Inlägg från: MillaPo |Visa alla inlägg
  • MillaPo

BF Januari 2015

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-01 23:22:02 följande:
    Jag gjorde också ultraljud idag, fast inte kub. Det gick bra här med, vilken lycka att se en liten bebis på skärmen som rörde sig! Häftigt och härligt!!!

Grattis! Visst känns det härligt!!!
  • MillaPo
    AB mamma skrev 2014-07-02 21:41:41 följande:
    Liten mår bra och växer och rör sig som en vilde. Så söt älskar min liten! Idag v. 13+0. Fick låg sannolikhet på KUB så bara njuta nu.

Grattis :)
  • MillaPo
    Vinterdröm skrev 2014-07-03 07:56:00 följande:
    Till alla er som nu gör ultraljud i samband med KUB, eller har gjort tidigt ultraljud för den delen, upplever ni också att det var en helt sjukt overklig känsla att se sitt barn för första gången?! Jag och min man var helt tagna efteråt. Jag kunde knappt tro att det där sprattlande pyret ligger i min mage, trots att jag vet att jag är gravid...

Jo det e en underbar känsla när man får se den lilla spratla runt där inne :) Det blir lixom mer "på riktigt" när man får se den lilla :)

Tyckte oxå att det va häftigt att se hur mycket den lilla sparkade runt, låg o sträckte på sig men det inget jag känner alls än. E lika fashinerad nu som när vi såg dottern i magen på kuben:)
  • MillaPo
    mariaheterjag skrev 2014-07-03 18:47:10 följande:
    Kubtestet idag gick inte så bra Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

Fy vad jobbigt för er! Håller tummar o tår att moderkaksprovet går bra på tisdag på alla sätt o vis! Kram
  • MillaPo

Ja kan inte dölja magen , har en rejäl kul på magen :) är i vecka 14+1 idag. Har dessutom fått börja använda mina två amningsbehåar som e en storlek större.

Kan tyvärr inte lägga in bild då vår dator helt klappat ihop, men tror jag lyckades få in en bild i galleriet från vårt kub den 1juli om nån vill kika :)

• MillaPo

Är det nån mer som har hjärtrusningar o att det känns som hjärtat slår jätte hårt? Får så nästan varje kväll...

• MillaPo

Tack tjejer :) ska ringa bm i morgon får vi se om ja får tag i hennne o va hon säger.

Det håller på med hjärtrusningar o hårda hjärtslag o tungt att andas i ca 1,5 h när ja vilar efter dotter lägger sig vid 19...samma varje kväll...

• MillaPo

Va till bm idag o fick ta blodtryck pga hjärtrusningarna o dubbelslagen igår som inte ville ge med sig förens efter 1,5h. Skulle det blir så igen ska ja in o ta ett ekg för att va på den säkra sidan ävrn om blodtrycket va bra idag...får se hur det blir ikväll när ja får sätta mig ner....

• MillaPo
    bejb skrev 2014-07-13 12:09:08 följande:

Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.

Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan

Oj vilket superpaket ni får!!
  • MillaPo

Vi ska inte ta reda på kön. Kollade inte när vi väntatde dotter men vi trodde stenhårt på att det va en kille...blev jätte förvånade att det kom ut en liten tös :)

• MillaPo
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-05 18:45:59 följande:

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

Grattis :)
Svar på tråden BF Januari 2015