Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag träffar svärmor så extremt sällan så jag kan stå ut med hennes egenheter de få ggr vi ses, förutom när det gäller EN sak; hon fattar inte hur jävla illa hon stinker när hon varit ute och rökt? Och jag HATAR verkligen att hon ber om att få hålla Olivia precis när hon varit ute. Jag känner svärmor väldigt dåligt, vi har inte setts alls många ggr då hon o svärfar bor över 3 h färja och 5 h bil härifrån, så jag har svårt för att säga ifrån. Hon är dessutom väldigt egen och skulle kunna tjura över det hur länge som helst. Min sambo och hon har inte särskilt bra kontakt heller. Men jag har bestämt mig för att nästa gång det händer så ska jag säga ifrån. (Vilket lär dröja till nästa sommar förhoppningsvis...!)

• misspethunia

Lycka55: jag hade ovanligt ont i min ena äggstock för några dagar sen. Jag har haft tur vad gäller mensvärk tidigare, innan grav. Haft lite molande på sin höjd, men detta var betydligt värre. Hade det dock bara nån dag sen gick det över. (Har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen.) Har ditt gått över än? Om du är orolig tycker jag absolut att du ska försöka få en tid till undersökning. Det är ju skitjobbigt att gå runt med smärta och dessutom vara orolig, det finns ingen anledning att man ska ha det så när man kan få hjälp. Lycka till!

• misspethunia

Dixiechick: Tids nog kommer den nog tillbaka så njut så länge du slipper den. ;) Jag pumpar fortfarande och tycker det är så skönt att slippa eländet nu i värmen. Särskilt som det verkar som att den är extra jäklig de första gångerna efter förlossningen.

(Är du orolig tycker jag dock du ska ringa mvc och fråga.)

• misspethunia

Eveluskan: Hur menar du med kämparattack?

Olivia föddes ju i maj så hon är nog lite senare i utvecklingen än de flesta bebisarna i den här tråden, hon har inte gjort några jättestora försök till att vända sig. Däremot ser det ut som att hon nästan ska "tippa"runt när hon ligger på mage o övar nacken. Vet inte hur vi ska göra med kudde när hon väl börjar vända sig. Får se här hur ni andra gör.

• misspethunia

För ett tag sen så var vi inne lite på sexbiten, och nu tar jag upp det igen. Är det bara jag som inte har nån direkt lust? Vi har fått till det 3-4 ggr sen bebisen föddes och det har gjort rätt ont för mig, och jag antar att det påverkar min lust. Märker att sambon vill, vi har pratar om att det gör ont (vilket tydligen är normalt). Han gör inga direkta närmanden utan väntar ut mig, vilket jag känner är lite stressande också. (Stackaren, hur han än gör blir det inte rätt.)
    Hur länge ska det göra ont tro? Och när får man lust att mysa igen?

• misspethunia

Fidelisen: Min sambo är med bonusarna hos släkten i Sundsvall. Jag och trollungen är kvar hemma i Visby och har besök av min bästa vän från min gamla hemstad Karlskrona. Vi är ute o upplever ön i värmen. Igår var vi på Fårö och idag har vi varit i stan samt tagit ett dopp nu ikväll. Tycker verkligen det har varit tropisk värme tillräckligt nu. Bebisen verkar tack o lov inte fara så illa av det förutom att hon svettas mkt, men JAG tycker det är skitjobbigt!! (Om man nu ska klaga lite.) Bäst vore väl om man höll sig inne med bebisen men det blir man ju också lite smått nipprig av till slut, haha!

• misspethunia

Har även hört att om bebisen levererar minst 3 kisstunga blöjor/dygn så får de i sig tillräckligt med vätska. Det är ett rätt tydligt sätt att avgöra på tycker jag. Här levereras ett helt gäng/dygn som tur är! Skönt det!

Apropå bilfärder så funkar det bra här också. Bilade mellan Nynäshamn och Sundsvall för ett par veckor sen och bebisen sa inte ett pip. Sov i princip hela vägen, även när vi pausade för ryggutsträckning. Hoppas det håller sig så eller om det ändras i takt med att hon blir äldre.

• misspethunia

(En parentes! Till er som lider av niagarafallsliknande mensblödningar kan jag verkligen rekommendera tabletten Cyklo-f som finns receptfritt på Apoteket. Jag märker skillnad efter bara nån timme och det blöder betydligt mindre.)

• misspethunia

Är hos mina föräldrar i några dagar. Skickar pappa att köpa blöjor och han kommer hem med Willys eget märke. Mycket skeptisk till dessa men ger dem ändå en chans. Positivt överraskad! Bebisen blir inte alls röd som hon blivit av vissa andra. Den är mjuk o len o sitter bra, och luktar inte konstigt. Rekommenderas!

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet