Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

Jag håller med om att man blir sämre när man är gravid. Jag har precis repat mig efter en förkylning som hållit på i två veckor nu. Men har fått förklarat för mig att det är för att kroppens immunförsvar går ner för att inte stöta bort bebisen.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Fler som har sura uppstötningar? Jag har en lindring form men tillräckligt för att äckla. Och så har jag "håll" i sidan, ibland är det så jobbigt att jag knappt kan stå eller sitta för att lindra.

• LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-09-26 00:07:02 följande:

Nån mer som väntar på bebis "kvällssparkar" ? Kan inte slappna av och somna om jag inte känner dom först :") haha är de nu mamma-oron börjar ? ;)

Om jag inte känner bebisen puffa så väcker jag den genom att trycka/massera lite på magen för då får jag ofta en rörelse tillbaka.
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har bara gått upp 2 kg och jag är snarare orolig för att jag inte äter mer än vanligt. Men bm lugnade mig, jag kommer förmodligen gå upp mot slutet, jag är i v 26+5 och det är fullt normalt att inte ökat liksom det är normalt ATT öka mer. Allt är normalt i min barnmorskas värld ;)

• LängtansBlåaBlomma
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-10-03 14:43:09 följande:

Åhhh jag vill ha din barnmorska, min snackar bara om hur fel jag äter och att jag bör gå till en dietist (har haft ätstörningar så jag äter det jag kan och försöker äta nyttigt men när jag mådde illa så åt jag det jag fick ner och det kanske inte va den bästa maten men bättre med något i magen än inget). Tydligen va det även alkolistvarning på mig med fast jag bara dricker ca 3-5 ggr per år :-/ som sagt min BM är märklig men orkar inte byta och han tjafsar inte lika mkt längre iaf..

Hemskt med skuldbeläggande!

Men det här med alkohol... Det handlar inte bara om hur mycket du dricker eller hur ofta, utan om du har ett riskbeteende. Svarade du ja på frågorna om du brukar få minnesförlust av alkohol, gjort saker du ångrar eller tagit en återställare så kan jag tänka mig att du fått många poäng på "risksidan". Men det är inget ni pratar om nu väl? Såvitt du inte fortfarande dricker?
  • LängtansBlåaBlomma
    Förhoppningsvis skrev 2014-10-03 12:13:12 följande:

Är det nån här som bloggar? Skulle behöva några nya i min länklista! ;)

Min "ofrivilligt barnlöshet"-blogg har blivit en vänta barn blogg :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag tycker också neutrala = beige, vit och grå är såå tråkigt. Däremot tar det emot att sätta en klänning med puffärm på en pojke eller en slips på en flicka, men färger tycker jag inte har betydelse. Rosa är fint på en pojke och blå på en flicka.

Vad gäller namn så är jag mån om att namnet ska vara ganska ovanligt, helst inte på topp 100, det är så tråkigt att vara Alice P eller William J.

• LängtansBlåaBlomma

Här går jag in i v 30 och har börjat få hormonerna rejält i gungning. Sen nån vecka får jag plötsligt en stark känsla av obehag i kroppen som jag inte kan skaka av mig riktigt. Allt känns hemskt fast allt egentligen är bra. Som en lättare ångestattack fast mild och går över efter en stund. Jag kan inte hitta en anledning annat än en ren känslomässig/hormonell.

Finns det fler som känner igen sig?

• LängtansBlåaBlomma

Här där jag bor består "föräldrautbildningen" av ett tillfälle där allt ifrån smärtlindring till amning gås igenom, och görs först i v 36... Men jag går privat på en kurs i gravidyoga och får läsa mig till det andra.

Svar på tråden BF Januari 2015