Inlägg från: elilin |Visa alla inlägg
  • elilin

BF Januari 2015

Här är de oxå lugnt på spark fronten :p lite skillnad mot sonen som var galen i magen:p ofta ja hinner oroa mig nu att nått är tokigt bara för att bebis e så lugn :/ men på kvällarna så är de aktivitet varjefall :)

Sexlivet här är som innan om inte mera tillochmed;) kommer ihåg när ja vänta sonen att jag vart mera "sugen" å de e lika nu ;) skulle kunna ligga hela tiden ;)

• elilin

Hade en emmaljunga citycross till sonen med citykorg till men har sålt citycrossen å köpt emmaljungas supernitro chassi och ozone sittdel, behöll citykorgen. Så de ska bebis få åka i :) bor oxå på landet men efter vi köpte en scooters 3s (svängbara hjul) så tänker ja aldrig byta ;) supernitro har stora svänghjul å den fungerar super på våra grusvägar ( har provkört med sonen)

Jag har köpt fleeceoverall från pop å tänkte köra på åkpåse i vagnen, funderar på en åkpåse som man även kan sätta i babyskyddet, lånade en sån av svägerskan till sonen å tyckte de bar super att slippa klä på bebis kläder när man åker bil eftersom de blir varmt i bilen :p

Hur mår ni nu såhär långt? Min graviditet skiljer sååå mkt från sonens.. mår illa nästan jämt huvudvärk och har foglossning :/ inte de bästa när man jobbar i vården å ska underhålla en 2årinh hemma :p tur man har världens bästa sambo/pappa som är förstående över hur man mår förtillfället ;)

• elilin
    Sunnan skrev 2014-10-07 08:21:04 följande:

Låter ju väldigt smidigt med en åkpåse till bilen också, det får vi fundera på.

Lider med dig som mår illa, det har jag tack och lov sluppit. Magen är iofs betydligt bråkigare sedan jag fick börja med dubbel dos Niferex, men det är för det mesta hanterbart. Jag jobbar också i vården och har foglossning. Det går inte så bra alls. Det lutar åt sjukskrivning nästa vecka...jag som hade hoppats på att jobba fram till jul

Ja minns ja inte helt fel så var märket bozz på åkpåsen!

Ja inte lätt när man har tungt arbete :/ vi har såå stressigt nu oxå, tror mitt blodtryck är högt igen som sist :/ så får se vad bm säger nästa vecka! Har ingen sol helst lust å sjukskriva mig nu men snart kanske ja måste :(
  • elilin
    Vinterdröm skrev 2014-10-07 08:54:05 följande:

Nja, de vagnar vi funderade över var Kronan och Brio, mest för att vi har kompisar som har lovordat dem. Men det föll på Brio Happy eftersom en av butikerna här i stan hade kampanj på just den vagnen i somras. Men eftersom vi har testkört den med andras barn i vet vi att vi gillar den. Med tanke på hur ofta man använder och hanterar vagnen känns det oerhört viktigt att man blir nöjd med sitt val! Ser ungefär ut som vagnen nedan

Liften går att lyfta ur enkelt och smidigt och vi tänkte ha den i hallen hemma, medan själva vagnen kan stå i garaget så tar den inte så mycket plats.

Vi har även köpt en miniåkpåse (Bozz mini) som funkar både i liggdelen och i bilen. Den kommer vi att få byta ut till en större sedan när barnet blir större.

Vi har andvänt våran vagn jättemycket då vi har en vagnsovare och varit ändå från start :) så de är nog viktigt att de känns rätt om man Andvänder dem ofta!

Har ni värmegarge? Tänk annars på att de är risk för mögel om dem står i kall fuktig luft :)

Ja funderar över bärsele nån som kan utala sig om de är bra? Hade inte de till första men de känns smidigt nu när man måste få händerna fria ibland och bebis kanske inte vill ligga själv!
  • elilin

Tittar man in i min son garderob så är de rätt färglatt på tröjot thsirt å neutrala byxor :) här är de mkt rött oranget å även mkt rosa, flesta med rosa i tryck eller ränder men skjortor å pike tröjor som är helrosa så här är de inte direkt kill färger :) mkt orange för de älskar jag själv :p bebisens låda är de mkt rött, sen vitt :)

har mkt kläder från polarn och pyret å deras ör oftast färgglada och man kan köpa "tjejfärger" till killar oxå tänker då på modellen på kläderna :) har köpt mkt newbie till bebis men de är ju lite tråkigare kläder men väldigt fina ändå :) sen kan ja verkligen rekommendera pompdelux om man gillar lite mera neutrala färger sjukt fina kläder och väldigt mjuka och sköna :)

Namn är jag lika vill absolut inte ge mitt barn ett namn som flera andra har i samma ålder.. ja hade själv 3 st bara på mitt "kvarter" som hette som mig :/ inte kul å 2 st i min klass :/ aldrig blivit kallad de ja heter utan alltid nått smeknamn som varit längre än mitt namn :(

• elilin
    4loveandlemons skrev 2014-10-16 22:51:04 följande:

Jag får göra tul av flera anledningar. Dels görs det alltid när man blivit gravid genom ivf, vilket jag har. Dels görs det som rutin om man har haft ätstörningar tidigare då det tyvärr kan vara så att min kropp tar till sig näringen mer istället för att näringen går till bebben eftersom kroppen förr har varit inställd på svält. Den sista anledningen är att jag har mått så illa under graviditeten och kräkts så mycket att de vill se att bebisen växer som den ska. Det här är alltså mina anledningar, men det finns även andra. T.ex. Diabetes eller litet sf-mått.

Vi gjorde inte tul när vi gjorde ivf. Tidigt vul var se ända annars lika som en vanlih graviditet. Dem sa att de anses inte en risk längre med ivf graviditeter som man trodde förr. Så alltid görs de inte :)
  • elilin

Här har man gått å blivit halvtidsjukskriven, läkaren ville sjukskriva mig helt men så lär dem nog lägga in mig på psyket sen :p aldrig nånsin varit hemma förutom föräldrarledig eller sista 5 veckorna förra graviditeten men då var de sommar och hade hur mkt som helst att förbereda inför bebis anlände. Jag jobbar 75% i vanliga fall så blir hälften av de så ca 2-3dar I veckan jobbar ja nu (jobbar i vården så varierar beroende på helgjobb)

Har sån hemsk foglossning så ja knappt kan gå ordentligt så de lär väl egentligen inte gå å jobba alls men de visar sig är väl bara å bita ihop som ka gjort senaste 6 veckorna !

Men hade tänkt passa på å mysa massa med sonen innan bebis kommer, han får nog var hemma med mig mest istället för på förskolan , jag hoppas ja klarar av att underhålla honom bara ;)

Hur har ni som redan har syskon tänkt göra sen när bebis kommer, ska ni låta syskon vara på förskolan?

själv är ja kluven, anser ju att de inte finns nån annan som är bättre för sina barn än föräldrarna själva :) samtidigt var sonen kolik unge å får man en till sån då kan de ju vara skönt om storebror får komma hemifrån ;)

• elilin
    längtan94 skrev 2014-10-22 06:17:11 följande:

Men varför skulle h*n vilja gå hemma? :") du vill ju inte ens de! Varför gå hmma med mamma och en bebis när man har alla kompisar på dagis? :)

Men sen är de säkert jätte mysig att ha båda barne hemma , så gör som du orkar :)

För att vara med sin föräldrar kanske?? Han är bara 2 år så "kompisar" har han ändå. Behöver ju inte vara på förskolan för att träffa barn. Finns både öppna förskolan och andra vänner som har barn.

Nej jag vill inte gå hemma nu pga att man är lite handikappad och begränsad :/

Sagolina: ja jag vill gärna passa på å ha äldsta hemma oxå, man vill ju vara med sina barn så mycket som möjligt de är ju därför man skaffat dem :)

men har lite svårt med tanken att lämna ena och gå hem med den andra?? Känns ju jättedumt :/
  • elilin

Ja 4 år då tycker ja nog oxå att dem behöver :) men min är ju bara 2 så fortfarande liten :)

Vi är lediga 2 dar varje vecka nu så kommer hänga på öppnis å med vänner å deras barn så blir inte så stor skillnad förutom att han kommer få dras med morsan sin ;)

• elilin

Ja de lär visa sig hur de blir :)

Jag blir hemma till februari-16 sen sambon till maj- sen går jag hem igen juni -sep och sambon blir hemma juli-augusti om allt går som de ska :) inskolning i september/oktober -16 nån gång :)

Svar på tråden BF Januari 2015