Inlägg från: elilin |Visa alla inlägg
  • elilin

BF Januari 2015

Min tarm tömde sig nog innan, men de var när allt hade dragit igång om ja inte minns fel. Hade liksom fått värkar så de var ju precis innan.. jag frågade även på fl om ja hade "bajsat" på mig ;) livrädd för just de innan, men de hade ja inte gjort så antar att kroppen fixade själv innan :) vet att många ber om laktulos på fl just för den sakens skull :p

• elilin
    mariaheterjag skrev 2014-12-12 20:51:32 följande:

Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.

Samma här går in i v34 i morgon. Känner mig stor som ett hus visserligen är ju magen påhögsta kurvan oxå men ändå. . Foglossning från helvete kan inte röra mig som man vill, bara att gå på toa är ju rena pinan :/ har sonen på förskolan nu 15h och har ca 500m dit typ å jag måste nog snart åka bil å lämna honom för jag kan knappt gå fram och tillbaka. Har oxå väldigt mkt sammandragningar och lite orolig tanke på att jag hade gbs igen vilket kan göra att de startar tidigare :/trodde igår att de var på g då sammandragningarna även började kännas i ryggen :/ dem gör inte ont men de gjorde aldrig värkarna men sonen heller för den delen ;)men efter ett bad så lugnade de ner sig som tur är vill verkligen inte ha en bebis innan nyår ;) har dock en förstående sambo han ser nog att ja lider, brukar inte gnälla men han ser nog på mina uttryck å ställning när ja gör nått att de gör ont. så igår hörde ja nät han pratade med sin mamma om hon kunde komma hit å hjälpa mig med sonen dem dagar hon är ledig när han jobbar :p gulle vill han underlätta för mig när han själv inte kan vara ledig. Men tur att de är lite julledigt snart så man kan vila upp sig ordentligt; )

Så nu har ja fått gnälla av mig oxå :)

En annan fråga har ni mkt kvar å handla/förbereda inför bebis ankomst?
  • elilin
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-14 16:48:46 följande:

Jag har sen inatt börjat få svullna fötter och fingrar. Inatt kliade dom :( ligger med fötterna i högläge men drömmer om isbad. Känns inte så farligt än men det är inte direkt skönt. Får se om det håller i sig. V 37+2 nu.

Fy för svullnad, men ha lite kolla för de är inte bra å svullna plötsligt, så du inte får havandeskapsförgiftning :/
  • elilin
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Grattis :) vilken lycka :)
  • elilin
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Grattis :)
  • elilin

Tror de ska vara urinprov v25 eller v28 som rutin, jag har fått lämna varjegång då jag hade gbs förra graviditeten och nu sist hade ja även fått de igen :/ så mig har dem haft extra koll på.

• elilin

Jag som jobbar i vården har sparat många sgi dagar just för att vara ledig röda dagar så som jul å midsommar mm. Jag tog ut 4dar i veckan tills 1år sen tog jag ut 4 dagar å 1 lägsta nivå dag tills inskolningen så blev ca 4månader till!

blir ju inte mkt pengar å ta en lägsta nivå dag istället för å jobba så ja tänkte att de var bättre å fylla ut med dem än å ta flera sgi ( eller min kompis som jobbar på fk t5ckte de var smartast)

• elilin

God fortsättning på er alla :) nu är vi inne i våran månad ;) jag känner en väldg lättnad över att de äntligen är 2015, ville inte gärna ha en liten december bebis ;) har dock inte bf förens den 30e men haft så mkt känningar så varit lite nervös över å få tidigare ;) men nu så kan ja andas ut, med sonen hade ja ingen känning alls förens morgonen de drog igång så detta känns lite annorlunda, känns som man redan går å känner om de händer nått :p

Hur mår ni annars? ja är rätt less vill bara få de överstökat, foglossning som gör.mig begränsad kan knappt gå utanför dörren själv med sonen då ja inte kan gå ordentligt, har börjat må illa igen å känner mig tung:( känner inte alls igen mig själv, vanligt vis mkt ute med sonen å tränar men har inte rört mig sen v 26:/ aja snart äre över varjefall å ska bli spännande att se vad slm finns i magen om det är en lillebror eller lillasyster;)

• elilin
    SannaSanna skrev 2015-01-01 14:19:21 följande:

Glad att vi klarade oss över årsskiftet. Haft känningar länge så jag trodde det skulle bli dec bebbe men tack och lov blir det jan :) men nu när det är jan känns det verkligen som varje timme bara är en väntan på att det ska sätta igång. Foglossning from hell och sammandragningar mest hela tiden gör att jag helst inte går utanför dörren. tur nog är 3åringen världens snällaste. kanske blivit lite mycket tv dock...

Inte sugen på förlossning men vill ha det överstökat så man vet att allt (förhoppningsvis) är/har gått bra.

Ja de låter som här , sammandragningar så fort man gör nått, å bebis ligger så långt ner så de känns som man skulle kunna känna huvudet om man ville;)

Ja min 2 åring är tyvärr allt annat än lugn aldrig kunna suttit stilla i meraän 15min :/ nu funkar emil eller pippi filmen å då sitter han faktiskt stilla men då blire nästan dubbelt så aktivt efrer istället :p han kräver rätt mkt aktivitet om man säger så :) men snart äre över och hade en super förlossning sist så jag tycker faktiskt de ska bli häftigt att jag ska få gå igenom de igen :) bara de inte går fortare denna gång för då blire nog en bilunge ;)
    HeiHej skrev 2015-01-01 16:10:20 följande:

Här har vattnet gått klockan 09.30 i morse, inte ännu mycket öppen, in för mer undersökningar kl 23.00 ikväll och om inget händer innan imorgon så sätts det igång ordentligt imorgon på morgonen..

Lycka till:)
  • elilin
    mariaheterjag skrev 2015-01-01 21:14:26 följande:

Jag har också massa sammandragningar så fort jag rör mig i princip. Har så ont i hela kroppen och det känns som att mitt bäcken snart inte bär mig. Inte foglossning men nu börjar det bli tungt för kroppen! Är jag nere på golvet och plockar något så kan jag nästan inte komma upp igen. Har en 4 åring som är förstående och en sambo som tar allt här hemma nu tackolov. Märker dock att det börjar tära lite på alla. Kan inte bebis komma nu!!!

Ja de här med å tappa saker på golvet är ingen lek direkt :p ja säger oxå att de är tur man har en sambo som förstår, han har fått tagit över nästan allt här hemma förutom tvätten. Plus att vi har rustat hela vår övervåning denna höst, så är mäkta stolt över min karl ;)

så nu får bebis komma ;)
Svar på tråden BF Januari 2015