• LyCKa55

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

garin skrev 2014-05-19 17:16:09 följande:
    Jättebra! Min gick upp 310g mellan v 2-3. Och 360g mellan vecka 3 och 4... Och från v 4-6 hade han gått upp 630 g. Så 250 låter inte farligt mycket :) utan helt normalt! Hua, synd inte man själv går ner i samma takt som lillen går upp åtminstone... Jag har stått stilla på +10kg i en månad typ... Aaarrrghh

Jaha oj! Ja då hade han visst inte gått upp så mycket ändå. Är väl bara att min son gått upp mindre innan, typ 150gram osv. Men då är ju det här mer normalt kanske. Sköterskan på BVC sa iaf att vi inte behövde boka nån mer tid eftersom vi har en läkartid bokad den 5juni så nu drar de ut lite på tiderna eftersom det går så bra. Då känner man sig nöjd som mamma:)
  • LyCKa55
    kerstinsmide skrev 2014-05-19 18:05:40 följande:
    Haha sen du skrev det i denna tråden så ar jag kommit på att jag inte heller känner mig kissnödig som förut. :P nu går jag på toaletten typ när jag kämner att blåsan typ stramar? Kissar alltid forsar. Haha

Det va inte jag som skrev. Tror du citerade fel;)
  • LyCKa55
    aperfectsonnet skrev 2014-05-19 19:49:12 följande:
    Då kan jag meddela att Harry under flera veckors tid gått upp över 500 g i veckan!!

Oj! Ja då ligger ju Sixten i lä:) Men vi är alla nöjda. Det är huvudsaken.
  • LyCKa55
    vår sommar skrev 2014-05-21 07:14:21 följande:
    Ååå herregud för miniform.

Småbarnsfamiljens guld.

Inatt va första natten på nästan 2 veckors konstant skrik och gråt som det var en nöjd och glad kille som gott somnade redan vid 21.30. Har inte hänt att vi kunnat gått och lägga oss innan 01.00..

Vi har precis börjat med det också. Verkar funka helt okej. Igår som egentligen var första dagen vi körde det fullt ut så va han jättelugn och mådde bra hela dagen. Idag har det varit gnälligt igen o för nån timme sen gallskrek han av magknip, men så glömde jag ge honom det innan sista amningen. Hoppas det var pga det så att det faktiskt funkar när han får det o att inte gårdagens flyt bara var tur
  • LyCKa55
    kerstinsmide skrev 2014-05-23 15:49:46 följande:
    Hejja avslag som slutat helt! :D exakt en månad efter lilla Öiv kom till världen. :) en månad gammal. Jisses. Tiden gpr fort.

Härligt! Sixten är en månad imorgon. Mitt avslag är väldigt lite nu så det är också på g att va över. Såå skönt!
  • LyCKa55
    kerstinsmide skrev 2014-05-24 08:16:44 följande:
    Ja verkligen. 9ch nu hoppas jag att mensen håller sig borta ett liiitet tag iom att jag helammar. Haha. ^^

Samma här. Har helt ärligt inte tänkt så mycket på att jag ska få mens igen. Känns så ovant nu när man varit utan så länge:P
  • LyCKa55
    Junie2013 skrev 2014-05-25 00:01:44 följande:
    Blir tokig! Min dotter på 5 veckor är sjukt beroende av närhet. Hon vill ligga i pappas eller (helst) min famn dygnet runt.

Jag vet att när de är så pass små att det fullt normalt och att man absolut inte ska avvänja dem vid att bli burna hela tiden.

Men jag tycker ändå att det är otroligt jobbigt. Kan inte komma ihåg sist jag åt frukost/lunch/middag utan dottern i famnen.

Hon somnar väldigt lätt i famnen eller vid amning, men så fort jag lägger ner henne så vaknat hon med en gång.

Någon som också har det så?

Måste bara säga att jag tycker det är hur mysigt som helst att ha min bebis så nära men tycker att det är jobbigt att bli så begränsad.

Har du testat eller funderat på bärsjal? Jag beställde en som jag fick hem igår. Testade den igårkväll och sonen somnade med en gång. Där har du ju bebisen nära men har händerna fria. Kan va ett tips
  • LyCKa55

Ååh! Måste bara berätta vilken fin morsdagspresent jag fick av sambon( för det är ju han som får fixa det än så länge;) Fick ett halsband med en ring på där det var ingraverat "SIXTEN 24APRIL 2014". Superfint!:) Blev såå glad! Sen fick jag lagad frukost med scrambled eggs, bacon och amerikanska pannkakor:)

Hoppas ni också får nåt fint eller uppskattas lite extra!

• LyCKa55
    Bumblebee92 skrev 2014-05-25 14:43:17 följande:
    Haha skönt att jag inte är ensam. Får oxå hejda mig själv för att dubbelkolla saker han gör ibland ;) stackars karlar, vad dem måste tycka det är jobbigt när vi hönsar så.

Lycka55, vad fint gjort!!! Jag önskar min sambo oxå kunde vara lite gullig ibland, jag fick ett "juste det är ju mors dag idag, grattis". Hehe. Inte för att vi direkt brukar fira sånahär "smådagar", typ alla hjärtans dag osv, inte mer än med typ god mat 14/2. Men men. Önskar ändå att han kunde tänka lite extra på en idag ;) själv tänker jag ju fixa någonting för han på farsdag. Men det är väl oxå en karl-grej. Ni med romantiska karlar är lyckligt lottade ;) haha.

Ja men visst va det?! Jag hade inte förväntat mig det. Lite blommor kanske eller nåt litet, för han rätt romantisk. Sen det där med frukosten va inget ovanligt, det kan han göra på helgen ibland. Han är väldigt matlagningsintresserad. Jag har verkligen haft tur på den fronten:) Men killar är nog oftare som din tyvärr. Känner igen det där från min egen far bla.
  • LyCKa55

Måste bara kolla med dig "Enlängtan"; har du godkänt mig som medlem i den här låsta delen av tråden för bilder från oss i den här tråden? Jag kan inte komma in där men har ansökt för flera veckor sen. Verkar bara strula för mig..:( Är väl för man är så oteknisk kanske;)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet