Inlägg från: 4loveandlemons |Visa alla inlägg
  • 4loveandlemons

BF Januari 2015

Isola88 skrev 2014-10-28 20:29:21 följande:

v30 här med kräks fortfarande varenda morgon :( Foglossningen känns också värre för varje dag, kan knappt vända mig i sängen!

Var i alla fall hos BM idag och alla värden ser bra ut, bebisens hjärta tickade på fint och SF måttet låg på 30 så nu längtar jag tills om 2 veckor då vi ska på ett extra UL och få se vår böna igen!

Usch usch för grav-illamåendet! Jag får ta lite medicin på morgonen och det är min räddning så att jag kan jobba halvtid. Ska bli så skönt att inte få kväljningar och kräkas varje gång jag tex borstar tänderna. Längtar såå till januari.

Jag hade också fruktansvärd foglossning ett tag men den har blivit mycket bättre sen jag började vila mer, ta hiss istället för trappor osv. Låter jobbigt att ha så ont att man knappt kan vända sig i sängen. Min rygg har tyvärr bråkat en hel del istället. Får apont när jag står och sitter några timmar.

Jag räknar också ner till nästa UL! Ska bli så mysigt :)
  • 4loveandlemons
    Isola88 skrev 2014-10-29 10:12:06 följande:

de jobbiga är att vi bor en trappa upp utan hiss, så måste gå varje dag och sen ska sonen roas också, känner mig så hemsk när jag måste ligga på soffan och låta honom leka själv, vilket blir oftare nu, men jag tar mig typ inte upp från golvet om jag sätter mig, och han vill ju att allt ska gå i 110% och förstår inte varför mamma ska va så seg och tråkig hela tiden. Är glad att han har sina 15 timmar på dagis i alla fall och får aktiveras. Har ju tyvärr en sambo som jobbar borta så är helt själv att ska ta hand honom honom, nu kommer han äntligen hem om 10 dagar men bara för en vecka, sen blir vi ensamma till 22 December blääääää!

Tufft! Heja dig! Starkt av dig som kämpar så.
  • 4loveandlemons
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-30 00:10:55 följande:

Jag har en fråga: hur gör ni som har bil med babyskyddet? Ha bebisen i framsätet eller baksätet? Det verkar som att framsätet känns bäst då jag kan ha den nära, samtidigt som att jag kanske koncentrerar mig bättre på körningen om jag har den bak. Och isofixfästen har vi dessutom bara i baksätet. Hur gör ni?

Jag kommer ha bebis fram när jag kör själv. Skulle bli superstressad av att inte kunna se liten. Om vi är två byter vi nog och har bebis bak tillsammans med den ena föräldern.
  • 4loveandlemons

Ni som väljer eller har erfarenhet av att ha bebisen själv i baksätet, hur tänker ni kring att barnet inte kan se er? Speciellt om de blir ledsna eller så? Det skulle kännas så konstigt att inte kunna visa min närvaro mer än genom rösten i ett sådant läge...

• 4loveandlemons

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

• 4loveandlemons
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-30 01:10:00 följande:

Får jag fråga vad du har för sf-mått då och vilken vecka du är i?

Jag är i v 36 och hade 33 cm vid senaste mvc besöket.

Jag hade 29 cm i mitten av v 35.
  • 4loveandlemons
    elilin skrev 2014-11-30 08:31:54 följande:

Inge roligt med denna oror :/

Själv är ja orolig för tvärtom stor bebis :/ har fått gått på extra mätning i veckan å ska få göra glukos behandling, hoppas inte ja håller på å få diabetes eller nått :( mitt sfmått låg på 33.5 nu i veckan och var då i v 31...

Det låter ju inte heller skoj. Hoppas att glykosbelastningen inte visar på diabetes. Håller tummarna för oss båda!
  • 4loveandlemons
    mariaheterjag skrev 2014-12-02 20:45:14 följande:

Jag har också högt blodtryck och ett sfmått som inte ökat tillräckligt. Var på tillväxtultraljud igår och allt var bra med bebisen i alla fall! Lite mindre än genomsnittet men inom det normala. Hoppas det går bra för dig också! Man vill ju bara att allt ska vara normalt.

Hur högt blodtryck har du? Jag mätte först i torsdags förra veckan och sen fick jag komma tillbaka i måndags igen och då hade det gått upp ytterligare så nu ska jag tillbaks på torsdag igen.

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?
  • 4loveandlemons

Idag har jag varit på ytterligare ett tul och vår bebis är lite liten men växer som den ska. Lättnadens suck. Var även hos bm idag och alla mina värden ser bättre ut.

Jag förstår att många som mår dåligt är trötta på graviditeten vid det här laget, men jag måste säga att jag fortfarande tycker att det är mysigt. Min mage är liten och behändig och foglossningen blev mycket mindre plågsam när jag drog av på takten, slutade träna osv. Det enda riktigt irriterande är att jag fortfarande mår illa och att jag kräks ibland, men det har blivit så mycket bättre mot tidigare. Men visst längtar jag efter bebisen!

Svar på tråden BF Januari 2015