Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

elilin skrev 2014-11-13 15:36:11 följande:

Var hos bm idag jag med.. alla värden såg bra ut dock hade magmåttet dragit iväg väldigt mkt, vilket ja själv oxå tycker att ja e grymt stor för v29. Å hade sfmått på 31.5 låg innan för ramen men högt å hade som sagt dragit iväg sen sist så nu blir de en extra koll för å se så de inte drar iväg ännu mera, har de gjort de till nästa gång blir de den härliga sockerblandningen för å kolla så de inte är graviditetsdiabetes :/ aja håller tummarna att de stannar av :p

Förstår att det inte känns så kul med sf-mått som drar i väg:-/ Min bm hade inte sagt något om sf mått tidigare så jag frågade idag men det var ju väldigt medel vilket känns skönt. Hoppas det stannar av för dig! Kanske bara är någon tillväxtperiod eller nåt
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Jag har också högt blodtryck och ett sfmått som inte ökat tillräckligt. Var på tillväxtultraljud igår och allt var bra med bebisen i alla fall! Lite mindre än genomsnittet men inom det normala. Hoppas det går bra för dig också! Man vill ju bara att allt ska vara normalt.

Hur högt blodtryck har du? Jag mätte först i torsdags förra veckan och sen fick jag komma tillbaka i måndags igen och då hade det gått upp ytterligare så nu ska jag tillbaks på torsdag igen.
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-12-02 20:49:32 följande:

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?

Hoppas det går bra i morgon och att lillen växer

Mitt låg på 140/100 tror jag. Vet inte vad jag brukar ha ivanliga fall. Men min förra grav så hade jag också förhöjt men då var det inte alls lika högt som nu så brukar nog också ha relativt lågt. Får se vad det visar i morgon.
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-12-02 20:49:32 följande:

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?

Hoppas det går bra i morgon och att lillen växer

Mitt låg på 140/100 tror jag. Vet inte vad jag brukar ha ivanliga fall. Men min förra grav så hade jag också förhöjt men då var det inte alls lika högt som nu så brukar nog också ha relativt lågt. Får se vad det visar i morgon.
  • mariaheterjag

Jag börjar också by the way bli rejält less på det här. Jobbar på förskola -småbarnsavd och är så totalt slut på kvällarna. Fogarna börjar också säga ifrån. Får massa sammandragningar hela tiden. Snart bara en vecka kvar atta jobba tackolov!!!!

• mariaheterjag

Barnmorskan idag och jag hade lika högt blodtryck som förra gången samt spår av protein i urinen. Är dötrött hela tiden, har massa sammandragningar som gör ont samt frossa som kommer och går. Har fått en läkartid i morgon och bm sa att jag kanske bli sjukskriven. Jag hoppas verkligen det! Känner att min kropp inte orkar mer. 

• mariaheterjag

Förresten vänder era bebisar mkt på sig i magen? Min snurrar runt som en galning fortfarande. Halva dagen ligger den fint med huvudet ner, sen på kvällen ligger den plötsligt på tvärsen. Den byter även liksom sida i magen hela tiden.

• mariaheterjag

Jag blev sjukskriven till beräknat födelsedatum! Känns som en enorm lättnad. Ska gå och kolla blodtrycket 2ggr/vecka och om det inte sjunker blir jag igångsatt på bf. Det är den 12 januari så ett tag kvar men inte såååå långt. Men jag känner på mig av att jag kommer må bättre av att slippa jobba. Sista veckan har varit hemsk.

Jag undrar varför min bebis är så himla rörlig? Kan det vara för att det är andra barnet kanske, att det finns mer plats? Mitt första låg så fint och stilla med huvudet nedåt och fixerade sig snabbt med.

Sömnen funkar sådär för mig. Vaknar många gånger, och blir även väckt av sonen som är inne i en period med mardrömmar och rädd för spöken. Men värre ska det bli när bebis är ute så det är nog bara att vänja sig!

• mariaheterjag
    Lagotto skrev 2014-12-08 07:28:30 följande:

Jag har inte molande värk men jag har absolut vaknat av smärta och känt att jag inte kan röra mig.

Hur är era sammandragningar? Hur ofta kommer dem? Här kommer dem varje kväll efter 10 och vissa gör ont. Dem värsta varade i två timmar...

Jag har ganska mycket sammandragningar. De kommer nästan närsomhelst och vissa gör ont som du skriver. Det är mer på kvällen och om jag rör mig fysiskt, går, bär reser mig upp, sätter mig ned osv. Men får väldigt sällan när jag bara sitter ned o vilar. Oj 2 timmar var lång tid! Gjorde det ont då också?
  • mariaheterjag
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-12-06 18:59:59 följande:

Jag känner tvärt om, livrädd för att göra kejsarsnitt (men skulle det behövas är det självklart så att det kommer göras). Är nog det ända jag är rädd för inför förlossningen.. Men har inställningen att jag kommer fixa det oavsett

Jag är också mer rädd för kejsarsnitt. För mig handlar det om att jag är rädd för bedövningen, min kompis gjorde snitt och hon blev som förlamad i hela kroppen då bedövningen tog så starkt. Det gick ju över sedan men sånt kan jag få panikkänslor av. Men som du skriver, måste man så är det ju så såklart.
Svar på tråden BF Januari 2015