Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Får jag fråga vad du har för sf-mått då och vilken vecka du är i?

Jag är i v 36 och hade 33 cm vid senaste mvc besöket.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    4loveandlemons skrev 2014-11-30 01:12:29 följande:

Jag hade 29 cm i mitten av v 35.

Okej. Hoppas tul visar ett friskt normalstort foster, vad jag förstått kan magen vara liten men barnet stort, och vice versa.
  • LängtansBlåaBlomma

Här mår jag bara bra! Lite sammandragningar/förvärkar/stick ibland när jag går längre sträckor, och så är jag lite stel ibland i ryggen och under revbenen. Men annars mysigt!!! Bebisen sparkar fortfarande ibland men är nu nästintill fixerad.

28 dagar kvar till bf för mig.

• LängtansBlåaBlomma

Fler än jag som får molvärk i magen och ner i låren? Jag vaknar varje natt av att jag är kissnödig samt har molande värk/kramp. Kan förvärkar vara så diffusa?

• LängtansBlåaBlomma
    4loveandlemons skrev 2014-12-08 10:56:50 följande:

Jag är också mer rädd för kejsarsnitt. Känns otäckt med bedövning och hela ingreppet. Ang. Bedövning i övrigt så tänker jag att jag tar det som det kommer. Vill helst inte ta någon medicinsk bedövning då jag är rädd för alla biverkningar men samtidigt så är jag öppen för att jag kan komma att vilja ha allt när det väl är igång haha.

Samma här. Vill prova lustgas och sterila kvaddlar men skriker jag efter epidural är det helt ok. Som förstagångsföderska är det nästan omöjligt att veta vad man vill.
  • LängtansBlåaBlomma

22 dagar kvar...

Magen känns fortfarande hög. Skulle tro att det dröjer närmare trettio dagar.

Förlossningen känns långt bort. Jag mår ju bra?!

• LängtansBlåaBlomma
    Waimea skrev 2014-12-10 20:46:18 följande:

Rätt vad det är har du den i knävecken där är min i alla fall..

Kan man gå mycket på hur hög respektive låg magen är, eller kan jag ändå få för tidigt?
  • LängtansBlåaBlomma

Var hos barnmorskan idag. Barnet är fixerat. Är i v 36+6 idag.

Hon gissade på vikten. Mellan 3500-4000 gram. Det är "mycket bebis i magen" känner hon. Får se om hon får rätt.

• LängtansBlåaBlomma
    Unique1 skrev 2014-12-11 15:42:30 följande:

Det är ingenting min barnmorska gör :)

Min slempropp gick i måndags och har haft så mycket förvärkar så förlossningen ville att jag skulle in på en kontroll för det.

Spännande!!!
  • LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-12-12 12:24:32 följande:

Inte för att va sån men vid min förra grav gick jag mer än tre v till efter slemproppen gått.

Finns det några risker med det? Kan det inte bli infektioner?
Svar på tråden BF Januari 2015