Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Jag ska köpa fler blöjpaket, har rabattkuponger som går ut snart, och skumgummilappar. Och så ska vi ha ersättning + nappflaska hemma ifall att.

Det är nog allt. Bröstpump, näsventil (?) och febertermometer saknas också men det känns inte så bråttom.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har fått en del råd, mest från arbetskamrater som alla har större barn.

en kollega är otroligt egocentrisk. Hon har flera gånger gett råd och tips, en del goda och en del mindre bra.

- Får jag ge ett råd som kommer vara det bästa du kan tänka dig?

- Visst, sa jag. Jag lyssnar gärna på hur andra gjort och sen får man se vad som funkar för en själv.

- Fast det här rådet FUNKAR definitivt!

:/ Så tröttsamt, för alla hennes lösningar i allt från sömn till amning och barnuppfostran är tydligen universallösning på alla problem...

• LängtansBlåaBlomma

Jag har sen inatt börjat få svullna fötter och fingrar. Inatt kliade dom :( ligger med fötterna i högläge men drömmer om isbad. Känns inte så farligt än men det är inte direkt skönt. Får se om det håller i sig. V 37+2 nu.

• LängtansBlåaBlomma
    escapee skrev 2014-12-15 13:05:15 följande:

Han har varit fixerad i flera veckor nu ;) så finner det lite konstigt att det skulle börja "trycka" så långt efter eller ? :)

Jag har haft det trycket några veckor, och bebisen är fixerad, och har varit nästan fixerad i en månad, så jag vet inte om ddet hör samman. Kanske det är att han ÄR fixerad som gör att det trycker.
  • LängtansBlåaBlomma
    elilin skrev 2014-12-14 19:14:38 följande:

Fy för svullnad, men ha lite kolla för de är inte bra å svullna plötsligt, så du inte får havandeskapsförgiftning :/

Ska åka in imorgon och lämna prover. Det kliar i hela kroppen och fötterna sväller om jag står och går mycket :/
  • LängtansBlåaBlomma

Vi har inte pratat om det, det är vårt första barn och vi vet inte hur det blir. Antar att vi hjälps åt ibörjan. Hoppas kunna amma, då lär ju jag gå upp.

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-16 10:05:08 följande:

Jag rekommenderar att prata om det innan. Min sambo hade svårt att förstå att han behövde avlasta mig eftersom att jag ändå bara var hemma. Och jag var för trött för att orka bråka. Men det slet väldigt mycket på mig och vårt förhållande första året.

Fast vad finns att diskutera? Säg att vi kommer överens om att vi tar varannan natt, eller varannan timme. Och så är det helt annorlunda än hur vi tänkt oss. Jag vet inte ens om jag kan amma, om barnet är friskt eller har kolik eller liknande. Jag litar på att om jag är slutkörd och behöver avlastning en natt och sovmorgon, får det.
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-16 20:35:39 följande:

Man kan ju bara lyfta frågan. Behöver ju inte göra ett shcema direkt. Men bara att prata lite om hur man tänker om ansvaret för bebisen första tiden t ex. Jag tror att det kan underlätta och ångrar att vi inte pratade om sådant innan vårt första barn. Men du gör ju självklart som du vill!

Tog upp det med sambon och han sa det jag redan tänkt, att jag tar huvudansvaret eftersom han jobbar, men att om jag behöver kommer han avlasta. Och att vi delar på helgerna. Och att jag inte ska oroa mig.
  • LängtansBlåaBlomma
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Grattis! Du var beräknad till bara fyra dagar innan mig så nu blev jag plötsligt jättenervös :)
  • LängtansBlåaBlomma
    escapee skrev 2014-12-18 10:37:54 följande:

Har nu haft mitt läkarbesök... Hon tyckte att en hinnsvepning skulle göras den 2/1... Någon som lan förklara vad det e och hur det går till? Gör de ont ?! Vad e de "bra" för?

Bedömde hon det redan?
Svar på tråden BF Januari 2015