Inlägg från: Tingeliiiing |Visa alla inlägg
  • Tingeliiiing

BF Januari 2015

MillaPo skrev 2014-04-30 08:38:25 följande:

Jag går o nojjar nu över att ja mår så.mycket bättre än ja gjorde med dottern i v 5...molvärk lite nu o då e typ enda ja känner. Mådde lite illa i går kväll men det va typ i 15 min...nojjar att det e nått fel bara för det fast ja vet att ingen graviditet e den andra lika..Nån mer som känner sig ogravid ?:/ Föresten dricker ni kaffe? Med dottern drack ja bara rött o grönt te, nu dricker ja 1 till 2 koppar kaffe om dagen va e max rekomenderad intag av kaffe?

Jag känner mig oxå väldigt ogravid! Lite smått illamående annars inget! Inga genomskinliga flygningar mer beigha tjockare flytningar.. Hmm!
  • Tingeliiiing
    marsmamma87 skrev 2014-04-30 18:33:10 följande:

Idag har jag iallafall fått en tid för inskrivning och tidigt ultraljud den 23 maj. Längtar massor!

Jag har fått samma datum som dig för inskrivning spännande
  • Tingeliiiing

Jag har inte fått missfall trots stört blödningar i mängder så har jag ändå 2 lyckade graviditeter o inga missfall

• Tingeliiiing

Nån av er här inne som känt som kramp i underlivet med svag molvärk i ryggen? V 5+2 idag!

Molvärken försvann snabbt men krampen i underlivet är kvar!

Har gått o stått mkt idag vet ej om d beror på d!

• Tingeliiiing

Tjejer jag har fått problem med ojämna på hjärtat sen jag blev gravid! Nån som upplevt något sånt?

• Tingeliiiing
    RockTheRebell skrev 2014-05-10 19:52:17 följande:

Jag hade det förra och denna gången. Det är blodtrycket tror de. Ingen fara för mig. Måste äta var tredje - fjärde h ungefär, inte stressa för mkt. Jag får myrkrypningar i läppar/händer och flimmriga/dimmigt för ögonen. Förstår att det låter som blodsocker men det är det inte. Pulsen känns hårdare o snabbare med. Mina värden är jättebra men för att vara mina värden är de lite sämre. Tänker jag mig för med ovan nämnda behöver jag inte ha det så. Det handlar inte om att äta mer, utan oftare. Testa det :)

Angående humöret escapee så går det faktiskt att behärska sig ganska väl när man kommer på hur man ska göra! :) när du känner ruset komma så andas in och tänk fort igenom är det den eller jag? Är det nödvändigt att bli arg för detta? Jag känner för att ta katten o svinga henne tre varv i svansen o skicka genom fönstret, för att hin existerar ungefär. Alltså någon helt oskyldig. Andas jag in o tänker som jag skrev ovan kommer jag fram till att.. Nee. Det är jag som är problemet. Så säger jag till min sambo att jag är jätte arg fast jag vet inte varför. Så ty,ler han lite.synd om mig eller ger mig en kram istället för att vi skulle så o skrika på varandra t.ex. Gillar det alternativet med kommunikation och kram mycket mer :P hehe Stackars alla som mår så illa!
    Och tack för tipset! Jag kan känna ibland hur hjärtat rusar även fast jag sitter i soffan o kollar tv o ibland känns d som om hjärtat hoppar över ett slag! Jätte obehagligt jag får en hastig känsla av att tappa luften för nån sekund det ger mig en kort men hastig hostattack jätte obehagligt för att sen återgå till normalt!
  • Tingeliiiing

Jag vågar inte ha sex även fast jag vill, med min 2a fick jag eh ha sex då min cervix öppnades o kortades av efter varje gång sen föddes han u v 35+0 ! Känner mig så dum mor min sambo men sex ger mig sånna sammandragningar :( vet inte vad jag ska göra!

• Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-12 13:47:03 följande:

Usch, har börjat blöda lite. I går var det först lite rosa och sen på kvällen riktigt rött blod. Samma imorse. Inte mycket men ändå. Ringde bm och fick en tid 4 juni. Sa att det bara var att avvakt och se vad som händer smile4.gif Sjukt orolig nu.

Usch! Håller tummarna för stt det ska gå bra för dig trots blödningen! Behöver ju inte va nå dåligt! När jag väntade min andra son så stört blödde jag flera gånger mängder men bebis mådde bra! En frisk pojke fick jag o ingen kunde svara på vart blödningen kom ifrån! Lycka till
  • Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-12 16:28:11 följande:

Ja jag har hört att man kan göra det. Men vad beror det på isf? Har aldrig blött en droppe med de andra tre barnen så är livrädd nu. Och att vänta så jäkla länge innan man får komma dit? Känns som en evighet bort. Har mensvärk hela tiden. Inget blod de sista timmarna dock.
    I mitt fall trodde dom det va en tvilling som stöttes ut av kroppen för på vul syntes en utsmetad fostersäck

Förstår att du är rädd! Åk till gynakuten då? Det gjorde jag
  • Tingeliiiing

De två vackraste streck i världen!

Jag blir så glad varje gång jag ser denna bild!

Haha kanske jag är konstig men jag har sparat bild på testen efter varje barn!

Svar på tråden BF Januari 2015