Martina8 skrev 2014-08-25 19:20:46 följande:
Hur är det med rörelser??
Känner ni dem? Väl? Ofta?
Jag vet att det är så olika, att bebisar är olika aktiva osv..
Jag känner inte vår lille allt för mycket, bara liiite lite lätt till och från, vecka 21 nu!
Väntar ju mitt fjärde barn och har denna gång moderkakan helt i framkant så troligtvis därför som inte liten gör så mycket väsen av sig..
På fredag ska vi på utökat UL (pga tråkigheter i en tidigare graviditet) spännande men oroligt måste jag säga. Jag hoppas att lillen mår bra och att jag kan känna mig något lugnare med rörelserna efter det ultraljudet.
På fredag ska jag fråga om de ser vad det är för kön på lillen.. redan på KUBen i v 11+5 gissade de på pojke. På UL vecka 19 sa de 99.9% pojke så troligen är det en liten pojk Har tre prinsessor sen innan så det känns spännande med en pojk även om det absolut inte spelar någon roll för mig. Efter att varit med om tråkigheter så finns det absolut inte den minsta önskan om ett speciellt kön längre, bara att bebis mår fint
Har ni fått veta kön? Hur säkert tar ni det svaret?
Med mellantjejen sa de pojk på UL i vecka 39.. Stålmannendressen förblev oanvänd
Jag känner inte överdrivet mkt rörelser, och då har jag moderkakan bakom. Andra barnet så jag vet precis hur rörelserna känns så det är inte så att jag missar eller så. De sista dagarna har jag nog kännt något varje dag (går in i vecka 21 i morgon) så det verkar bli mer och mer i alla fall. Vi gjorde RUL förra måndagen och jag var rätt orolig då jag tyckte att jag kände av bebisen så pass lite men allt var toppenbra
Vi gjorde moderkaksprov så då fick vi reda på att det är en pojke med 100% sannolikhet. De kollar ju kromosomerna så det kan inte visa fel