Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

MillaPo skrev 2014-07-01 18:03:55 följande:

Kuben gick jätte bra idag!! En livlig krabat som for runt där inne o som inte alls ville ligga still o få nackspalten mätt :) fick låg risk för alla kromosom avvikelser så det känns skönt :) är så lättad nu att få se att den lilla må bra där inne :)

Jag gjorde också ultraljud idag, fast inte kub. Det gick bra här med, vilken lycka att se en liten bebis på skärmen som rörde sig! Häftigt och härligt!!!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • LängtansBlåaBlomma
    Sagolina skrev 2014-07-03 06:11:39 följande:

Imorgon är det dags för ul. Börjar bli jättenervös och orolig att de inte ska hitta något hjärtljud!

Jag håller tummarna för dig. Det går säkert bra!
  • LängtansBlåaBlomma

Blev remitterad direkt vidare från mvc på inskrivningen, så fick en tid i brevlådan ungefär två veckor efter om jag minns rätt. Lika bra att boka in rul på en gå

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-07-04 21:15:12 följande:

Tack jag blev väldigt chockad igår men idag känns det lite bättre. Hoppas på det bästa!

Jag tror att de kan se allting med moderkaksprov. Vad jag har läst mig till så kan fostervattenprov utföras först efter vecka 15 och moderkaksprov tidigare.

Tips om tråd för dig som jag hittade:www.familjeliv.se/forum/thread/54399216-vantan-for-och-efter-mkpfvp-kom-in-har/
  • LängtansBlåaBlomma

Är i v 14+3 och imorse när jag vaknade kunde jag och min sambo äntligen känna en hård boll under naveln!!! Tyvärr sjönk den tillbaka när jag kissade men vad häftigt att känna livmodern!

• LängtansBlåaBlomma

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

• LängtansBlåaBlomma

Lycka till Maria! När får du svaret?

Hur får man reda på om man har bakåtlutad livmoder? De sa inget vid ultraljudet, kanske jag ska fråga dom vid rul om tre veckor?

• LängtansBlåaBlomma
    Jennie988 skrev 2014-07-08 23:51:53 följande:

Barnmorskan kände efter på magen hur livmodern låg och sa att jag hade en bakåtlutad..

Då ska jag be henne se efter :)
  • LängtansBlåaBlomma

Raggarsträng är av hår :) eller det kanske du menar istället för linea negra?

Svar på tråden BF Januari 2015