Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Vad tänker ni om bedövning förresten? Jag börjar bli inne på att be om bäckenbottenbedövning men tycker det är svårt att veta om jag isf ska kombinera med epidral också eller strunta i det då... Sen vet man ju inte hur det blir men inbillar mig att jag måste vara rätt bestämd för att få det jag vill ha.

• mariaheterjag

Jag spydde bara någon dag innan min förlossning. Kanske var min kropps sätt att tömma sig? I övrigt minns jag det som att jag var rätt förstoppad.

Men vad spännande escapee! Känns som att det kanske är på gång snart för dig! När hade du bf?

• mariaheterjag

Men vad är det för koller ni är på då de ser att tappen förkortats? Finns det någon spec anledning att ni går på dessa?

Hos min barnmorska är det bara järnvärde och blodtryck som gäller. Med första barnet kollade det inget mer förrän förlossningen var igång.

Var i alla fall hos bm idag och mitt blodtryck har sjunkit till 130/90 så på väg ned Har varit sjukskriven helt sen i fredags så förhoppningsvis kommer det fortsätta sjunka nu. Magen växer däremot inte så bra men jag var på tillväxtultraljud för bara 2 veckor sedan och då såg allt bra ut så tror inte det är någon fara...

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 21:33:33 följande:

Kan man gå mycket på hur hög respektive låg magen är, eller kan jag ändå få för tidigt?

Mitt första barn fixerade sig bara några dagar innan förlossningen. Och jag hade inga förvärkar eller några somhelst känningar innan allt satt igång pang bom så det kan starta när man minst anar det
  • mariaheterjag
    Unique1 skrev 2014-12-11 15:42:30 följande:

Det är ingenting min barnmorska gör :)

Min slempropp gick i måndags och har haft så mycket förvärkar så förlossningen ville att jag skulle in på en kontroll för det.

Oj vad spännande!!! För alla jag känner inklusive mig själv har slemproppen varit ett tecken på att det är på G
  • mariaheterjag

Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.

• mariaheterjag

Å känns skönt ändå att fler upplever samma bra att få gnälla ibland! Jag har det ju egentligen jättelyxig då jag sen en vecka tillbaka är sjukskriven på heltid och kan alltså vila när jag vill på dagen men ändå känns det jobbigt ibland. Har en 4,5 årig son och han är jätteduktig och förstående att jag har ont ibland och så men det är ju ändå lite annat mot första barnet när man bara kunde fokusera på sig själv.

Angående handling så har vi inte köpt vagn än. Men kollat ut en modell som vi vill ha och förmodligen kommer vi beställa den ifrån babyland, är bra någon/några dagars frakttid verkar det som. Men i övrigt är vi hyffsat i fas. Har rättat kvar ifrån sonen var liten också. Funderar på om man ska köpa en varmare overall till bebisen? Kommer ju säkert vara rätt kallt i januari. Nu har jag bara fleeceoverall som funkar med åkpåse i vagnen. Men tänkte om man ska ha dem i babyskydd och så....

Har faktiskt inte fått så mycket råd från folk. Kan bero på att det är andra barnet? Sen är de flesta av mina vänner ganska laid back och inte så präktiga föräldrar liksom....

• mariaheterjag
    escapee skrev 2014-12-15 12:26:19 följande:

Idag har jag börjar känna ett "tryck"

Nedåt när jag står eller går... Eftersom det e första gången som jag e gravid så vet jag ju inte om det innebär ngt ? Men jag hoppas verkligen att det innebär att det är nära nu.. För nu börjar jag bli trött på att vara gravid som många andra haha ;) även fast de e lite små mysigt att vara gravid så e jag trött på alla smärtor som jag haft under tiden, tröttnat på att bara vara stilla, inte kunna ta promenader osv....

Det kan nog vara att bebisen fixerat sig Har för mig det kändes lite som ett tryck...
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-14 16:48:46 följande:

Jag har sen inatt börjat få svullna fötter och fingrar. Inatt kliade dom :( ligger med fötterna i högläge men drömmer om isbad. Känns inte så farligt än men det är inte direkt skönt. Får se om det håller i sig. V 37+2 nu.

Vila och fötter i högläge det enda som hjälper tycker jag! Jag är en sån som lätt samlar på mig vatten och har varit svullen till och från länge nu. Ofta är det värst på kvällen och bättre på morgonen. Om jag överanstränger mig blir det värre. Så försök vila
  • mariaheterjag

Har ni pratat något mer era partners om hur ni ska dela upp sömnen när bebis kommer? Jag är lite nervös för vad som komma skall med sömnbrist och bråk som det lätt kan bli när båda är trötta. Eftersom att det blir vårt andra barn så kommer vi ju inte ha samma möjligheter att sova på dagen jämt heller. Känns som jag vill ha en plan samtidigt är det svårt att veta innan kanske.

Svar på tråden BF Januari 2015