Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Jag är i v8 och känner inte nåt. Ibland kanske det kittlas i magen men jag kopplar inte till graviditeten. Det tydligaste är huvudvärken - nu har jag haft det konstant sen igår och det brukar jag aldrig ha vanligtvis. Längtar efter att känna hur det drar i ligamenten. Känna hur det växer. Men jag ska vara glad över att slippa illamående, sa barnmorskan när jag var där på inskrivning.

• LängtansBlåaBlomma

Usch. Åt ganska rosa renkött ikväll på restaurang och dubbelkollade inte om det var okej. Jag hade för mig att vilt sällan innehöll risk för toxoplasma men så tittade jag och det var ju nötkött som brukar vara riskfritt. Vilt ska vara genomstekt. Blä hädanefter ska jag verkligen följa kostråden ordentligt! Ska äta nyttigt imorgon så mitt immunförsvar är starkt! Men hur kunde jag vara så oansvarig? :(

• LängtansBlåaBlomma

Vul idag! Står kvar på bf 31/12 men jag gissar att barnet föds i januari. Jag är i v 8+0 och Mini är 17 mm med ett hjärta som slår snabbt!

• LängtansBlåaBlomma
    Stor kranie skrdig2014-hoppas21:28:24 brsignför dig med sl
    Såkrångel det gjort. Äggledaren borta!
    Ligger här och har inte jätteont iaf och får åka hem imorn.
    Känns ändå skönt att det är över nu, börja om på ny kula!!

Tusen tack för er omtanke och stöd. Det har betytt massor.

Önskar er alla lycka till med magarna och de fina små ungarna smile1.gif

Kramar J
    Stor kram till dig och hoopas det löser sig för dig med allt.
  • LängtansBlåaBlomma
    emiliefridh1 skrev 2014-05-24 10:00:47 följande:
    Hej allihopa. Tänkte ansluta till den här tråden. Har nyligen fått veta att jag är gravid. Fick mf i februari och är orolig att det ska hända denna gången med. Var på vul i veckan. Allt man såg var en liten hinnsäck. Vill så gärna känna glädje då detta blir sista barnet men oron tar lätt över. Någon som är i liknande situation?
    Vilken vecka är du i? Att du såg hinnsäcken bara kanske inte är nåt konstigt om du är tidig.
  • LängtansBlåaBlomma
    marsmamma87 skrev 2014-05-25 08:08:36 följande:
    Grattis till er alla på morsdag!!!
    Hehe, känner mig inte som en mor än... Nästa år kanske...
  • LängtansBlåaBlomma

Finns det nåt annat ni tycker om, tex godis? Även om det inte heller är nyttigt kanske det är bättre att ta en chokladkaka eller en klubba. Jag är inte rökare och det är jag glad över för jag förstår er ångest och frustration, däremot äter jag en hel del socker och det är inte heller bra för fostret eller mig själv. Försöker minska på sockret men det är nästan nåt sött varje dag. Väger ca +10 kg och kommer nog gå upp minst tio till tyvärr.

• LängtansBlåaBlomma

Lycka till, smerkan. Jag gjorde vul för fyra dagar sen och var så nervös för jag inte haft några symptom att,tala om men där levde den så fint så!

• LängtansBlåaBlomma

Ni som varit gravida förut, är det vanligt att vara dålig i magen eller beror det på nåt jag ätit? Jag blev det efter lunch och jag blev det nu efter middagen trots att jag åt två helt olika maträtter.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015