Inlägg från: misspethunia |Visa alla inlägg
  • misspethunia

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Elyse: Var i landet bor du? Norr eller söder? Kusten el inlandet? Jag köpte en overall på Åhléns rea, den är inte supertjock men ändå fodrad. Tänker att det är lättare att reglera med det hon har under. Kommer nog att t ex köpa en vindfleece också eftersom vi har fuktiga isande vindar här. Sen har ju pop bra barn-underställ också har jag hört.
    Detta är lite hur jag tänkt iaf, sen kanske jag ändrar mig när kylan väl är här, man vet aldrig. Är en "testa mig fram"-människa. :)

• misspethunia

Copycat: Usch det låter jobbigt när det är såpass, din stackare. Mina är också torra men märker det i princip endast vid sex, då det gör lite ont. Googlade på "ont vid sex efter förlossning" och läste så precis som du att man kan få torra slemhinnor vid amning. (El pumpning som jag då gör.) Du kanske kan prova att smörja med nån olja så att du slipper klådan?

• misspethunia

Det här är lite off topic o dessutom ett ilandsproblem, men jag måste bara få avreagera mig. Vi har dop för Olivia på söndag och idag var jag hos frisören för att fixa håret tills dess, för första gången sen en månad innan bebisen kom. Välbehövligt alltså, och jag såg verkligen fram emot att bli fin. Men jag undrar var den där sablans frisören lärt sig klippa?! Jag ser inte klok ut. Och hans klippteknik ska vi inte tala om. Han "klippte" av längderna med rakapparat....?!?
    Jag är förtvivlad, mitt hopp står till min syster som är rätt duktig på att klippa. Hoppas hon kan då ordning på det på lördag. Annars blir det uppsatt på dopet.

Nu har jag gnällt klart.

• misspethunia

Olivia blev 3 månader igår. Tycker hon har ätit så dåligt sista tiden, framförallt sista veckan ungefär. Hon var uppe i 180-200 ml/måltid ett tag, men nu är det ungefär hälften (100-130 ml) sen är det stopp. Funderar på om det är en fas el värmen el vad det kan bero på? Kanske en kombi? Hon är pigg och glad som vanligt, så märker ingen skillnad i humöret.
    Nån av er så märkt liknande när er bebis varit i ungefär samma ålder?

• misspethunia

kerstinsmide: Har inte konstant ont, men det kan mola och strama i det området när jag suttit länge och sen reser mig upp. Har jag ansträngt mig och hållit igång och rört mig (typ trädgårdsarbete) så kan det också göra lite ont. Har ibland också varit lite orolig för bråck, vet inte hur sent man kan få det efter op? Dessutom slarvade jag, dumt nog, och bar nog lite tyngre ganska tidigt, än vad som rekommenderas. Hur noga har ni varit med det?

• misspethunia

Garin: Har skickat förfrågan till dig på insta nu, heter johanna. Kul att kunna följa varandra där också! Fler som har?

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet