Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 13:44:41 följande:
    Du ts vet väl att den sk forskningen angående vaccin och autism visade sig vara fusk att forskarna erkänt att de manipulerat hela forskningen?
    Jag är fullständigt medveten om det ja. Och därom tvista de lärde.
  • Anonym (Vad pågår)

Finns det någon "därute" som själv ska försöka komma fram till ett viktigt beslut angående att avstå vaccination, utifrån sitt eget förnuft och kritiska tänkande?
    Och som kanske vill bidra med argument varför ni inte lyssnar blint på sjukvården? Som kanske själva jobbar inom sjukvården och valt att inte vaccinera sig? Fast om ni skriver oanonymt så tänk på att ni riskerar att bli uppsökta och kanske blir av med jobbet...

Någon som alltså läser härinne som inte enbart litar på mantrat att: vaccin ger bara få och milda biverkningar som snabbt går över och det räddar liv världen över och det är osolidariskt att inte vaccinera sig och man är helt enkelt dum i huvudet om man överväger att inte vaccinera sig och alla små barn kommer dö om sjukdomarna kommer och alla föräldrar som inte vaccinerar sig och sina barn är mindre vetande och foliehattar och alla läkare som ordinerar något annat än läkemedel är kvacksalvare och.....*drar efter andan*.....och så vidare.

Eller är det bara jag och teflonskallar som läser här?

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-09 10:35:46 följande:
    Det skulle vara mycket mer intressant att höra era kommentarer om t.ex det här:
    ddata.over-blog.com/3/27/09/71/2012-2013/conf...

Jag tycker det ser ut som att läkemedelsföretaget i fråga undanhåller allvarliga biverkningar och rentav väljer vad de ska göra känt för allmänheten? Har de forskat noggrant på varje fall för att kunna utesluta sambanden med vaccinet? Eller har läkemedelsföretaget samlat ihop alla sjukdomar och rapporter och sedan gissat sig till/valt ut själva vad som kanske kan ha samband med vaccinet? Och utifrån det alltså valt vad som ska stå med under biverkningar i produktresumén..

Är det kanske förfalskat material? Vad tror ni? Vad har ni för teorier/analyser/rätta svar?

Att ni presenterar intressanta kommentarer om de andra källorna jag presenterat som är från den sanna sidan(vetenskapen), än att diskutera om jag är en så kallad "foliehatt" eller ej skulle ge så mycket mer i diskussionen. Därför att det ni gör övertygar inte mig om någonting mer än att vissa människor har behov av att kalla folk saker som inte håller med om allt de säger.
    Kommer ni inte med något tänkvärt på någon av de vettiga källorna/argumenten jag trots allt har emellanåt så får jag väl se det som att ni håller med om/tror på det? Eller att det helt enkelt bara rinner av er, ungefär som på teflonskallar?
    Fortfarande ingen kommentar på exempelvis det hemliga material som cirkulerar om vaccinet Infanrix från företaget Glaxosmithkline som jag nämnde här? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 14:50:46 följande:
    Du tror att sjukvårdsanställda blir av med jobbet om det upptäcks att de inte vaccinerar sig?
    Jag kan tänka mig att de kan bli ifrågasatta av sin arbetsgivare, om deras personliga ståndpunkt angående att inte vaccinera, lyser igenom till patienterna. Också beroende på vilken arbetsplats det gäller inom hälso- och sjukvården.

Om jag skulle komma till en läkare/sjuksköterska för att få ett vaccin, och jag frågar läkaren om han/hon skulle kunna spruta in det i sin egen kropp, och han/hon ärligt svarar nej på frågan. Så skulle jag då definitivt inte göra det heller. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 16:04:33 följande:
    Du är så uppenbart vad vi i Skeptiska grupper kallar en Crank.
    Läs mer här:
    en.wikipedia.org/wiki/Crank_(person)
    Dito!Flört
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 16:26:32 följande:
    Vad tråkig du är. Varför starta en tråd om du inte vill diskutera och debattera.
    Du blir inte rolig för att du lägger till en smiley.

I vanlig fall har jag en verklig lättsam inställning till forum och diskutioner i dylika men det finns inget att le år och än mindre skratta åt när det kommer till antivaccinationsförespråkare. Ni bidrar till sämre hälsa och i vissa fall död, ofta gäller det barn. Skäms 
    Diskutera och debattera? Tycker du att du diskuterar och debatterar? Jag kör samma race som du när jag "diskuterar" med just dig. Har du ens läst hela tråden? Om du gör det så ser du att jag har lagt fram många öppna frågor/tankar angående varför jag är skeptisk (observera, om du har läst tråden så har du också förstått att jag inte är en rabiat motståndare till vacciner, jag ifrågasätter en mängd saker kring läkemedel/vacciner i stort). 
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-11 16:30:29 följande:
    Så du är kvar? Var är ditt svar angående diverse tillsatser i vacciner och dess påverkan på kroppen? Det är ett av de svar jag hoppades på att jag skulle få ut någonting av.
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 17:07:17 följande:
    En länk till även denna med källa

www.barnakuten.nu/vaccinationer/formaldehyd-o.../

Så, vad mer undrar du?
    Du har verkligen inte läst tråden! Och jag tror därmed inte på att du läst något av det andra du påstår heller.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"