• LyCKa55

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag är faktiskt också uppväxt i en familj där bråk varit vardag. Har aldrig sett mina föräldrar kramas eller pussas. Många gånger önskade jag o sa att jag ville att de skulle skiljas. Så jag har dålig erfarenhet av det. Sen är det ju skönt att ha dem på samma ställe osv men de bråkar fortfarande. Och bor tillsammans. De är mer som två ovänner som tycker det är praktiskt att bo ihop

• LyCKa55

Jag är också nyfiken på hur det går för alla? Finns det nån fortsättningstråd som jag missat. Känns som andra vet saker om er andra som jag inte hört när det typ kommer ut på instagram osv

• LyCKa55
    Enlängtan skrev 2016-05-20 23:59:30 följande:

Här är det syskonförsök på gång, försök 1 och BIM imorgon så tänkte ta ett test om inte mensen kommit tills morgonen

Vad roligt!:) Nu känner jag mig dum men jag har glömt vem som gömmer sig bakom din signatur..? Evelina?

Jag har velat fram o tillbaka om jag ska säga nåt för är så nojjig att det ska gå fel just därför. Men jag är i v.12 idag:) Så om det nu visar sig va nån där inne vid KUB så är det BF 9dec i nuläget:) Hoppas!
  • LyCKa55
    vår sommar skrev 2016-05-21 20:53:11 följande:

Hej alla, vi ska också bli en till den 30 november va roligt carro att vi kan följa varandra igen

Åh va kul!:) Grattis! Det blir ju väldigt nära inpå varandra då:) ja det blir roligt!
  • LyCKa55
    Enlängtan skrev 2016-05-21 21:27:59 följande:

Plussade imorse så nu börjar den långa väntan mot rul och bf såklart (alternativt privat tidigare ul bara för att se att det finns någon där) för här uppe görs inga KUB-test osv :/

Haha har ju försökt att inte blanda mitt namn med nicket här men börjar på V (vet du då?) :)

Men grattis!! Så spännande <3

Ååhh va kul!! Grattis! Ja då vet jag!:) När blir Bf då? Februari?

Jo väntan är seeg. Jag är orolig för att mina symtom minskade rätt mycket i v.8 samt att jag hade rejält ont i magen två gånger i början(v.6 o v.8). Men jag hoppas allt är bra. Känner mer nu igen sen typ 2veckor. Men myycket mildare än med S. Hade kunnat göra det här fler gånger om det vore såhär. Men sen är det ju förlossningen som är mindre kul
  • LyCKa55
    Enlängtan skrev 2016-05-21 23:12:20 följande:

Bf blir 29:de januari enligt app (så slutet på januari/början på februari)

Jag är ju riktigt orolig att jag ska bli lika racklig som förra gången, foglossning, karpaltunnelsyndrom och vätskeansamling plus rätt kraftig viktuppgång för hatar känslan när kroppen sviker mig (jag gillar att kunna reda mig själv typ) :) Känner precis som förra gången av lätt illamående när jag blir hungrig (denna gång ska jag inte ge efter för småätandet dock), lite ömma bröst och lätta ilningar i magen ibland, denna graviditet kommer jag nog ta reda på kön (förra gången blev allt så konstigt när läkarna försa sig och sa att jag väntade en pojke vid vändningsförsöken men sen kom det en tjej ut) tog minst en månad innan jag började säga "henne", "hon" osv istället för han - haha. Kommer nog dock inte gå ut med kön offentligt.

Kommer inte gå ut med denna graviditet ännu heller på instagram o sådär

Är själv lite orolig att nått ska hända för nu är man ju så inställd på att det ska bli en bebis osv men man får försöka uppskatta och tänka att man väntat ju ändå på ett barn och inte ett mf eller ma :)

Okej. Jag hoppas det blir som för mig då. Har mått MYCKET bättre hittills. Går inte att jämföra. Kräktes ju som en galning vid den här tiden med S. Nu mår jag småilla till o från. Känner dock av foglossning lite redan. Så det kanskr blir värre.

Vi ska ta reda på kön den här gången tänkte vi. Vet inte om vi går ut med det men tror jag kpmmer ha svårt att va tyst.

Gud va jobbigt det blev sist då. Förståt vad du menar. Vilken omställning när man förberett sig på en kille.

Ja jag försöker tänka positivt. Är lite lättare nu när jag mår mer illa igen o känner foglossningen.
  • LyCKa55

Hej! Hur går det för er andra?

Jag är i v.14(13+5). Gjorde KUB för en vecka sen. Såg jättebra ut. En liten busig bebis som inte ville vara vaken eller ligga rätt så de kunde mäta. Men till slut gick det. Och då visade sannorlikheten för kromosomavvikelser låg sannorlikhet. Fick inga siffror men det var väldigt bra sa de:)

• LyCKa55
    vår sommar skrev 2016-06-09 22:40:47 följande:

Är i vecka 15+1 idag.

Vi var iväg på ultraljud för 2 veckor sen och det såg bra ut. Här erbjuds både kub eller vanligt ultraljud i vecka 14.

Vi valde den här gången att inte göra kub för jag stressade bara upp mig för vad sannolikhet hit eller dit sist. Tycker inte det säger så mycket igentligen så vi valde bara ultraljudet den här gången och jag mår faktiskt mycket bättre att inte veta.

Har börjat känna pirret tror jag, men det kan lika gärna vara gaser haha.

Hur mår du?

Okej,härligt att det såg bra ut!

Vi gjorde KUB men fick bara veta att sannorlikheten var låg. De ville inte ge ut siffror. Var rätt bra kanske.

Jag mår bra. Mycket bättre än sist. Lätt illamående på morgonen och trötthet. Sist spydde jag som en galning. Så skönt o slippa det!

Du?
  • LyCKa55

Jag har föresten kännt bebisen sen v.12 tror jag. Känns som nån kittlar mig på insidan.

Har moderkakan i bakvägg så det känns tidigare

• LyCKa55
    vår sommar skrev 2016-06-10 23:21:29 följande:

(Råka va lite snabb där )

I vecka 12.

Nu mår jag bra men börja känna av foglossning redan tror jag, jobbar i möbelbutik så efter mycket utleverans på en dag känner jag i höfterna, ska ansöka om gravidpeng som jag fick förra gången så borde inte va några problem denna gång heller och i såfall går jag hem den 1okt.

Okej, skönt att illamåendet gick över. Mitt har varit väldigt milt. Har fortfarande lite på morgonen men kräks inte.

När hade du bf?
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet