Inlägg från: elilin |Visa alla inlägg
  • elilin

BF Januari 2015

Min förra förlossning gick rätt snabbt, tog 3h från att slemproppen gick tills han var ute. Krysstade i 20min. Hade värkar som mensvärk typ inte så farligt behövde ingen smärtlindring så rätt nöjd med min första :) får se om andra blir lika eller om man får dubbelt upp för att första var lindrig ;)

• elilin

Spräckte oxå ögonvitorrna shit hur man såg ut efteråt :p kunde ju tro man varit i slagsmål ;)

Waimea skrev 2014-08-22 20:34:08 följande:

Min första förlossning tog 12 timmar från inskrivning. Lite körigt på slutet, svaga krystvärkar och låga hjärtljud = tre personer som pressade på och spräckta blodkärl i ögonvitorna. Andra förlossningen var jag öppen 4 cm dagen innan det satte igång, tror jag fick en hinnsvepning då. Tog sex timmar från värkstart. Sydde ett stygn vid första, inget vid andra. Bara lustgas båda gångerna, båda positiva upplevelser.

• elilin

förra gången gick ja hem på havandeskapspenning 6 veckor innan, jobbar som uska. har väl tänkt å göra lika denna gång har rätt att gå 8veckor men vill jobba så länge ja kan :) tvivlar på att fk kommer neka då man har ett rätt tungt jobb. Skillnaden nu är att ja skulle ha i augusti förra gången medans nu i januari å de kommer göra att jag kommer behöva cykla om det är halt vilket jag inte ser framemot. (cyklar enbart på mitt jobb i hemtjänsten dagtid, bil kvällstid) så de känns inte så kul å sitta höggravid på en cykel om det är halt underlag sådär i december :/ men får se hur de blir.
    Dock börjar jag få så himla ont i ena ljumsken å strålar upp i höften, funderar om de kan vara foglossning? hade inte de förra gången så ingen aning hur de känns nån som vet??

• elilin

Är så nervös inför vårat rul på onsdag :/ känns för bra för bra för att vara sant alltihopa :p

Aja idag har vi 2årskalas här hemma för sonen som fyllde i tisdags känns rätt skönt å ha annat å tänka på, har blivit mkt tankar kring rul denna vecka då ja fått vabba.

Nej återgå till å blåsa ballonger :)

• elilin

Vi kollade första gången just för att sambon ville veta. Tänker inte kolla nu, jag saknade känslan som jag föreställt mig om när man får upp bebis på bröstet å fundera vad blev de, och all spänning försvann liksom för att man var nyfiken på rul ;) så den här gången gör vi som man gjorde förr väntar tills bebis är här ;)

• elilin

idag var de dags för rul, och allt såg bra ut :) så himla skönt verkligen en sten som lättade från magen! Var en lugn lite rackare som låg där inne å ville inte samarbeta så de var svårt å mäta allt, hon fick trycka å skaka å ha sig men tillslut så hade hon fått de hon behövde varjefall och allt såg bra ut :) lite skillnad mot förra gången med sonen han var så livlig så de var svårt å mäta för han låg inte stilla :P kan säga att han e precis lika vild utanför ;) med honom kände vi redan sparkar utanpå nu de gör vi inte denna gång ja känner bara lite små puttar ibland, å med sonen kunde ja vakna om nätterna för han sparkade å levde om :) så kan ju hoppas att de här blir en lugnare krabat, då sonen hade kolik första 4 månaderna å sedan ett ritkigt litet energi knippe :P

blev flyttade idag så från 31 till den 30 januari :) men lär nog gå över denna gång också så blir nog en februari bebis :) å vi lät könet vara hemligt :)

• elilin

Har ni som har pojkvänner som verkar oengagerade pratat hur ni känner till dem?

Svårt å känna igen sen trotts att de nu e andra barnet å är min sambo lika angagerad om inte värrre för nu tycker han att han vet ju vad som behövs ;) han är väldigt ivrig med å vilja känna sparkar då vi gjort de redan utan på med sonen, men denna bebis e lite lugnare så han har inte fått känna nått än :p

Å ullared ska ja oxå ner till i början på november, tips vad som är prisvärt å handla? :)

• elilin
    Lolanthe skrev 2014-09-07 20:12:01 följande:

Det är inget jag lider av eller vill förändra. Jag värderar helt enkelt andra saker än att han ska följa med och shoppa bebiskläder. Sen är det klart att det är kul när han väl kommer med, men jag ser det liksom inte som ett symptom på att han inte vill ha bebisen/eller liknande. Är nog rätt trygg med hur han känner, därför är det inte så viktigt för mig.

Oj hur tolkade du de ja skrev egentligen? Jag mena om man blir ledsen utav de är de kanske bättre att säga de så killen får en chans å kanske berätta sin sida så man förstår varandra bättre.

ALDRIG nämnt nått om att nåns pojkvän inte villa ha bebisen ellet hur trygg dem känner sig. Där har du bakat ihop själv :/
  • elilin
    Sagolina skrev 2014-09-08 08:14:43 följande:

Denna lilla böna är mycket lugnare än bror sin, i alla fall än så länge. Vid den här tiden (går in i v22 imorgon) kunde jag känna sonens sparkar på utsidan, men denna lilla ger bara ifrån sig små buffar ännu.

Hoppas lite att denna lilla håller sig lugnare, för sonen var aktiv från v20 i magen. Var inte en baby som åt och sov, utan ville hela tiden vara med, umgås och upptäcka omvärlden. Första månaderna sov han sällan mer än 25min i ett sträck, så jag fick aldrig heller vila...

Imorgon är det dags för ul, väntar massor!

Precis som här :) min son var sjövild i magen, vaknade på nätterna av att han levde rövare :) å var precis lika utanför sov 20min åt gången å där emellan skrek han ( kolik) å nu som 2 åring är han lika vild ;)

Så hoppas oxå denna blir lugn för än är de väldigt lugnt i magen v20 å inga sparkar utan på än ;)

Lycka till på ul :)
Svar på tråden BF Januari 2015