Inlägg från: 4loveandlemons |Visa alla inlägg
  • 4loveandlemons

BF Januari 2015

Hej! Jag hoppar in i den här gruppen också om det går bra. Är 27 år och beräknad att få min efterlängtade IVF-bebis i början av januari. Sammanfattningsvis har min graviditet inte heller varit en enkel resa. Kämpar med min hyperemesis gravidarum - extrema graviditetskräkningar. Någon mer här som kämpar med det?

• 4loveandlemons

Vi får två men jag har redan gjort tre extra ul pga ivf och i samband med inläggning pga mina kräkningar.

sanna82 skrev 2014-08-01 16:02:11 följande:

Hur många UL får ni under graviditeten? Enl min barnmorska ingår det bara 1 här i vårt landsting..

När jag var i hemlandet gjorde jag ett, om 2 v har jag ett ytterligare (här i Sverige)

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-02 22:37:54 följande:

Jag oroar mig också för det. Jag är inte bra på att hantera smärta och har inte hunnit få annan smärtlindring än lustgas. Vad är din oro?

Jag tänker väldigt lite på graviditeten. Förutom detta eländiga illamående som inte släpper. Har kräkt 2 gånger idag bara. Någon mer som det inte släppt för ännu?

Jag har ju en som e 5 och en som e 7 så jag tror jag får lite hjälp . Framför allt dottern som e 7 längtar så! Däremot har man ju vant sig vid att inte behöva passa hela tiden så blir ju omställning att inte kunna sitta ner i lugn och ro ett tag!

Jag mår också fortfarande pyton och blev inlagd förra helgen. Nu medicinerar jag ganska mycket och kräks inte alls lika mycket. Är såå trött på detta illamående!
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-03 08:40:47 följande:

Är det lergigan comp du tar? Jag tar 2-3 tabletter om dagen men ibland hjälper det inte ändå...

Bara lergigan hjälpte inte mig heller. Jag har alltid kräkts upp alla mediciner jag fått, men på sjukan fick jag dem rakt in i blodet i några dygn samtidigt som jag fastade och fick dropp. Efter det får jag oftas behålla tabletterna. Jag tar lergigan med och utan comp, ondansetron och primperan 3 ggr om dagen mot illamåendet. Sen tar jag omeprazol mot magsåren jag fått av att kräkas så mycket. Det hjälper! Men jag tycker att det är jobbigt att ta så mycket mediciner när man har en liten i magen. Ska träffa en läkare på torsdag och utvärdera. Det är skönt att alla har slutat ge "tips" nu iaf. Det är ju jättebra för många att dricka ingefära eller äta skorpa på morgonen men när man har hyperemesis hjälper ju inget tyvärr...
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

Men usch! Så får det ju verkligen inte gå till! Jag känner för er.
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-13 22:22:49 följande:

Undran!! Nu kräker jag med lite blod i. Både i förrgår och idag. Ska jag vara orolig? ?

Ja ring 1177 och kolla. Ofta är det värre om man kräks mörkt (typ svart) blod. Jag kräktes svart blod för några veckor sedan och fick läggas in några dagar pga alla kraftiga kräkningar. Får nu starkare mediciner både mot illamåendet och magsåren kräkningarna förde med sig så det har blivit mycket bättre för min del. Krya på dig!
  • 4loveandlemons

Min bebbe började kännas i v 16+1 och första riktiga kicken kom några dagar senare. Vissa dagar känner jag skrutten nästan hela tiden och magen guppar av alla kickar. Andra dagar känner jag bara några småbuff. Är i v 19+3 nu. Tror att jag har "tur" som känner så mycket trots att jag har moderkakan i framvägg. Bästa känslan och jag ler nästan varje gång bebben buffas <3

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-20 10:06:01 följande:

Varit på första ultraljudet nu. Den läkaren hittade inga son helst fel. Fy vad jag e lättad. Nästa vecka kommer jag gå till det andra ultraljudet och vara mer lugn. Säger den överläkaren att allt ser bra ut då kommer jag vara ganska lugn. Idag gissade hon på flicka. Har en av varje så ännu mer oviktigt

Åh va skönt! :D
  • 4loveandlemons

Min bebis är en riktig liten kicker och sparkar loss varje dag. Det är så mycket lättare att stå ut med mitt envisa illamående när skrutten sparkar och magen växer.

Vi kollade inte kön och har köpt en hel del kläder. Tänker lite så att bebisar passar i alla färger :)

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-27 20:36:25 följande:

Det kändes inte som det fanns något hopp. Det jag vet är att det blir mer utredningar om inte fostervatten provet inte visar något.

Jag förstår inte heller att hon inte såg något. Det var ju också en läkare.

Tänker på dej och hoppas på det bästa.
Svar på tråden BF Januari 2015