garin skrev 2014-10-27 14:31:02 följande:
Och där har jag samma problem, att vi "planerar" att flytta (borde ha gjort för längesen egentligen) till min hemkommun istället som dessutom ligger över länsgränsen. Så det går alltså inte köa där redan nu då "för säkerhets skull" liksom?
Då har vi ett problem.
Den där efterlängtade flytten lär inte bli än. Vi har inget på gång och ja.. Fan verkligen. Blir väldigt krångligt för oss om vi fortfarande bor här när noah ska gå på dagis, det är ett som är säkert. Sambon jobbar 60-timmarsveckor och jag också, pga pendlingen som tar 2h per dag...
Ja det är så i min hemkommun iaf och logiskt så borde det vara så överallt. Är ju inte konstigt egentligen. Förstår ditt problem! I vår nya kommun har de 4månaders garanti på dagis så han lär ju få en plats iaf. Får se bara om det blir där man vill.
Jag funderar lite om det kanske inte är bäst med småbarnsavdelning och inte blandad ålder? Jag har själv gått barn och fritid så jag har ju en del erfarenhet även om jag inte jobbar med det nu, och jag tyckte det va så lugnt o mysigt där. När det är större barn också så blir det så stimmigt för de här små..
Vi har samma problem med jobbet också. Vi jobbar inte 60h men däremot jobbar vi båda i butik = 10-18 +ev pendling(vet ju inte vad jag går för jobb än). Känns inte kul att ha en liten 1,5åring på dagis till 18.. men vad gör man?