Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Mollemolle81 skrev 2014-05-24 08:19:22 följande:
    Fick en blödning i torsdags kl 17...mörk blödning...hade lite blödning igår fredag men idag än så länge har det inte varit ngt....kan ju va mf men även ngn blödning eftersom jag normalt sett skulle haft mens nu...är eller var i v 5... Det jobbiga e att inte veta om man e gravid eller inte... Tempen har sjunkit lite så det tyder väl på att det va mf....men samtidigt så har jag knappt blött ngt om man jämför vad jag gör vid en vanlig mens!? Ngn som vet hur mkt blödningar man har vid vecka 5 vid mf...e de slemmiga eller vanliga?!

Jag tror det borde blöda mer. Men kan ju vara att det inte kommit igång än så att säga. Men det kan ju också vara så att det inte är någon fara alls! Har du något ont? För vid mf brukar man väl ha ont också? Har haft ett och jag hade sjukt ont vet iofs inte vilken vecka jag var i då, kan ha varit senare än vecka 5. Hoppas det inte kommer något mer blod isf tror jag inte det är någon fara!
  • mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-05-24 08:21:39 följande:
    Är i vecka 9 (8+0 igår) :)
    Jag går hos privat mödravård den här gången och där får man ultraljud vid inskrivningen. Sen kan man välja att göra ett till innan RUL för en mindre peng om man önskar. Är jätteglad över det!

Men oj låter ju toppen! Vad generöst.
    Häftigt att man kan se utanpå så tidigt som i vecka 9.
  • mariaheterjag
    maarny skrev 2014-05-24 15:06:59 följande:
    YES!!! Det fanns en bebis i magen, hjärtat slog mycket tydligt och allting såg bra ut. Fantastiskt magiskt att se!! Helt sjukt, kan inte sluta le :D bf beräknat till 8 januari (7+2 idag) som vi misstänkte trots att barnmorskan räknade på sista mensen till den 27 december. Stickorna visade alltså rätt hela tiden och ägglossningen var lite ur balans då jag precis tagit ut p-staven. Kan inte fatta att jag tar ut den efter 4 år och blir gravid Direkt. Så bortskämt men skönt!! Hade räknat med att det skulle ta lite tid att komma igång efter så lång tid. Nu längtar jag ihjäl mig tills nästa gång vi får se vår första älskade bebis och då får reda på vilket kön. Vill bara skrika och hoppa runt!!!!! :D

Grattis! Fantastiskt, vilken glädje!
  • mariaheterjag
    sourpussy skrev 2014-05-28 19:17:46 följande:
    Jag har alltid varit en lipsill men nu börjar det bli löjligt. Gråter ni mer nu??

Gråter inte så lätt men känner nu ofta att tårarna är nära! Tycker allt är sorgligt typ, musiktexter osv
    Jobbar på förskolan och höll seriöst på att börja gråta när jag läste en bok för barnen som handla om en flicka vars katt dog
  • mariaheterjag

Men i övrigt så himla lite symptom! Gick ändå in i vecka 8 idag. Förra grav har jag för mig att jag mådde jätteilla denna veckan. Jag har en lite konstig magkänsla att något skulle va fel. Känner ingen mensvärk, brösten känns typ normala, jag e trött visst men det kan man ju va ändå? Tyckte jag kände mer de allra första veckorna.

Hur mår ni andra i vecka8? Borde man börja känna av grav ordentligt nu?

• mariaheterjag
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-29 12:15:58 följande:
    Grattis och välkomna alla nya! Jag har liksom inte kunnat smälta det här att vi ska ha ett till barn. Livet pinnar på som vanligt. Med första barnet var liksom graviditeten det enda som jag kunde tänka på, nu glömmer jag bort den då och då haha. Är det någon annan som upplevt samma skillnad med andra/tredje/fjärde/femte etc barnet?

Känner precis samma. Blir andra barnet för mig, och jag kommer knappt ihåg att jag är gravid. Med första barnet var jag totalt uppslukad av graviditeten och allt ikring men nu rullar det bara på. Jag tycker dock det är ganska skönt. Men hoppas att man kan få lite mer känsla när magen växer och man känner sparkar. Nu är jag knappt ens orolig utan mer lite likgiltig även om det ska bli spännande.
  • mariaheterjag

Jag är också hungrig. Men inte på riktig mat! Utan på mackor, yoghurt och sötsaker. Går och småäter mycket när jag är hemma, men lunch och middag har jag svårt att få i mig.

Det värsta är att jag lovat mig själv denna gång att inte gå upp något mer än själva bebisen. Förra gången hade jag 7 kg extra som tog låååång tid att bli av med.

• mariaheterjag

Många som fått se tickande hjärtan nu! Måste kännas skönt. Tycker bara att allt känns så surrealistiskt och konstigt. Känns inte alls som jag är gravid och glömmer det typ hela tiden. Dock är jag sjukt trött och har konstig matlust så helt symptomfri är jag inte.

Har fått tid till inskrivning min första semestervecka, kommer vara i vecka 11 då. Sen kommer jag få göra CUB test typ 1-2 veckor efter sa barnmorskan. Har bestämt mig för att göra det denna gång trots att jag är yngre än 35 då jag oroade mig rätt mkt förra gången. Vore skönt att slippa det lite i alla fall.

• mariaheterjag
    Nr 3 på G skrev 2014-06-04 08:22:47 följande:
    Var på gynakuten igår för att kolla upp mina blödningar som tyvärr har ökat och är som en riklig mens nu så jag tror att jag är i ett MF men läkaren ville inte säga något till 100% och kunde inte se något på VUL heller (är bara i v 6+1 enligt honom) så jag fick lämna blodprov och ska lämna ett nytt imorgon för att kolla om hcg-halten ökar eller minskar, har den minskat så är det ett MF har det ökat så ville han göra ett nytt VUL om 3 veckor så just nu tror jag på MF men lever på en liten strimma hopp

Å vad oroligt Måste kännas olidligt att vänta till i morgon och få se om det ökat eller inte.
  • mariaheterjag
    Väntande skrev 2014-06-04 13:47:57 följande:
    Vi har berättat för familjen för en vecka sedan och börjat lite smått med att berätta för vänner, men väntar längre innan vi går ut till bekanta liksom ... Det är ju hemskt tidigt, men för oss känns det som en evighet då vi hållt barnverkstan helt hemlig - å det är ju 7mån av försök bakom oss. Känns jätte skönt att alla vet :) har bokat vul om två veckor på en privat klinik också, det känns spännande!

Nu har symtomen slagit på stort å jag fick en instant flashback till när jag väntade min första ... När jag levde på rostat bröd i månader.

Jag kan inte äta varken lunch eller middag, det går bara inte! Jag vet inte varför, men jag kan inte förmå mig till att äta. Det är en massa konstiga blandade avsmaker för varm mat, konsistenser, att jag tror jag kmr må illa ... Det tar stopp bara. Vill inte ens tänka på det! Mörkt mjukt bröd eller knäckebröd med lite ost å sen ett glas mjölk, det går fint! Å pizza (!?) av någon jävla anledning ... Kommer sitta fint hälsomässigt!!??
    Samma här med maten! Känner mig jätteonyttig för jag lever typ på mackor. Och ost av någon anledning (brukar nästan aldrig äta det annars). Och idag åt vi pizza, och vad gott det va! Pasta är däremot döden, mår illa hela kvällen efter. Skumt det här.
Svar på tråden BF Januari 2015