Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag är medlem i en grupp för oss som gör egen barnmat på Facebook, då jag först tänkte göra just det. Den gruppen ger mig lite panik. Det är inte bara hemmagjort, det är extremt nyttiga och ekologiska produkter och aldrig butiksköpt. De gör egna majskrokar, bröd, mat osv osv.
Jag känner mig "duktig" som köper ekologisk barnmat och frukt liksom.
Oj egna majskrokar? Väldans vad ambitiöst haha.. De jag har köpt är ekologiska och innehåller 100% majs, så innehåller inga konstigheter alls. :D Då ser jag ingen större anledning att göra egna. Egen mat har jag gjort men har även testat några burkar. Vi äter vegetariskt och ekologiskt, det kommer lillen likaså. I den mån det går, allt går inte att hitta ekologiskt.
Få inte panik över hur andra väljer att leva. De har kanske andra förutsättningar och intressen än du. Var och en får väl göra på det sätt som passar ens liv och ens barn. Har man en bebis som sover dåligt och som är gnällig, svår att underhålla osv. har man kanske inte tid, ork eller lust att laga maten själv, då är det ju bättre med burkmat utan tvekan. Amning kräver mer tid varje dag än flaskmatning skulle jag gissa på också. Jag har helt enkelt tid att göra egen mat och det vegetariska utbudet är inte alls bra i våra butiker här i stan, så då fungerar det bra att göra lite egen mat.
Önskar jag hade intresse nog att baka eget bröd för det är ju otroligt gott! Men här blir det alltid köpebröd.. :P