BF Januari 2015
Jag är så otroligt nyfiken av mig, så jag vill gärna veta kön. Tycker också det är bra för mental förberedelse liksom. Det blir mer verkligt för mig när jag vet om det är en pojke eller flicka och kan börja fundera på namn osv.
Jag är så otroligt nyfiken av mig, så jag vill gärna veta kön. Tycker också det är bra för mental förberedelse liksom. Det blir mer verkligt för mig när jag vet om det är en pojke eller flicka och kan börja fundera på namn osv.
Jag räknar lite på föräldradagar... Undrar hur mycket jag vill ha ut i månaden. Vill gärna vara hemma så länge jag kan men då måste jag ta typ två dagar i veckan vilket ger lite klirr i kassan. Försäkringskassans Föräldrakoll är jättebra! Jag skulle helst vilja vara hemma 18 månader och sedan lämna över till sambon.
Har ni börjar planera/räkna?
Maria: Enligt min uträkning kommer jag ha 45 lägstanivå dagar kvar. Och sambon 45 lägstanivå + ca 38 högsta nivå. Räcker det? Man får ju inte spara mer än 96 dagar tillsammans efter barnet fyllt 4 år så så många dagar kan man inte spara heller.
Vi tänkte blanda med lägsta dagarna efter barnet fyllt 1 år och vi måste ta fullt. Ex halva hög o halva låg. Det går väl? Sparar hellre högkostnads dagar än de låga.bså tänkte vi iaf :)
Fem räknas som fullt. Jag hade hellre haft fyra och på så sätt spara dagar men då måste jag ju jobba en dag.
Eller nu förstod jag, du menar alltså efter att barnet fyllt 1 år om du bara tar ut 4 dagar
Jo man måste ta ut fullt efter 1 år så första året kommer vi försöka ta ut så lite som det går så man kan vara hemma lite längre.
Vet inte om det är nytt, eller sen 1 år tillbaka iaf för våra vänner har fått göra så.
Har inte varit inne på ett tag då vi är på Sverigesemester. Det ser ut som att flera varit på Rul. Kul . I Skåne får vi bara ett ul om yngre än 34 tror jag.
I måndags fick vi äntligen samtalet att allt såg bra ut på moderkaksprovet. Om någon vecka kommer brevet där vi kan kolla kön!!
Väntar min 3e pojke visar RUL bf 31/12
Idag var vi på rul! :D en frisk liten pojke som är beräknad till den 8/1 var det därinne:D
Så jäkla skönt att allt var bra. Nu ska jag bara glädjas o njuta:D