Inlägg från: 4loveandlemons |Visa alla inlägg
  • 4loveandlemons

BF Januari 2015

Bettanspettan skrev 2014-09-01 08:27:43 följande:

Jag har börjat få kramp i vaderna på nätterna. Minns att jag fick så förra gången också. Jäklar vad ont det gör!

Jag får också det då och då. Tur att det går över snabbt.

Nån mer som fortfarande mår illa? Jag försökte dra ner på medicinerna i helgen och har ångrat det i flera dagar... Åh vad jag längtar efter att inte må illa mer!

Får även sammandragningar när jag promenerar. Känns inte helt bra. Kanske läge att fråga bm om det?
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-09-02 17:53:19 följande:

Är det någon som vet om resorb vätskeersättning är ok att dricka när man är gravid? Jag kräker fortfarande var annan dag och äter väldigt dåligt pga av illamående och det känns som om den håller mig på benen!

Sedan har jag inte fått svaret på fostervattenprovet än. Imorgon är det en vecka sedan. Denna väntan...

mariaheterjag hur länge fick du vänta på ditt svar?

Jag har blivit rekommenderad resorb av läkare pga mina kräkningar så jag antar att det är okej :)
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-09-03 20:22:54 följande:

Idag ringde läkaren och sa att det inte fanns kromosonfel. Dock pratar hon ju fortfarande bara om abort och de avvikelserna de hittade. Så imorgon förmiddag har vi nytt ultraljud med båda läkarna. Sedan har vi tid med kuratorn imorgon.

Känns så frustrerande att behöva fatta ett beslut när det känns som att vi bara kan få gissningar om hur de påverkar barnet. Jag hoppas verkligen vi får mer klarhet imorgon.

Detta är så jobbigt att jag har tryck över bröstet och känns jobbigt att andas. Min man tycker också det är tråkigt men det är jättetydligt att det inte påverkar honom så mycket. Han kan ju leva som vanligt. Känns frustrerande.

Förstår att situationen är oerhört påfrestande. Hoppas att läkarna kan bringa lite klarhet idag.
  • 4loveandlemons
    joh93 skrev 2014-09-08 14:03:07 följande:

Hur har ni gjort av erfarenhet/ eller hur skulle ni gjort om ni var mig. Känner att det börjar bli tungt att jobba, iaf heltid. Efter halva dagen börjar ryggen, ben och fötter värka. Får även en olustig känsla i magen, lite som att man tränat för hårt och nästan vill spy. Den blir även stenhård om man jämför med samma tid på dagen en ledig dag.

Städar på en förskola så är mycket böjande och gående 8h/dag...

Är det bm jag ska ringa och prata med eller ta upp det med chefen först? Träffar bm inte förren 2 oktober. .

Om du kan få bättre arbetsuppgifter och fortfarande arbeta heltid är det ju jättebra om du pratar med din chef. Annars är det en läkare som kan sjukskriva dig, så jag hade nog pratat med en läkare på mvc för att diskutera om det skulle kunna vara aktuellt med en deltidssjukskrivning. Har du ansökt om graviditetspenning?
  • 4loveandlemons
    mariaheterjag skrev 2014-09-13 08:03:47 följande:

Jag är i vecka 23, men det låter som att det är olika då... Inget urinprov heller. Inte ens vägning. Trodde jag skulle få mer bevis på att allt är bra.

På mig ska barnmorskan börja med alla mått nästa vecka. Då är jag i v 25, så det är nog olika rutiner i olika landsting.
  • 4loveandlemons

Jag ser fram emot tillväxtultrjatljudet i v 32, men även till bm-besöket nästa vecka. Tycker inte att min mage har växt så mycket de snenaste veckorna och alla kommenterar hur liten mage jag har, så det ska bli skönt att höra om sf-måttet håller sig på normalkurvan eller ej... Men bebis verkar må bra i alla fall och har hittat en favoritplats med fötterna mot vänster revben. Aj aj, haha.

• 4loveandlemons
    escapee skrev 2014-10-16 19:00:38 följande:

Gör alla ett tillväxt ultraljud?? Eller bara vissa?

Jag får göra tul av flera anledningar. Dels görs det alltid när man blivit gravid genom ivf, vilket jag har. Dels görs det som rutin om man har haft ätstörningar tidigare då det tyvärr kan vara så att min kropp tar till sig näringen mer istället för att näringen går till bebben eftersom kroppen förr har varit inställd på svält. Den sista anledningen är att jag har mått så illa under graviditeten och kräkts så mycket att de vill se att bebisen växer som den ska. Det här är alltså mina anledningar, men det finns även andra. T.ex. Diabetes eller litet sf-mått.
  • 4loveandlemons
    elilin skrev 2014-10-17 14:20:31 följande:

Vi gjorde inte tul när vi gjorde ivf. Tidigt vul var se ända annars lika som en vanlih graviditet. Dem sa att de anses inte en risk längre med ivf graviditeter som man trodde förr. Så alltid görs de inte :)

Jaha okej. Här är det fortfarande en rutin. Jag frågade varför men de hade inget bra svar :)
  • 4loveandlemons
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-18 11:31:17 följande:

Här går jag in i v 30 och har börjat få hormonerna rejält i gungning. Sen nån vecka får jag plötsligt en stark känsla av obehag i kroppen som jag inte kan skaka av mig riktigt. Allt känns hemskt fast allt egentligen är bra. Som en lättare ångestattack fast mild och går över efter en stund. Jag kan inte hitta en anledning annat än en ren känslomässig/hormonell.

Finns det fler som känner igen sig?

Jag känner inte igen mig just nu, men fick sådan känsla varje gång jag fick medicin intravenöst mot illamåendet tidigare i graviditeten. Ingen rolig känsla alls. Hoppas att det bara är tillfälligt!
  • 4loveandlemons

Jag mår fortfarande så himla illa. Har behövt dra ner på medicinerna nu i sista trimestern och ligger helt utslagen varje kväll. Är överlycklig över min graviditet men vissa dagar känns det tungt. Behöver lite pepp...

Svar på tråden BF Januari 2015