Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Lolanthe skrev 2014-08-01 20:07:36 följande:

Grattis till alla fina Rul ! Nu längtar jag till vårt i september! :D

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

Jag har börjat tänka på och oroa mig lite för förlossningen. Undrar också hur första tiden med två barn ska gå då min sambo jobbar väldigt mycket. Med första barnet var jag mer som du beskriver, helt uppslukad liksom! Nu känns det faktiskt lite mer overkligt och mest nervöst att va gravid igen. Men det ska bli kul när man är lite längre gången att börja kolla på vagn och så...
  • mariaheterjag
    MiNi1986 skrev 2014-08-04 22:21:31 följande:

Hello!!! Har börjat känna hugg och stickningar på höger sida. Har hållt på sen typ 16 i dag från och till. Har hört mig för och det tyder på att ligamenten flyttar på sig eller nått och växtvärk typ. Nån annan som känt detsamma? Är i v 17 på onsdag.

Jag hade sjukt ont i ena sidan när jag nös, hostade eller skrattade. För mig var det tidigare i grav runt vecka 12, nu har det gått över. Barnmorskan trodde att det kunde vara fästena som livmodern håller i som gjorde ont pga att den växer. Men det kändes typ som knivhugg och nästan som att något var fel. Hade liknande med första barnet men det gjorde inte lika ont.
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-05 18:45:59 följande:

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

Härligt, skönt att allt såg bra ut!
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

Nä men så får det inte gå till! Hur kan man ringa och ge ett positivt besked så lättvindigt??? Måste kännas fruktansvärt för er att först bli glada och lättade och sedan få höra detta från ingenstans

Förstår dig att du inte vill gå igenom ett till prov. Hur är det med fostervattenprov? Känns det lika obehagligt tro? Ett extra ultraljud låter annars som en bra idé. Skulle det vara den trisomin som du har risk på tror jag att det oftast brukar synas på ultraljud innan. Du kanske kan ringa och rådgöra med din barnmorska? Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra. Kramar
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-09 12:31:58 följande:

Ja min bebbe är ca 20 cm så det är möjligt att den ligger och trycker. Den flyttas nog högre upp ju längre tid det går och ska inte ligga lika hårt mot urinblåsan då.

Är också kissnödig hela tiden. Är i vecka 18. Man läser ju att det ska avta men mitt har snarare blivit värre men kanske beror det på hur livmodern sitter?
  • mariaheterjag

Någon som känt av sparkar än? Jag kände fyra tydliga "buffar" från strax under naveln för några dagar sedan. Det var häftigt. Är 100% säker på att det var sparkar. Men sen dess har jag inte känt något lika tydligt.

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-10 18:01:54 följande:

Jag är i v 20 och känner varje dag små rörelser som att den rullar runt och buffar försiktigt. Började så smått i v 19 och ökade allteftersom.

Vad häftigt! Jag är bara i vecka 18 än så länge. Ska bli kul när man känner mer.
  • mariaheterjag
    Twiberg skrev 2014-08-10 17:54:52 följande:

Jag känner mycket grejer som jag är ganska säker på är bebis! Känner som rörelser och sug i magen! Sen om jag buffar på ena sidan av magen så får jag en mjuk spark på andra sidan :) är i vecka 18 nu så det kanske inte är så tydliga små rörelser ännu, hoppas på att känna mer snart!

Coolt att du kan "framkalla" sparkar. Ska prova sedan om jag kan få till något liknande.
  • mariaheterjag
    escapee skrev 2014-08-13 20:45:17 följande:

Ikväll sa min sambo ngt som gjorde mig riktigt ledsen :(

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

Oj det var verkligen inte snällt sagt Vet inte hur jag skulle ha reagerat faktiskt. Du sa väl ifrån ordentligt?? Känns väldigt omoget att säga något sådant. Tycker du borde ta upp det med honom igen och fråga vad han menade samt berätta att det gjorde dig väldigt ledsen när han sa så. Och förresten rekommenderas INTE Viktväktarna när man är gravid det står klart och tydligt om man vill registrera sig.
  • mariaheterjag
    Broddelina skrev 2014-08-15 15:52:45 följande:

Hej!

Förlossning beräknat till den 28/1 och det är den första bebisen i magen för min del :) Har redan tre stycken fina bonusbarn som nu får en till liten syskonknodd. Är superexalterad! Är i vecka 16 +2 just nu och har inte känt av varken sparkar eller hicka. Magen började synas denna veckan. Hur är det med era magar? Syns de mycket? 

Jag är i vecka 19 och denna vecka börjar det synas rejält, men visst har det synts tidigare med, men lättare att dölja. Dock är det fortfarande ingen klockren "gravidmage" utan folk som inte känner mig och vet hur jag brukar se ut kan nog tro att jag har putmage bara.
Svar på tråden BF Januari 2015