Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Hon är 15 veckor nu så vi får väl se hur det här utvecklingssprånget ter sig. Hon har varit lite småknorrig på kvällarna den senaste veckan. Inte ledsen, utan ligger o knarrar liksom. Kanske har med det att göra?

• misspethunia

Ang katastroftänk: Jag har två i min närhet vara bebisar gått bort i psd så jag har varit nojig för det från dag 1. Vaknar flera ggr per natt och måste känna så att hon andas. Hade ju en fruktansvärd upplevelse när hon bara vara 2-3 veckor, då vaknade jag och hon var precis lealös. Jag flög upp och skrek på sambon och då såg vi ju att hon andades. Vet fortfarande inte om hon verkligen hade slutat andas el om hon bara var i djupsömn. Troligtvis det sistnämnda.
    Har varit på hela tre barnbegravningar, två spädisar samt en 17-månaders nu senast bara några veckor innan Olivia föddes, så det känns så påtagligt det här med katastrofer. (Hon som var 17 mån dog dock av medfött hjärtfel, inte psd.)

Ang ersättning, så ger vi NAN 1, den lite dyrare som ska förebygga laktosintolerans eftersom sambon har det. NAN 1 finns även på enportions tetra som är mkt smidig att ta med sig. (Tetran finns dock bara i den som inte förebygger lakt.int.)

• misspethunia

Evelina04: Jag har ingen aning egentligen, men har fått förklarat för mig att man spjälkat proteinet, det är ju det man blir allergisk mot. Då överbelastas inte kroppen, ifall man skulle ha det latent.

• misspethunia

Kan tyvärr inte se dina bilder på mobilen Bumblebeee, men vi köpte ett litet guldhjärta i en guldkedja till Olivia. Ingenting man egentligen behöver göra tycker jag, men vi fick för oss att göra det iallafall. :)

• misspethunia

Bumblebeee, jag vet precis vilken du menar. Kamé heter den sortens smycke, och ja, det är väl främst damer som bär ett sådant. ;) Fina är de oavsett! Fint att Joline ska få ärva det sen!

• misspethunia

Lycka55: Visst hade det varit roligt! Om plats och tillfälle passar så är jag på!!

Funderat hela sommaren på att skicka ett tack-kort till BB, och då främst till BM, USK och läkaren som förlöste. Är det nån av er som gjort det? För dem är ju vi bara en i mängden o kanske inte ens minns oss nu, men jag är så otroligt imponerad av deras sätt att bemöta och ta hand om oss både före under och efter förlossningen, och jag skulle kanske vilja uppmärksamma det. Som sagt, nån av er som gjort det?

• misspethunia

(Liten parentes mitt i planerandet; mitt instakonto lever sitt eget lilla liv ibland och plockar bort folk som jag följer. Så om jag inte kommenterat nån på ett tag så är det antagligen för att du inte finns i min lista längre.)

• misspethunia

Såg att det finns en ny tråd för de som väntar barn i april -15. Även om jag inte tyckte det var supertrevligt med alla gravidåkommor (mådde ju sjukt illa till v 25 typ) så saknar jag lite den där pirriga känslan.
    Usch vad blödig o nostalgisk jag är nu för tiden, haha...!! :))

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet