Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 11:03:52 följande:
    Så du spekulerar i att det inte gjorts uppföljningar på det här och övertygar dig själv om att någon döljer något?
    Du får gärna hänvisa till dessa uppföljningar, jag vill gärna läsa om det!
  • Anonym (Vad pågår)

Märkligt att det blir sådant liv härinne så fort det yttras sådant som anses som spekulationer, men att det blir helt tyst när det presenteras vetenskapliga artiklar och annat "bevis" som talar emot vacciner? Och som i många fall även bekräftar spekulationerna.

• Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 13:39:26 följande:
    Men vad tror du själv? Barn 'svimmar' en kort stund och ingen bryr sig om att kolla upp det? Really?!
    Visa mig var jag kan läsa om det, jag hittar det ingenstans?
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 13:47:08 följande:
    Ttror du verkligen nån orkar kolla igenom och svara på spammande med länkar till sånt som man läst flera gånger förut? Jag har tittat på tjogvis med länkar från antivaccinförespråkare och det är alltid samma sak. Cherry picking, anekdoter och logiska felslut pga. brist på kritiskt tänkande. Varje gång. VARJE GÅNG!

Men fine, här kommer lite åt andra hållet. Läs igenom och svara på det, så kan jag ta och svara på dina länkar sen. Om det nu mot förmådan skulle behövas.

www.iflscience.com/health-and-medicine/dear-p...
    Du har verkligen skygglapparna på om du inte ens bryr dig om att kolla upp när något motbevisar din "tro". Som såklart är det enda rätta enligt dig. Utan undantag. Vad anser du om antivaccinförespråkarnas tidiga "spekulationer" om pandemrix t.ex? Brist på kritiskt tänkande kanske? Alla som blivit sjuka i diverse autoimmuna sjukdomar därefter är troligen "anekdoter" enligt dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    Severe measles is more likely among poorly nourished young children, especially those with insufficient vitamin A, or whose immune systems have been weakened by HIV/AIDS or other diseases.

The overwhelming majority (more than 95%) of measles deaths occur in countries with low per capita incomes and weak health infrastructures.

Ovanstående är delar från dina länkar. Med andra ord, vid undernäring kan vilken simpel infektion som helst bli dödlig.

Återigen, kanske vi ska koncentrera oss på att hjälpa dessa fattiga länder med att t.ex. borra brunnar och bidra med extra näringstät mat, istället för att lägga de pengarna på vacciner som blir en påfrestning för en redan undernärd kropp.
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2014-06-05 15:35:55 följande:
    Vadå när någon motbevisar? Jag har diskuterat med sådana som dig förut. Det kommer alltid påståenden om "bevis" och "vetenskap" och när man tittar lite närmare handlar det om precis det jag tog upp i förra inlägget. Varje gång. Jag är trött på det, helt enkelt och tänker inte lägga större energi på det. Jag kollade lite snabbt på dina länkar. Den ena är en 15-minuters video med Wakefield. Suck... Den andra är en beskrivning om vad Cambell-McBride anser, och texten avslutas såklart med lite fina anekdoter som "Föräldrar har också berättat att barn som blivit autistiska efter amalgamfyllningar blivit normala då fyllningarna tagits bort.". Den tredje försöker hitta länkar mellan IBD och ASD och hittar, kanske, viss korrelation. Däremot vet vi inget om kausalitet.

Så du menar att det här bevisar att mässlingsvaccin orsakar autism? Nja, tror inte det va. Har du kollat på min länk än?
    jag kan ändra mig från "motbevisar" till "talar emot" om det känns bättre.
  • Anonym (Vad pågår)
    Vadå när någon motbevisar? Jag har diskuterat med sådana som dig förut. Det kommer alltid påståenden om "bevis" och "vetenskap" och när man tittar lite närmare handlar det om precis det jag tog upp i förra inlägget. Varje gång. Jag är trött på det, helt enkelt och tänker inte lägga större energi på det. Jag kollade lite snabbt på dina länkar. Den ena är en 15-minuters video med Wakefield. Suck... Den andra är en beskrivning om vad Cambell-McBride anser, och texten avslutas såklart med lite fina anekdoter som "Föräldrar har också berättat att barn som blivit autistiska efter amalgamfyllningar blivit normala då fyllningarna tagits bort.". Den tredje försöker hitta länkar mellan IBD och ASD och hittar, kanske, viss korrelation. Däremot vet vi inget om kausalitet.

Så du menar att det här bevisar att mässlingsvaccin orsakar autism? Nja, tror inte det va. Har du kollat på min länk än?
    I en av dina länkar står det också om aluminium. Och att spädbarn minsann får i sig så mycket mer aluminium i mjölkersättning än vad det finns i vaccin.
    Men det är sjukt stor skillnad på något som går via magtarmkanalen och alla barriärer som finns i kroppen, just för att sålla bort sådant som inte hör hemma i blodet(och slutligen hjärnan), och på att få det injicerat. Det verkar inte vissa människor förstå? Tycker det är en sådan himla konstig liknelse.

Om man skulle injicera några centiliter mjölk intramuskulärt, skulle det bli bra tror ni? För mjölk dricker ju barn ändå varje dag.

Individer med nedsatt njurfunktion har sämre förmåga att utsöndra Al. Spädbarn och barn är troligen mer känsliga för Al-exponering eftersom nervsystemet fortfarande är under utveckling. www.slv.se/sv/grupp1/Risker-med-mat/Metaller/Aluminium/Aluminium---fordjupning/ 
  • Anonym (Vad pågår)

Flunsan och vattkoppor står det också om din länk. Farligt? Njäe. Om man inte har väldigt nedsatt immunförsvar. Eller är extremt undernärd.
    Och kom inte och säg att man ska vaccinera sig "av solidaritet", även vaccinerade smittar och sprider sjukdomarna, och har man extremt dåligt immunförsvar eller är i riskgrupperna så är man troligen inlagd eller håller sig undan folksamlingar vare sig det handlar om vanliga förkylningar, magsjuka, influensa eller mässling.

Om vi skulle vaccinera bort vattkoppor, eller att det skulle försvinna naturligt, så skulle det i framtiden säkerligen utmålas som en "allmänfarlig" sjukdom, trots att det är harmlöst. Genom att göra så så skrämmer man nämligen folk till att fortsätta vaccinera sig.

Och med statistik kan man också manipulera fram resultat att förkylningar tar död på människor och orsakar allvarliga komplikationer.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"