Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Chili123 skrev 2014-11-03 09:48:44 följande:

Nu har sambon varit borta i Portugal med jobbet i 8 dagar, och jag har varit ensam med tvillingarna. Bor på tredje våningen utan hiss med vagnen placerad i bilen. Att jag fixade det! Är nog bra att utmana sig själv ibland, fy vilken vecka det varit. Ikväll kommer han iallafall hem <3

Verkligen imponerande!! Min syrra bodde på fjärde, ensamstående med ett barn. Hon bestämde sig ganska snart för att flytta till hus med hiss, efter att bebisen fötts.

Hoppas du hinner vila ut lite nu!
  • misspethunia

Jag är rätt dålig på att titta in hit numera. Vill gärna följa er på instagram så om det är nån som vill så lägg gärna till mig, johanna.kw heter jag där. Skriv gärna att ni gjort det och vad ni heter så jag vet vem det är! :)

• misspethunia
    vår sommar skrev 2014-11-16 14:39:50 följande:

Nån fler bebisar som nyper er. Alfred har börjat nypa mig när han blir trött/sur/grinig.

Hellst tar han tag i skinnet under mitt öga och drar så jag blir skogs tokig. Och så nyper han mig på halsen. Där är det ju oxå sjukt tun hud så jag skriker ju oftast aj av ren reflex för det kommer oftast väldigt oplanerat och snabb är han. Usch för dessa ovanor de lägger till med.

Olivia är likadan. Rivs o klöser o har sig. Skönast är när hon får tag i några hårstrån och draaaar. Gör så s*tikens ont!! Klipper o filar naglarna säkert två ggr i veckan men inte tusan hjälper det... Jag tror det är spännande att känna efter hur det känns med olika "material" och sådär.
  • misspethunia

Ni som har bebisar som äter annat än ersättning/bröstmjölk, hur mkt äter de per måltid? Olivia äter en halv stor burk av t ex rödspätta o potatis, och sen en halv liten burk fruktpuré. När jag frågat runt så säger folk att det är en lagom mängd, och jag märker att hon blir mätt efteråt. MEN..! Hon står sig inte alls lika länge på den maten som på gröt och ersättning. Hon kan vara hungrig igen efter redan 1,5 h. Jag tycker det är jättekonstigt, men det kanske är så det funkar, liksom? Nån som känner igen sig?

• misspethunia
    Chili123 skrev 2014-11-20 17:47:55 följande:

Nojig förstagångmamma... Sonen har varit väldigt lös i magen i ca 2 veckor, snorig osv med. Nu idag (såklart när karln jobbar till 7 inorn bitti) så steg plötsligt tempen till 39.8, väldigt hängig och smällhet kille... Syrran är pigg och kry. Hur skulle ni gjort? Ringt in eller väntat? Vet inte hur hög temp som är hög riktigt...

Kan bara instämma i råden som redan getts. Hoppas han blir piggare snart igen och att ni får sova gott inatt!
  • misspethunia
    Enlängtan skrev 2014-11-20 07:30:08 följande:

Tröööööööött, inatt har min lilla skruttunge tjorvat på som fan och denna mamma känner sig redo för slakt (typ) smile1.gif

Pigan har sen en tid börjat grina hjärtskärande på nätterna och ålar/rullar fram och tillbak, har själv börjat fundera om det kan vara nattskräck för tittar man på henne så är det som att hon nästan sover fortfarande ibland. I natt har det varit fler gånger men som tur är går det över rätt snabbt och tar man upp henne i famnen och gungar/vyssjar så blir hon lugnare fortare. Fler som märkt av något liknande hos era småtroll?

Får försöka vila under dagen men har så galet svårt att somna (även till natten och på nätterna) :-/

Det där har hänt Olivia en gång och jag trodde också på nattskräck, men när jag frågade runt så sa folk att sånt ofta kommer senare. Så kanske "bara" mardrömmar, vem vet.. Synd är det om de små liven iaf.
  • misspethunia
    Enlängtan skrev 2014-11-23 09:48:41 följande:

Jag måste "gråta ut" litegrann.

Alltså, jag vet inte ens vart jag ska börja men jag HATAR i princip min sambo nu - låter kanske hemskt men jag är så jävla trött på honom.

Hade jag vetat att det skulle bli såhär hade jag varken köpt hus eller skaffat barn med honom, missförstå mig rätt jag ångrar inte pigan för en sekund hon är min största kärlek och utan henne hade mitt liv varit grått.

Förra veckan var jag och Pigan sjuka, förkylda/snoriga/hostiga och jag hade sprängande huvudvärk och jag skötte pigan som vanligt. I veckan började sambon bi förkyld och sen kommer hans standardreplik "host host jag är så hiiiiiimla sjuk och feber har jag också, jag känner det" bad han kolla tempen och det var ingen feber då, dagen efteråt fick han dock det - så han orkade inte göra nånting.

Jag har lagat mat/bakat/städat fast vi varit hängiga och detsamma har jag fått göra i veckan.

Pigan fick ju feber igår natt och jag tog henne (som vanligt) den natten, hela dagen igår och även inatt och nu på morgonen hör jag att han kliver upp före mig (sover i separata rum, annars får jag noll plats i sängen och därmed noll sömn) och pigan är vaken så ber han ta henne efter att jag tempat, gett alvedon och bytt blöja och säger att hon behöver få lite att äta och något att dricka då svarar sambon att han måste få äta först. Jag anser att de små går först för de förstår inte vad "vänta" är och så menar han att jag ska roa henne tills han ätit klar, själv får jag nästan aldrig äta utan ett barn i närheten och kan inte se varför han inte kunde ge pigan lite puré och vatten samtidigt som han äter?!

Efter tjat hämtar han pigan och jag tror jag ska få sova en stund men nej då sätter han henne i gåstolen och ger han henne en leksak som låter och spelar (högt) så jag inte kan sova iaf...

Jag blir förbannad och sen brakar 3:je världskriget lös - tycker det är så jävla fruktansvärt respektlöst att aldrig ge mig möjlighet till återhämtning, helt ärligt jag får inte ens duscha utan att han kommer in på toa med pigan. Jag funderar seriöst på att försöka hitta annat boende dock har vi sån grym bostadsbrist här så det är omöjligt, jag vill inte att pigan ska behöva höra bråk och ha en mamma som är arg hela tiden för att hon få plocka och fixa när jättebebisen i huset inte orkar eller inte fattar att göra saker.

Matade pigan själv istället (som vanligt) och nu vilar hon en stund, 39 graders feber på morgonen huvva smile4.gif

Förlåt att jag spyr galla här, men har ingen annan jag kan anförtro det här åt.

Jag har förstått ett tag nu att du har det kämpigt och just undrat över hur det går. Har ju läst hur din lilla flicka är "bunden" till dig dels pga av amningen men också för att hon är rättså mammig... Rätt? Som mamma vill vi ju finnas där hela tiden för våra små, närhelst de behöver oss. Då är det lätt att man till slut vänder ut och in på sig själv. Detta är kanske en dum fråga, men har du försökt prata med honom på skarpen. Satt dig ner och med eftertryck förklarat hur det är? Kanske hjälper det med att drämma i ordentligt och förklara att om det inte blir en förändring så flyttar du och lillpigan? Och hjälper inte "hotet" så gör slag i saken. Flytta eller kör ut honom, om så bara för ett tag bara för att markera. Usch, jag förstår verkligen att du har det jobbigt. Du gör ett grymt jobb som mamma åt ditt lilla hjärta! Många kramar!
  • misspethunia

Lite ytlig fråga här på fredagskvällen... Men den där fredagsbomben som skulle vara på Jollyroom idag, har den varit? Vad var det för nåt? Jag är bara så nyfiken på vad för jätteerbjudande de kallar för BOMB! Haha... Ok, såna bekymmer har jag för tillfället! :))

• misspethunia
    garin skrev 2014-11-28 22:01:17 följande:
    Du det undrar jag med... Tyvärr inte haft tid att sitta och kika alls idag, förräns nu på kvällskvisten.. Men är såå nyfiken!!!
    Jag har tittat lite då och då under dagen men jag har då inte sett till nån bomb... =)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet