Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

CeciliaP01 skrev 2014-06-30 13:41:51 följande:

Hej allihopa! Och grattis till alla som är gravida :) är det okej att hoppa in i den här tråden?

Jag väntar mitt andra barn och är beräknad den 27/1 så imorgon går hag in i v 11...

Min lilla pojke har precis fyllt 1år här i juni. Han blev till genom IVF efter 3års försök, så när jag nu plötsligt var gravid efter 1 gång under täcket kände vi att det absolut inte blir en abort även om det verkligen inte var planerat, men vi är superlyckliga nu!

Jag kommer göra kub test, mest för att jag vill se att "Bubblan" lever och att den mår bra.

Vilken lycka!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • LängtansBlåaBlomma
    Waimea skrev 2014-06-30 14:04:27 följande:

Här är mitt lilla hjärta. KUB idag, sannolikheten för trisomi 21 1:12000, så det här ska nog gå vägen!

Vad sött, är det munnen man ser där som ett streck?
  • LängtansBlåaBlomma
    MillaPo skrev 2014-06-30 18:27:07 följande:

Shit tjejer vad ja e nervös inför kub ul i morgon...inte för att få dåliga siffror utan för att den lilla inte ska leva längre...fy va nervös ja e!!

Jag ska också lö ultraljud imorgon! Inte kub utan vanligt. Är också nervös!
  • LängtansBlåaBlomma

En fråga för alla säger/skriver olika: När börjar egentligen trimester två? En del ställen skriver att andra trimestern börjar vid vecka tretton, andra vid vecka fjorton. Vilket går ni på?

• LängtansBlåaBlomma
    MillaPo skrev 2014-06-30 21:52:30 följande:

Visst e väntan på imorgon jobbig!? Vill bara på se att liten mår bra...

Ja olidligt!
  • LängtansBlåaBlomma

Jag känner nog att hemmaförlossning är nåt man kan göra med barn två, inte första. Man vet inte hur det går och om komplikationer uppstår. Så sjukhus för mig, nära till akuten och läkare.

• LängtansBlåaBlomma
    40 veckor skrev 2014-07-01 13:33:16 följande:

Måste fråga, hörde detta på en pod någonstans. Har ni sparat erat gravtest? Jag har sparat mitt i en plastpåse men vet inte om jag borde slänga de. :p

Hehe jag har. Fast de börjar bli lite äckliga och gulaktiga så det känns lite ofräscht. Sparar dom nog lite till....
  • LängtansBlåaBlomma

Vilken pod lyssnar du på förresten? Jag har lyssnat på Barnvagnspromenaden och Knattetimmen men skulle gärna vilja lyssna på nåt som mest handlade om bebisar. Och småbarn.

• LängtansBlåaBlomma
    Sagolina skrev 2014-07-01 14:37:22 följande:

Jag har sparat mina. De är i plast och har ett "skydd" över själva stickan, så känns lite fräschare så;) Har kvar mitt från sonen också. Ser precis likadant ut som då jag tog det:p kul minne!

Fast mina här blivit gula vid själva plusset. .
Svar på tråden BF Januari 2015