag redan eller på måndag, kommer bli uppringd idag.
    Ja det var bra! Vi får veta i morgon em när vi ska dit på återföring. Skulle det inte bli några befruktade embryon så skulle de ringa idag eller imorgon innan vi kommer. Hör vi inget så finns det åtminstone ett ok embryo att återföra. Hoppas slippa höra från dem haha!

Bra att de håller koll på dina värden! Vad spännande med äggplock så snart. Härligt när saker går lite snabbare :)
  • Linda8110

En 6 cellig parvel är nu i mammas mage ;) Nu ska han bara hålla i sig och inte ramla ut! Hihi. 19/22 hade blivit befruktade. 4st tvådagars är i frysen och så skulle de odla vidare några andra. Dock så var läkaren rädd för överstimulering så jag måste börja äta något piller två gånger om dagen. Piller som man blir illamående och yrslig av. Känns mindre kul men bara att knapra!

• Pluppen13

Grattis Linda 8110! DÅ är det bara att hålla tummarna för att parveln vill stanna i magen :)

Gud vad spännande! Keep us updated :)

• Pluppen13

Hoppas äggplocket går bra metda! Skönt att få det gjort om det finns färdiga blåsor.

• Linda8110
    Pluppen13 skrev 2014-10-08 17:48:22 följande:

Grattis Linda 8110! DÅ är det bara att hålla tummarna för att parveln vill stanna i magen :)

Gud vad spännande! Keep us updated :)

Tack! Ja det är så spännande! Men Gud så jag mår i kroppen. Som en disktrasa...
  • metda
    Linda8110 skrev 2014-10-08 18:13:28 följande:
    Tack! Ja det är så spännande! Men Gud så jag mår i kroppen. Som en disktrasa...
    Åh vad spännande, hoppas du blir trådens första solskenshistoria! Vi håller tummarna för dig!
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 06:01:07 följande:
    Åh vad spännande, hoppas du blir trådens första solskenshistoria! Vi håller tummarna för dig!
    Åh tack! Hihi ja det vore fantastiskt att få bli en solskenshistoria :)
  • metda
    Pluppen13 skrev 2014-10-08 17:49:17 följande:

Hoppas äggplocket går bra metda! Skönt att få det gjort om det finns färdiga blåsor.

Fick samtal från Uppsala och de ville vänta med äggplock tills på måndag. Det blir VUL på fredag morgon, så spännande att se hur många äggblåsor det finns då, i tisdags var det ju 15 st, så blir förhoppningsvis MVG för mig också i antal ägg. ;) min läkare sa att jag skulle vara uppmärksam på symptom för överstimulering veckan efter ägglossningssprutan, så vi får se hur det får :o
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-09 06:05:44 följande:
    Fick samtal från Uppsala och de ville vänta med äggplock tills på måndag. Det blir VUL på fredag morgon, så spännande att se hur många äggblåsor det finns då, i tisdags var det ju 15 st, så blir förhoppningsvis MVG för mig också i antal ägg. ;) min läkare sa att jag skulle vara uppmärksam på symptom för överstimulering veckan efter ägglossningssprutan, så vi får se hur det får :o
    Hur stora var äggblåsorna? Ja var uppmärksam. Jag går här hemma och är det jag också. Fått låna hem en våg och allt (hatar vågar haha).
Svar på tråden IVF 2014