LyCKa55 skrev 2014-10-27 05:16:44 följande:
"Skönt" att höra att fler har liknande tankar(inte att ni har problem såklart men att man inte är ensam).
Jag har ju som sagt en sambo som tar hand om sonen och tar mycket ansvar så det är inte det hos oss. Snarare att han är för ansvarsfull på många punkter. Han tjatar hela tiden om ekonomin o att vi måste spara. Jag får typ dåligt samvete så fort jag köper nåt pga det. Sen tycker jag att han är allmänt tråkigt. Vi är väl rätt olika vilket i början var bra men nu börjar visa sig kanske. Han dricker inte(låter säkert perfekt, men det är inte så kul när man ska hitta på nåt), han gillar inte o resa och vill helst sitta hemma o spela tv-spel.
Ni andra verkar ju ibland ha motsatta problem med killar som festar o inte bryr sig så jag förstår om ni har svårt att sätta er in i vad jag menar.
Det där med att man har så mycket kärlek till barnet har jag med tänkt på. Att man fokuserar så mycket på det att man missar sin sambo/man. Tror det kan va en anledning till våra problem.
Vi sa igår att när vi flyttat och har min familj nära så ska vi låta någon passa Sixten så vi kan gå ut o äta eller gå på bio typ. Tror det kan va en början iaf.
Hehe min sambo festar inte men han skulle nog vilja. Dock arbetar han 24/7 så det finns ingen tid för sådant. Däremot verkar min sambo vara motsatsen till din. Min avskyr allt vad tv/dataspel innebär. Själv kommer jag alltid vara en liten "gamer" i hjärtat även om det inte finns tid för sådant i nuläget.
Min sambo är slösare nummer ett! Han bryr sig inte det minsta om han lånar ut en 1000 lapp och inte får pengarna tillbaka. Väldigt nonchalant med pengar alltså, samt väldigt generös vilket är en positiv egenskap, i viss mån iaf.. :P Tror att det är bra med balans, man måste unna sig saker men ändå ha ekonomin i åtanke.
Kan förstå dig ändå.. Jag och min sambo är också ganska olika vilket börjar märkas mer och mer.