• garin

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Sovrekord i natt!!

21 - 06.45. !!!!

Brösten spände en aning vill jag lova... Och piggelinen har nu sovit i snart en timme till, han som envisats med att hålla sig vaken hela förmiddagarna nu några dagar i sträck..

• garin
    Ladygum skrev 2014-07-08 13:27:48 följande:

Idag, 3 månader gammal, fick Walter sin första vaccination. Usch o fy! Pojkstackar'n blev jätteledsen! Är i normalfallet ganska så tuff, men med mitt barn har detta förändrats totalt. Vet ju att det är övergående såklart, men det skar allt i mitt hjärta. smile4.gif Risk för hönsmamma här! Får försöka jobba lite på det där... smile1.gif Fler därute?

Ja noah fick sina sprutor förra måndagen. Jag fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna! Noah grät dock bara i en halv minut typ. Och slapp biverkningar med.

Däremot har han börjat få plötsliga skrikattacker då inget hjälper.. Fruktansvärt jobbigt. Idag tex så har jag fått bära omkring och försökt trösta honom i över en halvtimme och det är 30 äckliga grader varmt dessutom. Jobbigt att amma såna här dagar med. Puh!!
  • garin
    misspethunia skrev 2014-07-10 00:24:17 följande:

Tycker vårt lilla troll äter sämre nu när det är så himla varmt, nån som upplever detsamma med sin bebis? Känns lite stressigt eftersom det ju är ännu viktigare än vanligt att de får i sig vätskan nu när de svettas så.

Upplever också det. Men så är det ju för oss också, aptiten brukar sjunka i värmen. Men som du säger, de behöver ju vätska! Man blir lite stressad när det är så lite kiss i blöjan med.

Men jag tror ändå de reglerar det hyfsat själva. Du ammar också va? Vad man kan göra är väl då att försöka erbjuda bröstet lite emellanåt utan att de "säger till"
  • garin
    CES skrev 2014-07-10 00:25:28 följande:

Vi använder water wipes som är 99,9 % vatten och 0,1 % grapefruktolja! inget annat. Tänker att jag själv inte skulle vilja använda våterservetter med massa kemikalier flera gånger om dagen. Skulle gärna göra egna med vatten/olja som några skriver men är för lat/bekväm. Water wipes beställer vi från amazon.de. Fri frakt när man beställer över en viss summa och vi brukar beställa en låda åt gången vilket kostar 25 EUR för 12 stycken 60 pack (så 720 wipes). www.amazon.de/WaterWipes-Super-Value-Box-Total/dp/B008J2MZL8/ref=sr_1_1&qid=1404944593&sr=8-1&keywords=Water+wipes

Åh vad intresserad jag blev nu!! :) måste prova! Är också lat... Hehe
  • garin

Vi var på bvc förra måndagen, då var Noah 3 dagar ifrån att bli 3 månader. 62,2cm LÅNG, 5730g lätt. :)

Jag helammar.

Inatt sov han återigen nästan 10h i sträck. (20.40 - 06.30, ja jag kollar typ exakta minuten han somnar) ;) Skönt!! och han var bara vaken i 1,5h sen har han nu legat hos mig och sovit i en timme. :)

• garin

Peegasus, jag har för mig det kan bli så efter graviditeten osv, särskilt de första gångerna!

• garin
    CES skrev 2014-07-10 00:25:28 följande:

Vi använder water wipes som är 99,9 % vatten och 0,1 % grapefruktolja! inget annat. Tänker att jag själv inte skulle vilja använda våterservetter med massa kemikalier flera gånger om dagen. Skulle gärna göra egna med vatten/olja som några skriver men är för lat/bekväm. Water wipes beställer vi från amazon.de. Fri frakt när man beställer över en viss summa och vi brukar beställa en låda åt gången vilket kostar 25 EUR för 12 stycken 60 pack (så 720 wipes). www.amazon.de/WaterWipes-Super-Value-Box-Total/dp/B008J2MZL8/ref=sr_1_1&qid=1404944593&sr=8-1&keywords=Water+wipes

Fast vad är summan för gratis frakt? Inte ens när jag väljer att köpa 5 lådor (x12) så blir det gratis frakt. Så det blir rätt dyrt...närmare 400kr totalt. Då mixtrar jag nog hellre ihop egna trots allt ;)
  • garin
    garin skrev 2014-07-10 18:35:51 följande:
    Fast vad är summan för gratis frakt? Inte ens när jag väljer att köpa 5 lådor (x12) så blir det gratis frakt. Så det blir rätt dyrt...närmare 400kr totalt. Då mixtrar jag nog hellre ihop egna trots allt ;)
    Alltså 400kr för EN låda, 33kr per förpackning á 60 wipes.
  • garin
    LyCKa55 skrev 2014-07-20 20:46:33 följande:

Jag måste fråga er andra om en sak.

Nu i veckan har jag haft ont i livmodern och äggstockarna i princip varje dag. Har det fortfarande.

Jag var och är fortfarande orolig för att jag skulle ha fått typ livmoderinflammation eller nån infektion.

Jag ringde barnmorskemottagningen i torsdags då jag redan haft ont i 4-5dagar. De sa att det mest troligen va ägglossning då det gått 2-2,5vecka från mens o att det känns mer nu efter man fått barn. Men i typ 8dagar?!

Nån annan som upplevt nåt liknande?

En infektion eller inflammation i livmodern går inte precis obemärkt förbi, du borde då fått hög feber tror jag. Det borde inte komma såhär långt efter förlossningen heller.

Men å andra sidan kan man ju få infektioner av andra orsaker också. Och du känner din kropp bäst. Hurpass ont gör det?

Själv har jag igår och idag känt en form av smärta i magen som jag aldrig haft innan, men inte direkt mens eller äl-smärta utan högre upp. Känns som nervsmärta och sticker/pulserar några gånger och sen inget mer. Kommer då och då utan att jag gjort nåt särskilt..
  • garin

Vi har inte haft samlag på väääldigt länge :/ inte sen noah föddes, och tytterligare 6 mån bakåt i tiden. Tyvärr :/

Kommer säkert aldrig våga nu för det.. ;/

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet