Jag röstade efter hjärtat men inte alls efter vad som vore bäst för vår lilla familj. Röstade efter miljö, djurrätt och skolfrågor så det blev mp.
Håller inte med något parti på vänstersidan angående föräldrapenningen, där håller jag med SD och KD, inga dagar borde vara öronmärkta utan det bör vara upp till varje familj att planera hur det passar den. Sambon är egen företagare och kan omöjligt vara hemma mer än utspridda dagar här och där, vilket är situationen för många pappor (frivilligt/ofrivilligt) och påverkar inte jämställdheten i samhället på något sätt. För många brinner dagarna inne.
Vår familj skulle troligtvis klara oss ekonomisk trots individualiserad föräldraförsäkring (iaf i dagsläget) utan att behöva sätta lillen på förskola tidigt, men i mer utsatta familjer har kanske inte mamman råd att vara hemma utan föräldrapenning och då förlorar barnen på det hela genom att behöva inskolas väldigt tidigt. Det finns många olika scenarion då det skulle missgynna utsatta mödrar/familjer så jag stödjer inte en individualiserad/tvådelad föräldraförsäkring.
aperfectsonnet skrev 2014-09-15 11:16:36 följande:
Precis samma här! Att vi lever i ett demokratiskt land är något otroligt värdefullt, definitivt väl värt att fira - även när utgången inte blir som man kanske önskat... Så i vår familj klär vi oss fint, går och röstar på valdagen och sedan är det lite lyxigare lunch eller fika som gäller. Harry sov sig dock igenom både röstningen och lunchen så just det här valet blev kanske mest en högtid för oss föräldrar, haha!
Låter mysigt och så har aldrig mina föräldrar gjort med oss, men detta är något jag kommer göra med mina barn. :) Göra valdagen speciell!