• metda

IVF 2014

Hejsan, börjar följa den här tråden.

Jag och min sambo har just börjat med vår behandling. Har sprayat den här veckan och ska fortsätta månaden ut innan start av sprutor. Är väldigt förväntansfull och längtar efter att få plus.

• metda
    Karriärskvinna skrev 2014-09-13 21:28:40 följande:

Spännande! Känner du dig påverkad av sprayen? Jag ska börja med den om några veckor.

Mja kanske. Jag brukar ha spottings i ung en vecka innan mens, vilket jag inte haft den här månaden (förutom en kortare blödning en vecka innan mens). Så kanske har det med sprayen att höra, spottings ska ju bero på hormonerna vad jag förstår. (Sen hoppas man väl alltid att blödningen var nid-blödning och att spottingen uteblir pga graviditet, men brukar försöka slå bort såna tankar så man inte blir för besviken).

Annars knappt nå biverkningar, kan kännas lite "skumt" i magen om kvällarna men inget som stör. Det kanske kommer fler biverkningar ju längre man sprayar.
  • metda
    Karriärskvinna skrev 2014-09-14 09:01:19 följande:
    Okej, skönt att höra. Jag är orolig att jag ska bli ett monster (humörsvängningar etc).

Nu är det sista ÄL innan IVF. Håller tummarna...
    Ja fy, hoppas man inte för något sådant. Börjar känna av att jag är mycket tröttare nu än vanligt också, vilket borde ha med sprayen att göra. Inväntar mens som är beräknad imorgon, då ska man visst ringa in och berätta det.

Håller tummarna för dig :) vem vet, kanske det blir något på sista chansen innan ni börjar.
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-14 10:37:30 följande:
    Tack tack:) får göra de, detta med ivf är ju viktigast för mig (sen har jag en fast tjänst där jag tagit tjänstledigt ifrån) så jag har ju ett jobb o komma tillbaka till, men trivs inte med vissa utav mina kollegor... De är d ända..
    Själv kommer jag vänta med att berätta för min chef tills jag ser om det verkligen är nödvändigt. Känner att jag helst inte berättar då jag vet att jag börjar tjura om jag ska behöva säga nått :p
  • metda

Hur går det för er annars? Vad gör ni nu, sprayar eller är det nån som börjat på injektioner än? Jag ska börja med sprutor i början av oktober, är lite orolig för humörsvängningar då...

• metda
    Linda8110 skrev 2014-09-18 22:05:11 följande:
    Jag börjar med sprutorna i nästa vecka! Jag är inställd på att påverkas så jag är beredd :)
    Vad spännande :) du får uppdatera oss om humörsvängningar och andra symptom så vi andra är lite beredda ;)
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 06:09:23 följande:
    Hej:)

Jag började med injektionerna igår:)
    Härligt, längtar tills jag får börja, men man har ju börjat vänja sig med allt det här väntandet, så snart sitter jag nog där och injicerar själv :) hur känns det vid sticket? Blir du röd och irriterad eller märks det inte av?
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 18:03:52 följande:
    Ahh okej
    Du har nog lite bättre odds om du arbetar inom sjukvården, om det är kommun/landsting känns det som. Hos privata företag tror jag det är lättare att avsluta provanställningar utan vidare orsak. Har för mig att såna saker som "personkemin stämde inte" till och med funkar då.

Tror jag blev lite stressad själv förresten, kände mig tvingad att gå in till chefen idag och prata med honom. Har insett att det är en väldigt intensiv vecka på jobbet vid äggplocksveckan, så han fick lov att veta att jag inte skulle vara där. Vet att jag inte bra skulle kunna ta ledigt utan orsak eftersom vi har så mycket då.... Men i alla fall så gick jag bara in och sa att jag skulle ha lite problem eftersom jag skulle göra ett ingrepp på sjukhus den veckan, och även ett återbesök en dag samma vecka och lite prover veckan innan. Det gick hur bra som helst och jag fick inga vidare frågor vilket var skönt. Så nu kan jag slappna av :)
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 19:03:19 följande:
    Ne inget rött o så men de sved till när jag sprutade in... Va lite obehagligt faktiskt... Men de e väl kanske bara i början:))

Ja precis, när ska du på ul?
    Usch, hoppad det slutar svida när du tar sen :/

Jag ska på "sprutintro" den 1 okt, ska väl lära mig var och hur jag ska injicera mig. Sen har jag blodprov den 6e och ul den 10e. Sen blir det äggplock v 42 :) själv då?
  • metda
    karro 2014 skrev 2014-09-19 19:06:22 följande:
    Härligt o vilken förstående chef:)) sånt gillar vi!!

Jag jobbar på sjukhus (landsting) inom kvinnosjukvård så tycker de känns för jäkligt om de nu e så att jag ej får någon tjänst!

Jag får let enkelt vänta o se, finns inte så mycket mer o göra!
    Det går säkert bra, :) måste ju ändå kännas skönare att ha det sagt än att gå omkring och oroa sig för vad du ska säga, låtsas vara sjuk etc. På ett vis blir det ju mindre stress då.
Svar på tråden IVF 2014