Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag förstår dig bumblebee! Vi hade dop igår,superlyckat, och vi bjöd 25personer. 24st kom!! Trodde jag aldrig! Så jag hade ju räknat med att folk inte skulle komma då de flesta fick resa rätt långt,dock inte så långt som dina släktingar men iaf 30mil för vissa. Så jag var jätteöverraskad att nästan alla kom. Den som inte kom var sjuk och det kan man ju inte styra. Till och med de äldre som inte är så friska och pigga tog sig dit.
Men precis som du säger hade man nog innerst inne blivit lite besviken trots allt om vi blivit väldigt få.
Vi kompromissade kring antalet och min sambo fick bestämma det då jag bestämt dop och plats och då fick inte fastrar och farbröder,mostrar och morbröder(till oss)eller kusiner komma . Detta tyckte jag va supertråkigt då jag står min släkt nära och var tvungen att ringa och förklara varför då jag alltid fått komma på deras högtider. Trots detta skickade min faster(som då inte ens var bjuden) en present till Sixten! Så snällt och fint gjort!
Dopet gick iaf jättebra. Han var lite gnällig först i kyrkan men när musiken och sången drog igång blev han lugn och sen somnade han. Han som är jättedålig på att sova om dagarna nu och i princip vägrar!:) Sen vaknade han och blev dur när prästen hällde vattnet på huvudet:)
Festen blev lyckad och såhär i efterhand är jag glad att vi inte bjöd fler faktiskt. Var supermycket jobb hela dagen innan.